Sofline Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Er det noe å gjøre med det eller må jeg bare håpe på at det går over så fort som mulig? Babyen min på seks måneder sov fint om natta før. Han sovnet ved 20-tiden, våknet etter 7-9 timer og sov videre til kl. 7.30-8. Nå våkner han minst en gang før vi legger oss, og flere ganger om natta. Enkelte netter er en lang sutreperiode med bare litt søvn en gang i mellom. Han begynte å få fast føde for to uker siden. Kan det ha noe med det å gjøre, kan han ha vondt i magen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ammer du om natta? Den yngste her begynte slik da hun var 6-7 mnd. Hun skulle ha pupp hele tiden. Mannen min overtok henne, og med det ble hun avvent pupp om natta. Etter det sov hun godt hele natten. Jeg tror faktisk vi måtte ta det på den måten med den nest yngste også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Ammer du om natta? Den yngste her begynte slik da hun var 6-7 mnd. Hun skulle ha pupp hele tiden. Mannen min overtok henne, og med det ble hun avvent pupp om natta. Etter det sov hun godt hele natten. Jeg tror faktisk vi måtte ta det på den måten med den nest yngste også. Samboeren min er sjømann, så jeg er mye alene, men når han er hjemme tar han ham. Jeg ammer en gang per natt, for han er vel for liten til å klare seg 12 timer uten mat? Det har skjedd to ganger at han har sovet hele natta uten mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Samboeren min er sjømann, så jeg er mye alene, men når han er hjemme tar han ham. Jeg ammer en gang per natt, for han er vel for liten til å klare seg 12 timer uten mat? Det har skjedd to ganger at han har sovet hele natta uten mat. 12 timer uten mat er kanskje litt lenge. Jeg pleide å amme rundt kl 06, så sov bebisen to-tre timer til. Det er ikke lett når du er alene, men kanskje dere kan prøve når han har hjemmeperiode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 12 timer uten mat er kanskje litt lenge. Jeg pleide å amme rundt kl 06, så sov bebisen to-tre timer til. Det er ikke lett når du er alene, men kanskje dere kan prøve når han har hjemmeperiode. Ammet du også om kvelden før du la deg eller sov de fra leggetid til kl. 6? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ammet du også om kvelden før du la deg eller sov de fra leggetid til kl. 6? Jeg vekket alltid bebisen når jeg selv la meg. De ble ammet i halvørska. På den måten sikret jeg meg noen timer sammenhengende søvn. Det er jo ikke helt etter boka, men her fungerte det kjempefint. Sånn holdt jeg på til de fikk eget rom. Alt fra 7 mnd til godt over året. Alle mine sov hele natten straks de kom på eget rom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg vekket alltid bebisen når jeg selv la meg. De ble ammet i halvørska. På den måten sikret jeg meg noen timer sammenhengende søvn. Det er jo ikke helt etter boka, men her fungerte det kjempefint. Sånn holdt jeg på til de fikk eget rom. Alt fra 7 mnd til godt over året. Alle mine sov hele natten straks de kom på eget rom. Uff - våre to minste var over to år før de fikk eget rom! Kanskje hun minste faktisk nesten var 2,5! Men det fungerte jo det også - diverse sengeaktiviteter måtte bare foregår stille ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Uff - våre to minste var over to år før de fikk eget rom! Kanskje hun minste faktisk nesten var 2,5! Men det fungerte jo det også - diverse sengeaktiviteter måtte bare foregår stille ;-) ''Men det fungerte jo det også - diverse sengeaktiviteter måtte bare foregår stille ;-)'' He he. Kjenner til den. På mystisk vis våkner likevel de små akkurat da. Nesten som om de skjønner at her skjer det noe, he he. Kanskje de vil forhindre at det kommer nye konkurrenter En gang vi holdt på med slike aktiviteter våknet den minste og reiste seg opp i senga. Så ropte hun smørblidt "Ai, ai ai" ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 ''Men det fungerte jo det også - diverse sengeaktiviteter måtte bare foregår stille ;-)'' He he. Kjenner til den. På mystisk vis våkner likevel de små akkurat da. Nesten som om de skjønner at her skjer det noe, he he. Kanskje de vil forhindre at det kommer nye konkurrenter En gang vi holdt på med slike aktiviteter våknet den minste og reiste seg opp i senga. Så ropte hun smørblidt "Ai, ai ai" ;o) Morsomt! Nå må jeg stikke. Har hjemmekontor i dag, og det var ikke særlig effektivt.... Skal på et møte nå i byen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Barn som har normal vekstkurve kan godt klare seg uten nattmat når de har blitt mnd gamle. Vi tok nattavvenning på minsten da han var 7. Det var 4 netter som var temmelig grusomme, og så var det over og han sov hele natta 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Barn som har normal vekstkurve kan godt klare seg uten nattmat når de har blitt mnd gamle. Vi tok nattavvenning på minsten da han var 7. Det var 4 netter som var temmelig grusomme, og så var det over og han sov hele natta Når du sier han sov hele natta, hvor lang var den natta? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Når du sier han sov hele natta, hvor lang var den natta? :-) Da la han seg ca kl.18-19 og sov til ca 06-07. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Da la han seg ca kl.18-19 og sov til ca 06-07. Så er det håp... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.