Mrs. Wallace Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg er bare litt nysgjerrig på når det er vanlig (som i ganske utbredt) at barna f.eks er på MSN? Hvilke andre chatte & treff-funksjoner bruker de på nett mens de fremdeles er så unge at vi bør holde et årvåkent øye med nettvanene deres? Jeg er ikke ute etter generelle linker om nettvett og sånt, altså - der er jeg godt dekket fra før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 runescape, habbo hotell (skikkelig dritt-sted), wow, msn og diverse onlinespill. Mine begynte med dette da de var hhv 9 og 6 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Klarte å unngå MSN til hun var 10 år. Da hadde så mange av vennene hennes det, at hun følte seg utenfor fordi de andre snakket sammen etter skoletid. Jada, jeg vet at man ikke skal være så svak på dette punktet, men i dag har dette blitt en del av det sosiale, så jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Mine begynte med msn da de var 9-10 år. Eldstedatteren bruker det endel nå, men de første par åra var det bare litt nå og da. Som 10-åringen. Han er ikke ofte pålogget. Hun på 13 er på Nettby også. Jeg har passord til både msn og Nettby, men er aldri innpå. De bare vet at jeg har sjansen til å sjekke.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jentungen på 12 er på MSN, men ikke noe annet - og har vært det i et par år, kanskje? Flere av venninnene også, blant annet en som har flyttet til en annen by som hun ikke har sett på lenge. Jeg er på MSN selv, så jeg ser når hun logger seg på etter skoletid..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
også en mor Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 runescape, habbo hotell (skikkelig dritt-sted), wow, msn og diverse onlinespill. Mine begynte med dette da de var hhv 9 og 6 år. ''habbo hotell (skikkelig dritt-sted)'' Skriver under på den! Min pode er med i Club Penguin. Det er kjempstas. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjekk loggen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 nettsamfunn er veldig populært, jeg ser spesielt mange unger på nettby, her er folk i alle aldre, så her ville jeg vært obs. Her er menn på 60 og jentunger på 9-11 år.... begynner å tenke litt på at noen av de "gamle" kan være pedoer, en vet jo aldri, og en naiv unge kan være lett å lure. Enkelte blir lokket med gratis godteri, kontantkort osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg fikk spørsmål i dag fra jenta på 9,5 år om ho kunne bli med i nettby...Ba om betenkningstid jeg, må få sjekket ut hva dette er for noe først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 ''habbo hotell (skikkelig dritt-sted)'' Skriver under på den! Min pode er med i Club Penguin. Det er kjempstas. Den har vi ikke hørt om enda her i huset :-) De finner stort sett stedene selv via ryktebørsen i kameratflokkene - så ser jeg på hva det er før jeg sier at det er greit eller ikke at de bruker siten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 11-åringen har MSN, men bruker det sjelden. Jeg ser imidlertid at hun ofte får meldinger fra venner der, men oftest sitter hun med Sims på en annen PC ;-) 8-åringen har ikke vist interesse for MSN ennå, men jeg vil tro at det blir mer aktuelt om et års tid? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg fikk spørsmål i dag fra jenta på 9,5 år om ho kunne bli med i nettby...Ba om betenkningstid jeg, må få sjekket ut hva dette er for noe først. _Ikke_ la henne få profil i Nettby! Det hadde aldri jeg gjort iallefall. 11-åringen min har spurt en gang og vi titta innom Nettby for å se. Begge ble kjapt enige om at dette ikke er for barn (selv om det desverre er en del barn som har profil der). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Klarte å unngå MSN til hun var 10 år. Da hadde så mange av vennene hennes det, at hun følte seg utenfor fordi de andre snakket sammen etter skoletid. Jada, jeg vet at man ikke skal være så svak på dette punktet, men i dag har dette blitt en del av det sosiale, så jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet:-) Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet med MSN. Her prater man jo kun med kjentfok 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 runescape, habbo hotell (skikkelig dritt-sted), wow, msn og diverse onlinespill. Mine begynte med dette da de var hhv 9 og 6 år. Habbo hotell har jeg ikke hørt om engang. Men jeg mistenker at det bare er et tidsspørsmål. 8-åringen begynner å bli stadig mer interessert i nettet, så det er greit å forberede seg litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Klarte å unngå MSN til hun var 10 år. Da hadde så mange av vennene hennes det, at hun følte seg utenfor fordi de andre snakket sammen etter skoletid. Jada, jeg vet at man ikke skal være så svak på dette punktet, men i dag har dette blitt en del av det sosiale, så jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet:-) Jeg må si som togli: Hvorfor er MSN så ille, da? Forutsatt at man har greie regler rundt bruken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Mine begynte med msn da de var 9-10 år. Eldstedatteren bruker det endel nå, men de første par åra var det bare litt nå og da. Som 10-åringen. Han er ikke ofte pålogget. Hun på 13 er på Nettby også. Jeg har passord til både msn og Nettby, men er aldri innpå. De bare vet at jeg har sjansen til å sjekke.. ''Jeg har passord til både msn og Nettby, men er aldri innpå. De bare vet at jeg har sjansen til å sjekke..'' Lurt. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg må si som togli: Hvorfor er MSN så ille, da? Forutsatt at man har greie regler rundt bruken. Jammen jeg har da tillatt MSN, og sier at det i dag er en naturlig del av sosial omgang - jeg trenger vel ikke å forklare hva "som er så galt med MSN"?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jentungen på 12 er på MSN, men ikke noe annet - og har vært det i et par år, kanskje? Flere av venninnene også, blant annet en som har flyttet til en annen by som hun ikke har sett på lenge. Jeg er på MSN selv, så jeg ser når hun logger seg på etter skoletid..... Jeg burde vel egentlig komme meg på msn igjen, jeg også - innen guttungen gjør det. Hadde det før, men jeg ble så stressa av det, at det røyk i en større rensk-ut-alt-uvesentlig-prosess. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 nettsamfunn er veldig populært, jeg ser spesielt mange unger på nettby, her er folk i alle aldre, så her ville jeg vært obs. Her er menn på 60 og jentunger på 9-11 år.... begynner å tenke litt på at noen av de "gamle" kan være pedoer, en vet jo aldri, og en naiv unge kan være lett å lure. Enkelte blir lokket med gratis godteri, kontantkort osv. Ja, man må lære ungene å ferdes på nettet, akkurat som man må lære dem å ferdes ute i RL. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 11-åringen har MSN, men bruker det sjelden. Jeg ser imidlertid at hun ofte får meldinger fra venner der, men oftest sitter hun med Sims på en annen PC ;-) 8-åringen har ikke vist interesse for MSN ennå, men jeg vil tro at det blir mer aktuelt om et års tid? Guttungen er 8, og har ikke nevnt msn ennå, men han blir stadig mer interessert i nettet, så jeg regner med at det kommer om ikke så altfor lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg fikk spørsmål i dag fra jenta på 9,5 år om ho kunne bli med i nettby...Ba om betenkningstid jeg, må få sjekket ut hva dette er for noe først. ''Ba om betenkningstid jeg, må få sjekket ut hva dette er for noe først.'' Det høres lurt ut. En 9 1/2-åring må jo passes litt på fremdeles. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.