Gå til innhold

Dagmamma og pris

Gjest vimsetroll

Anbefalte innlegg

Gjest vimsetroll

Har en 1 åring som skal ha dagmamma fulltid, det blir nok fra rundt 7-16 man-fre.

Jeg vil gjerne ta med egen mat og bleier til ungen.

Hva syns dere er rimelig pris å gi dagmammaen?

Hva er fornuftig "hvit" pris og hva er fornuftig "svart" pris?

Og er det så at så lenge dagmammaen jobber hos seg selv skal hun ikke ha betalt når hun har ferie eller er syk, bare hvis barnet er sykt, og hun skal ikke ha betalt når vi tar ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg tok 4000 pr mnd for ett barn. Jeg tok selvsagt ikke betalt i ferier. Jeg var aldri syk, så det ble ikke et tema, men mora betalte meg det samme om barnet var sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 4000 pr mnd for ett barn. Jeg tok selvsagt ikke betalt i ferier. Jeg var aldri syk, så det ble ikke et tema, men mora betalte meg det samme om barnet var sykt.

Hvis man er "hvit" dagmamma har man krav på feriepenger og lønn under sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg glemte å poengtere at jeg var svart dagmamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stemmer ikke

Nei det med feriepenger stemmer ikke, det er bare hvis dagmammaen jobber hos deg, da er det du som er arbeidsgiver og ansetter henne. Har du barnet hos henne har hun sitt hjem som sin "bedrift", du er på en måte en kunde, og du betaler bare vanlig "lønn", og du skal ikke betale feriepenger eller lønn under sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke. En hvit dagmamma er selvstendig næringsdrivende, og skal som sådan evt legge til side feriepenger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer ikke. En hvit dagmamma er selvstendig næringsdrivende, og skal som sådan evt legge til side feriepenger selv.

Jeg kjenner en som var ansatt hos familien hun passet barn for. Familien var altså arbeidsgiver og betalte arbeidsgiveravgift. Hun fikk både lønn under sykdom og feriepenger. Men hun hentet barna hjemme hos familien om morgenen og bragte dem tilbake om ettermiddagen. Hun kunne også velge å være i barnas hjem med dem, hvis hun ønsket det.Det er vel der forskjellen ligger antagelig. Hun hadde fast arbeidstid og fikk ekstra betalt hvis hun jobbet ekstra. Familien betalte mat, bleier og aktiviteter. Dette var en ordning dagmammaen var veldig godt fornøyd med, men jeg aner ikke hvordan det slo ut økonomisk for arbeidsgiver-familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...