Lillemus Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Poden her går i 5. trinn og har alltid vært over snittet interessert i og flink med tall og har rast gjennom matten på skolen i full fart - har så og si alltid 100/100 på prøver og sånt. I dag kom mail fra læreren - hun vil at han og en elev til fra klassen skal få gå videre i pensum uavhengig av de andre i klassen og i løpet av kort tid få begynne på pensum for 6. trinn. Det vil kreve litt mer av de to elevene selv og av oss foreldre som må holde et litt bedre øye med mattearbeidet, men det skulle ikke være noe problem. Faren er litt småskeptisk mens jeg sier kjør på! ) Synes det er kjempeartig at læreren tar dette initiativet til å hjelpe de som ligger litt foran også, har inntrykk herfra at det alltid er de som henger litt etter som får alle ekstraressurser. Jeg mener ikke at de ikke skal ha det altså, bare for å ha sagt det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ja, hvorfor ikke la han bryne seg litt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Kjør på! Skulle ønske jeg hadde hatt det samme tilbudet da jeg gikk i grunnskolen! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg ville også vært veldig positiv til dette. Hun mener nok at han trenger flere utfordringer, og det er kjempefint at hun gjør noe med det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Kjør på! Skulle ønske jeg hadde hatt det samme tilbudet da jeg gikk i grunnskolen! :-) ''Kjør på! Skulle ønske jeg hadde hatt det samme tilbudet da jeg gikk i grunnskolen! :-)'' Jeg også! Hadde gode karakterer i matte og hadde lett for å forstå nye ting, i alle fall på ungdomsskolen og i førstegym. Skjønte aldri hva de andre jentene okket og bar seg for - det var jo bare lett og morsomt! ) Skulle ønske noen hadde fanget opp det så kanskje jeg hadde gått videre i den retningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1225230457' post='3998202] Ja, hvorfor ikke la han bryne seg litt? ''Ja, hvorfor ikke la han bryne seg litt?'' Foreløbig klarer jeg å henge godt med på pensum og hjelpe ham om han står fast så det er ingen grunn til å holde ham igjen her synes jeg. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg ville også vært veldig positiv til dette. Hun mener nok at han trenger flere utfordringer, og det er kjempefint at hun gjør noe med det Hun er en super lærer! Snuppa på 3. trinn har også en kjempeflott lærer så vi har vært virkelig heldige! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 ''Ja, hvorfor ikke la han bryne seg litt?'' Foreløbig klarer jeg å henge godt med på pensum og hjelpe ham om han står fast så det er ingen grunn til å holde ham igjen her synes jeg. ) Bra! Og bra - for da vet jeg hvor mine unger kan stikke innom med vanskelige oppgaver i framtiden, hehe! Jeg er amøbe på flere ukjente ;o( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg sier som deg. Kjør på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Kjempeflott, det er bare å kjøre på (og takke for at man har en god lærer som vet å tilby interessant, tilpasset undervisning). Og skulle han fortsette å ligge foran i årene fremover, er det heldigvis muligheter for å gjøre tilsvarende også på høyere klassetrinn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det tilbudet hadde jeg takket ja til uten betenkningstid! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har et barn som følger et helt annet pensum i flere fag enn de andre elevene i klassen - det er helt genialt. Han blir topp motivert og synes faget er interessant når det er litt utfordringer. Han ligger ca to-tre år foran skjemaet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg synes dette høres veldig bra ut og hadde ikke vært i tvil! Når man har barn som er over middels sterke i fag, så bør man passe godt på slik at de får de utfordringene som trengs. Da unngår man at barnet blir drittlei faget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kjør på!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg synes dette høres veldig bra ut og hadde ikke vært i tvil! Når man har barn som er over middels sterke i fag, så bør man passe godt på slik at de får de utfordringene som trengs. Da unngår man at barnet blir drittlei faget. ''Når man har barn som er over middels sterke i fag, så bør man passe godt på slik at de får de utfordringene som trengs. Da unngår man at barnet blir drittlei faget.'' Akkurat! Han er passe lei av å drive med 57+14 og 82+39 for å si det sånn... ) Har gitt beskjed til læreren om at vi er positive og poden selv syntes det hørtes spennende ut også så får vi bare se det an etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kjør på hadde jeg sagt også. Kjempeartig for han det da:-) Skulle ønske snuppa mi fikk samme tilbud:-/ Før var ho supermotivert i matte, men nå går det litt trengere. Men fikk beskjed på konferansetime at ho lå helt på topp der alikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg sier også kjør på. Mye bedre enn at han kjeder seg i mattetimen. Bare pass på at han ikke skal gjennom det samme neste år igjen, men det er det vel ingen fare for hvis han beholder læreren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg sier også kjør på. Mye bedre enn at han kjeder seg i mattetimen. Bare pass på at han ikke skal gjennom det samme neste år igjen, men det er det vel ingen fare for hvis han beholder læreren. Jeg tror de skal ha samme lærer ut mellomtrinnet, så får vi se da når han begynner om ungdomsskolen om 3 år... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg hadde absolutt tatt i mot tilbudet med takk. Så flott å få litt mer krevende oppgaver som de kan bryne seg på, så går de ikke lei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg sier også kjør på. Mye bedre enn at han kjeder seg i mattetimen. Bare pass på at han ikke skal gjennom det samme neste år igjen, men det er det vel ingen fare for hvis han beholder læreren. Ja, det var min første tanke også, for isåfall kan det bli verre enn verst etterhvert Slik sett ville det vært flott om de kunne få andre (typer) oppgaver, ikke bare gå videre i pensum, men dette er vel en vurdering læreren har gjort. Hvis mannen din er usikker kan han kanskje få diskutere det med læreren direkte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.