Gå til innhold

Må man ha voksipose?

Gjest Må man ha?

Anbefalte innlegg

Gjest Må man ha?

Babyen min er snart 9 mnd og vi har ennå ikke behøvd voksipose, hun har hatt gode klær og noen tepper i vogna...

Nå nærmer det seg vinter og hun har en god og varm kjeledress, ullundertøy og ullgenser. Trenger hun da egentlig mer enn et teppe - og evnt. regntrekk om det snør eller regner? Voksiposene er jo så dyre og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

finn.no! Billig og bra :)

Vi har hatt voksiposen i 8 år nå. Minsta er 3 år, og i enkelte sammenhenger bruker vi fortsatt vogn, og da er en god pose et must på vinterstid!

Det er forferdelig kaldt å sitte i ro i vogn, særlig i minusgrader og vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg ville absolutt anbefale å ha en varm pose til barnet på vinteren, den kan du ha glede av så lenge barnet sover i vognen, dvs. sikkert både denne og neste vinter.

Men du må jo ikke ha Voksipose, det finnes masse andre alternativer. Vi hadde aldri Voksipose, men derimot saueskinnspose. Billigere ting finnes også.

Om du ønsker Voksipose finnes det gjerne brukte å få kjøpt på Finn m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kaldt å sitte i vogna i 8 minus selv med dress og tepper...

Fordelen med pose (det må jo ikke være voksi) er at ungen trenger minimalt med klær på seg inni posen. Hvis du har vært ute og gått og kommer inn i en butikk eller kjøpesenter f.eks, så kan du åpne posen og ta av lua istedenfor å kle av barnet fra topp til tå...

Ellers henger jeg meg på de som anbefaler å kjøpe brukt voksipose! Det gjorde jeg! Fikk solgt den igjen to år senere for samme pris som jeg kjøpte den for (500 kr) - den så jo fortsatt ikke brukt ut!

Kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen pose jeg ville vurdert, er Ticket to Heaven. Den kommer i to lengder, den lengste er 115 cm, og holder ut vogntiden. Den koster 1100 kr ny, tror jeg. Hva koster en voksi i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha pose ja.. Det er lunt, varm og godt. Når det er minus og vinden pisker i vogna så holder ikke varmen seg under et teppe. Jeg kjøpte skinnpose til poden med glidelås som man kunne ta av hele overdelen, så på høst og vår så hadde han skinn i bunnen av vogna. Kosta 1000,- kr. og jeg synes den var verdt pengene uten tvil! Vi gikk lnge turer selv i snøstorm, og han var alltid god og varm. Trengte ikke ha på mye klær i den posen, bare på overkroppen og lue/votter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville hatt en eller annen form for pose ja, men ikke nødvendigvis voksi, ikke når hun er så stor i alle fall.

Men det blir lunere i en pose enn under et teppe da. Vi kjøpte en råbillig vognpose en gang, kostet ikke et par hundrelapper engang tror jeg og den brukte vi utrolig mye når ungene var fra alderen på din og oppover. Ikke veldig tykk som voksien, men lun og god og tok gjerne et pledd utenpå om det var veldig kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo selvsagt ikke ha voksipose, men en eller annen form for pose er lurt for det blir mye lunere enn all verdens tepper. Man kan få sydd seg en pose så får man den så lang som man vil, f.eks. http://sysiden.blogspot.com , eller snurpe sammen noe selv, eller bruke en baby-sovepose fra f.eks Ajungilak e.l. Poenget er hvertfall at pose er nok viktig for søte små som vil sove ute i vinter, men det trenger ikke koste 2000kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet om mange som sydde egne poser som ble kjempefine da jeg var på nettmamma.no eller hva det het.. men har ikke noe "oppskift" desverre.. det blir jo mye billigere. Kosta dem rundt 200,- kr. i stoff (dyne?), nål og trå. Ikke var det så vanskelig heller visstnok.. kanskje noen har link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Jeg ville hatt en eller annen form for pose ja, men ikke nødvendigvis voksi, ikke når hun er så stor i alle fall.

Men det blir lunere i en pose enn under et teppe da. Vi kjøpte en råbillig vognpose en gang, kostet ikke et par hundrelapper engang tror jeg og den brukte vi utrolig mye når ungene var fra alderen på din og oppover. Ikke veldig tykk som voksien, men lun og god og tok gjerne et pledd utenpå om det var veldig kaldt.

Hei :-)

Lotte sier at du har kjøpt deg vanntette forede støvler på felleskjøpet :-)

Har du en link? Poden min har fått voksenstørrelse-føtter men trenger fremdeles noe som er ala cherrox - helt vanntett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ikke ha voksipose, men som de andre sier: Det er lunere med en pose enn uten.

Vet ikke om babyen din sitter i sportsvogn, i og med at den er såpass stor? Da ville jeg i alle fall investert i en pose, så det ikke trekker!

Prøv på Finn.no eller lignende, så finner du nok en rimelig utgave :-) (Eller spør deg rundt i nettverket ditt - kanskje du kan låne en noen måneder?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet om mange som sydde egne poser som ble kjempefine da jeg var på nettmamma.no eller hva det het.. men har ikke noe "oppskift" desverre.. det blir jo mye billigere. Kosta dem rundt 200,- kr. i stoff (dyne?), nål og trå. Ikke var det så vanskelig heller visstnok.. kanskje noen har link?

Det har jeg gjort, til nummer en. Den ble kjempefin - og god og varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må og må... Vi hadde ikke klart oss uten vognpose, men det er jo mye annet enn voksiposer å velge mellom. Det finnes billige voksiposeetterligninger, eller du kan kjøpe en voksipose eller skinnpose brukt. Eventuelt kan du sy en pose av noen gamle dyner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Lotte sier at du har kjøpt deg vanntette forede støvler på felleskjøpet :-)

Har du en link? Poden min har fått voksenstørrelse-føtter men trenger fremdeles noe som er ala cherrox - helt vanntett.

*hehe* Jeg elsker FK-butikken! :o)))

http://www.fk.no/trade/productview/838665/814/

De er ikke store i størrelsen, jeg bruker vanligvis 37-38, men i disse måtte jeg opp i 39/40 (!) for å få plass til nok ullsokker inni. Støvlene ser litt gedigne ut, men de er lette og myke og gode å gå med. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

*hehe* Jeg elsker FK-butikken! :o)))

http://www.fk.no/trade/productview/838665/814/

De er ikke store i størrelsen, jeg bruker vanligvis 37-38, men i disse måtte jeg opp i 39/40 (!) for å få plass til nok ullsokker inni. Støvlene ser litt gedigne ut, men de er lette og myke og gode å gå med. :o)

Er de varme nok til de kalde vinterdagene også eller må han ha noen goretex i tillegg til disse tror du?

Er helt håpløst at de ikke lager barnesko opp til 46 - minst ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de varme nok til de kalde vinterdagene også eller må han ha noen goretex i tillegg til disse tror du?

Er helt håpløst at de ikke lager barnesko opp til 46 - minst ;-)

Jeg aner ikke, men jeg kommer neppe til å bruke dem når det er veldig kaldt, da blir det den andre typen du fikk lenke til fra noen - Sorel eller Kamik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må og må... Vi hadde ikke klart oss uten vognpose, men det er jo mye annet enn voksiposer å velge mellom. Det finnes billige voksiposeetterligninger, eller du kan kjøpe en voksipose eller skinnpose brukt. Eventuelt kan du sy en pose av noen gamle dyner.

Ja det med gamle dyner tenkte jeg og på, bare brett en voksendyne i to, la det være igjen litt under til hodeenden, så blir det som en vognpose. For lett inn og uttaking av baby, ikke sy igjen på begge sider, kun den ene, og sy fast knapper eller glidelås på andre siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter

Du MÅ ikke ha voksipose, men som de andre sier: Det er lunere med en pose enn uten.

Vet ikke om babyen din sitter i sportsvogn, i og med at den er såpass stor? Da ville jeg i alle fall investert i en pose, så det ikke trekker!

Prøv på Finn.no eller lignende, så finner du nok en rimelig utgave :-) (Eller spør deg rundt i nettverket ditt - kanskje du kan låne en noen måneder?)

Denne her da, duger den? http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=21_36&products_id=4712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann hadde bare tepper og dundyne i vogna (født i mai)...

Andremann hadde en ullpose med glidelås i siden - ganske grei den....

Til tredjemann fikk vi kjøpt en brukt voksipose - og den var helt genial :-) Jeg kunne ikke fatte hvordan vi hadde klart oss uten den!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...