Gjest Ikke råd Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hvilken forsikring har du på barna?.Jeg har barnastrygghetskonto gjennom posten.Trenger jeg en annen forsikring da?.Har en forsikring gjennom ett forsikringsselskap nå og betaler nesten 2000 kr i året for 1 barn.Tenker på å si det opp og bare ha den gjennom barnastrygghetskonto 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Du bør absolutt ha en forsikring i tillegg til trygghetskontoen - den dekker ikke stort hvis du først skulle være maks uheldig. Jeg ville forsøkt å finne noe annet å spare inn på enn på å kutte den forsikringen tror jeg. Det er jo ikke mye penger per måned? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke råd Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Du bør absolutt ha en forsikring i tillegg til trygghetskontoen - den dekker ikke stort hvis du først skulle være maks uheldig. Jeg ville forsøkt å finne noe annet å spare inn på enn på å kutte den forsikringen tror jeg. Det er jo ikke mye penger per måned? Betaler 1 gang i året så det blir mye penger.Har fått 1 barn til nå så da blir det 2 å betale for snart 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Betaler 1 gang i året så det blir mye penger.Har fått 1 barn til nå så da blir det 2 å betale for snart Da får du rabatt - jeg har en råflott forsikring på mine og den betaler jeg 380 per måned for. Men da er det valgt høyeste sum overalt så den kan helt sikkert gjøres riimeligere. Jeg hadde faktisk droppet en del annet før jeg kuttet forsikringen på ungene - det har jeg ikke samvittighet til. Kan du ikke heller si opp kaskodelen av bilforsikringen din? Den koster sikkert mer og det er mindre å tape hvis det går galt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Selvfølgelig har jeg forsikret det mest dyrebare jeg har! Jeg har jo forsikret heimen, og bilen... Men skulle heimen brenne ned, og bilen bli stjålet så går jo det på et vis, men ikke hvis noe skulle skje den lille - da vil jeg vite at jeg klarer å forsørge han og tilrettelegge ting for han hvis det skulle bli nødvendig. Betaler 90,- kr. i mnd. på ACE forsikring. Man får ikke mye ved dødsfall (men trenger jo ikke penger da), men man får veldig mye hvis barnet f.eks. skulle bli funksjonshemmet.. Og det er jo DA man trenger penger til å gjøre livet enklere for barnet/familien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har sagt opp forsikringen på alle mine. Hadde før. Men den dagen vi trengte forsikringen fikk vi den ikke. Bare juks og bedrageri alt sammen!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Den trygghetskontoen gjelder bare ved ulykker. De fleste barn som blir uføre, blir det pga. sykdom. Men det skjer selvfølgelig ulykker også, det er bare mindre risiko. Derfor er ulykkesforsikring relativt billig. Barneforsikring er dyrt hvis den gjelder i mange tilfeller, slik er det forsåvidt med all forsikring. Hvis du søker på "barneforsikring" og "test" samtidig, får du opp flere nyttige artikler. Les f.eks. her om ting man skal være obs. på: http://www.dinside.no/php/art.php?id=111156 http://www.aftenposten.no/forbruker/pengenedine/article1099043.ece Det er i hvert fall ingen vits i å fortsette med en forsikring som er i dyreste laget hvis det er omtrent umulig å få ut pengene. Så det er nyttig å sette seg litt inn i dette, selv om temaet er uoversiktlig. Vi har bare trygghetskontoen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Selvfølgelig har jeg forsikret det mest dyrebare jeg har! Jeg har jo forsikret heimen, og bilen... Men skulle heimen brenne ned, og bilen bli stjålet så går jo det på et vis, men ikke hvis noe skulle skje den lille - da vil jeg vite at jeg klarer å forsørge han og tilrettelegge ting for han hvis det skulle bli nødvendig. Betaler 90,- kr. i mnd. på ACE forsikring. Man får ikke mye ved dødsfall (men trenger jo ikke penger da), men man får veldig mye hvis barnet f.eks. skulle bli funksjonshemmet.. Og det er jo DA man trenger penger til å gjøre livet enklere for barnet/familien. Vi fikk ikke utbetalt forsikringen på vårt barn, selv med uttalelser fra leger og spesialister. Barnet er i dag 21 og går på 100 % uføretrygd. Bortkastede penger og falsk trygghet, spør du meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finnerikkenickname Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 hei. jeg har forsikret barna gjennom srbank. kr 246 i mnd for begge to tilsammen. men er dere klar over en ting: hvis barnet skulle bli invalid, og dere skulle få bruk for å bygge om hus o.l., og tror at dere da er sikret gjennom en slik forsikring, så tar dere feil. barnet får nemlig formynder, hvis noe skjer, og barnet da får utbetalt en sum pga invaliditet. og da er det formynderen som avgjør hva forsikringspengene skal brukes til . har lurt på å si opp forsikringen av den grunn, og heller spare penger selv på høyrentekonto. for hvis noe skjer, så bestemmer vi selv over pengene. det har vært mye snakk om dette i media for en stund tilbake... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finnerikkenickname Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Vi fikk ikke utbetalt forsikringen på vårt barn, selv med uttalelser fra leger og spesialister. Barnet er i dag 21 og går på 100 % uføretrygd. Bortkastede penger og falsk trygghet, spør du meg. det er rett og slett hårreisende! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 hei. jeg har forsikret barna gjennom srbank. kr 246 i mnd for begge to tilsammen. men er dere klar over en ting: hvis barnet skulle bli invalid, og dere skulle få bruk for å bygge om hus o.l., og tror at dere da er sikret gjennom en slik forsikring, så tar dere feil. barnet får nemlig formynder, hvis noe skjer, og barnet da får utbetalt en sum pga invaliditet. og da er det formynderen som avgjør hva forsikringspengene skal brukes til . har lurt på å si opp forsikringen av den grunn, og heller spare penger selv på høyrentekonto. for hvis noe skjer, så bestemmer vi selv over pengene. det har vært mye snakk om dette i media for en stund tilbake... Det der kommer an på hvem som er forsikringstaker. Det er ikke nødvendigvis barnet i alle forsikringer. Her er f.eks. foreldrene forsikringstakere: https://www.postbanken.no/portalfront/pba/nedlast/spare/barnas_trygghetskonto_ekstra.pdf 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Her er en annen link som kan være nyttig: http://www.fnh.no/FullStory.aspx?m=1767&amid=961423 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 hei. jeg har forsikret barna gjennom srbank. kr 246 i mnd for begge to tilsammen. men er dere klar over en ting: hvis barnet skulle bli invalid, og dere skulle få bruk for å bygge om hus o.l., og tror at dere da er sikret gjennom en slik forsikring, så tar dere feil. barnet får nemlig formynder, hvis noe skjer, og barnet da får utbetalt en sum pga invaliditet. og da er det formynderen som avgjør hva forsikringspengene skal brukes til . har lurt på å si opp forsikringen av den grunn, og heller spare penger selv på høyrentekonto. for hvis noe skjer, så bestemmer vi selv over pengene. det har vært mye snakk om dette i media for en stund tilbake... I min barneforsikring så er det å bygge om huset ett av dekningsområdene. Jeg bruker if. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finnerikkenickname Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 I min barneforsikring så er det å bygge om huset ett av dekningsområdene. Jeg bruker if. ja, men har du sett på "kontrakten" hvem som blir tilgodesett med forsikringspengene? hvis det står barnet, så blir det formynder som styrer pengene uansett. men hvis if ikke har den ordningen som de fleste andre forsikringsselskap, så vil jeg også vurdere den. hvor mye betaler du pr mnd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 ja, men har du sett på "kontrakten" hvem som blir tilgodesett med forsikringspengene? hvis det står barnet, så blir det formynder som styrer pengene uansett. men hvis if ikke har den ordningen som de fleste andre forsikringsselskap, så vil jeg også vurdere den. hvor mye betaler du pr mnd? Sjekket her nå - jeg betaler 340 per måned. Har ikke finlest kontrakten nei, men jeg går ut fra at et overformynderi synes det er greit at forsikringspenger avsatt til å bygge om bolig går til å bygge om bolig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finnerikkenickname Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Sjekket her nå - jeg betaler 340 per måned. Har ikke finlest kontrakten nei, men jeg går ut fra at et overformynderi synes det er greit at forsikringspenger avsatt til å bygge om bolig går til å bygge om bolig. ja, jeg skulle tro det. men de tilfellene de viste på tv, der nektet overformynderiet å la foreldre bruke pengene til å bygge om bolig. så ungen, som var ca 12 år måtte ligge i en seng under trappen hver natt. for at foreldrene skulle slippe å bære henne opp en etasje hver kveld. forståelig. det var foreldre som hadde tegnet slik forsikring, og når det kom til det sørgelige at de trengte den forsikringen, så ødela overformynderiet alt. da slo de stort opp i aviser og tv om at en må være klar over hva vi betaler for. synes det er helt sykt. men jeg skal jammen sjekke if, og heller bruke det selskapet, hvis du mener at det er trygt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 ja, jeg skulle tro det. men de tilfellene de viste på tv, der nektet overformynderiet å la foreldre bruke pengene til å bygge om bolig. så ungen, som var ca 12 år måtte ligge i en seng under trappen hver natt. for at foreldrene skulle slippe å bære henne opp en etasje hver kveld. forståelig. det var foreldre som hadde tegnet slik forsikring, og når det kom til det sørgelige at de trengte den forsikringen, så ødela overformynderiet alt. da slo de stort opp i aviser og tv om at en må være klar over hva vi betaler for. synes det er helt sykt. men jeg skal jammen sjekke if, og heller bruke det selskapet, hvis du mener at det er trygt. Sjekk det ut selv da - jeg tør ikke å gå god for at dette ikke kan skje der også :-) Men slik jeg har forstått det så er det jeg som har tegnet forsikringen på barnet og det er dermed jeg som eier forsikringen hvis det skulle skje noe. Men som sagt - jeg har ikke finlest her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 det er rett og slett hårreisende! Det er jo akkurat det det er. Hårreisende. Og det som irriterer meg er at alle forsikringer forteller deg om hvor fantastisk alt skal bli den dagen ulykken evetuelt er ute. Og så sitter du der etter trofast innbetaling i alle år , i trygg forvissning om at alt er i orden, hvis... , og får ingen verdens ting, fordi forsikringsselskapet ikke er enig i legenes uttalelser. Og slik er det jo med de fleste forsikringer, de prøver å lure seg unna så godt de kan. Vi fikk en vannlekkasje utenfor huset vårt. Da prøvde de å lure seg unna utbetaling med at kobberrøret var med enn 20 år gammelt og ville ha avkorting. Fikk etter mye om og men avverget det, men sikkerheten gjennom forsikring er en trygghet på papiret og ikke i virkligheten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finnerikkenickname Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Sjekk det ut selv da - jeg tør ikke å gå god for at dette ikke kan skje der også :-) Men slik jeg har forstått det så er det jeg som har tegnet forsikringen på barnet og det er dermed jeg som eier forsikringen hvis det skulle skje noe. Men som sagt - jeg har ikke finlest her. jeg gikk inn på if sine nettsider. leste på vilkår for barneforsikring. der sto det bl.a.: "er barnet under 18 år går forskringsutbetalingene ved medisinsk invaliditet og uførhet til barnet V/overformynderiet". da fikk jeg svar på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 I min barneforsikring så er det å bygge om huset ett av dekningsområdene. Jeg bruker if. Det står det i min og. Men jeg synes summen er lav, 3 G, man får da ikke bygget om huset for den prisen. Da må man i såfall ha et svært lettombyggelig hus eller leilighet. Leiligheten min kostet 400 000 å få bygd om for tre år siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.