Gå til innhold

Hva er vitsen med kjæledress til babyer

Gjest bare lurer jeg da ;-)

Anbefalte innlegg

Gjest bare lurer jeg da ;-)

Når de uansett bør bruke vognpose (les innlegg om voksiposer).

Når kan jeg liksom bruke kjeledressen da om babyen ikke skal ha dressen i vognposen da dette blir for varmt? Og bare kjeledress og tepper blir for kaldt?

Hmmmm.-... Når hun er så liten er hun jo ikke så mye ute av vognen ute og går heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke kjeledress når sønnen min var baby, men han fikk vinteren etter ettårsdagen. Da begynte vi å leke ute. Han trengte fremdeles vognpose, selvfølgelig, for de gangene han satt i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi hadde ikke kjeledress eller annen utedress til barna våre da de var baby. Mener å huske vi hadde en fleecedress, som vi brukte litt i bilen, men den var ikke veldig mye i bruk.

Vi brukte ikke Voksipose, men skinnpose. Da må de ha jakke, men de synes jeg egentlig var veldig greit at de hadde på. Babyer tas gjerne opp av vognen i ett sett, og om de ikke har jakke og det er mange kuldegrader ute må du være veldig forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt en fleece-kjeledress til bilturer. Kjapp å få av og på, og sklir ikke opp i ryggen :) Men en sånn ordentlig kjeledress til utelek er det vel ikke stor bruk for før de nærmer seg ettårsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en dress som svigermor hadde kjøpt på Fretex for 40 kroner :-) Den brukte vi de få gangene vi trengte den for korte bilturer - inn og ut når det var kaldt. I voksiposen lå hun med inneklær + tynn strikkejakke, samt en gigalue og hals når det var kaldt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bare en fleecedress som vi brukte når vi skulle kjøre bil. Ordentlig utedress fikk hun først da hun nærmet seg året (er født i november).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi fikk 3 såkalte dynedresser da poden var baby, men de ble aldri brukt. Fikk også en hel fleecedress og den brukte han masse, både i vogna nede i posen og i bilen - kjempekjekk sak! Husker vi kjøpte en større da da han vokste utav den første han fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brukte mest jakke

Vi hadde ikke kjeledress eller annen utedress til barna våre da de var baby. Mener å huske vi hadde en fleecedress, som vi brukte litt i bilen, men den var ikke veldig mye i bruk.

Vi brukte ikke Voksipose, men skinnpose. Da må de ha jakke, men de synes jeg egentlig var veldig greit at de hadde på. Babyer tas gjerne opp av vognen i ett sett, og om de ikke har jakke og det er mange kuldegrader ute må du være veldig forsiktig.

Vi hadde en rimelig dress til babyene, som vi brukte når de skulle settes i en kald bil eller når vi visste de skulle opp av vognen på kalde steder.

Hadde skinnpose og ikke voksipose (dvs vi hadde en voksi som vi aldri brukte..), så jeg hadde alltid jakke eller noe annet varmt på dem på overkroppen. Skinnposen strammer man ikke rundt hodet / overkoppen på samme måte som voksi, så man er avhengig av varmere klær på overkroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi hadde en rimelig dress til babyene, som vi brukte når de skulle settes i en kald bil eller når vi visste de skulle opp av vognen på kalde steder.

Hadde skinnpose og ikke voksipose (dvs vi hadde en voksi som vi aldri brukte..), så jeg hadde alltid jakke eller noe annet varmt på dem på overkroppen. Skinnposen strammer man ikke rundt hodet / overkoppen på samme måte som voksi, så man er avhengig av varmere klær på overkroppen.

Samme erfaring gjorde jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mixmaster

Jeg syntes kjeledressene var perfekte til bilkjøring.

Ja, i en kald bil, men mannen min skulle alltid ha på varmeapparatet, og da svettet babyen så fælt om det var lengre kjøreturer. Men veldig grei når babyen skulle ut og inn av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Ja, i en kald bil, men mannen min skulle alltid ha på varmeapparatet, og da svettet babyen så fælt om det var lengre kjøreturer. Men veldig grei når babyen skulle ut og inn av bilen.

Ja akkurat det har jeg også lurt på. Det må jo være sånn til bilkjøring. Foreløpig har vi klart oss fint med en ulldress som vi trekker utenpå de andre klærne. Ryggen på det bilsete puster jo ikke akkurat, han blir lett klam. Jeg ser at mange bruker sånne dresser oppi vognposen men det må da bli alfor varmt. Jeg foretrekker heller 1-2 lag tynn ull eller fleese, det blir mer bevegelig for de små og det har holdt hittil. Jeg har en sånn bilkjøredress, men det er umulig å få armene inni disse boblegreiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...