caprice Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jada, jeg var så dum i sin tid at jeg startet med pakkejulekalender til datteren min . Syntes det var stas å kjøpe inn alle de små pakkene og gledet meg med henne når hun åpnet. Etterhvert kom det jo en lillesøster og pakkene økte fra 24 til 48.... For å slippe å være ute i siste liten tenkte jeg at jeg skulle begynne litt nå da. Noen som har noen gode tips, feks på nett hvor jeg kan få kjøpt småting til å ha i kalenderen? Betaler heller litt mer og får noe som ikke bare er bruk og kast - men det skal ikke bli alt for dyrt heller. Er det større ting så kan de også dele. Første desember får de fkes "Pulverheksa og julenissen" som har 24 kapitler. De er nå 5 og 8 år. Dessverre er ingen av dem glad i hårstæsj, de synes det er fint, men bruker det _aldri_. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Gi opplevelser. Et besøk i badeland. Et kinobesøk osv. Kuponger som kan innkasseres en annen gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har en _kjempefin_ pakkekalender til hver unge selvsagt....... Men jeg pakker inn en pepperkake for hver dag jeg, også er det en liten overraskelse noen få av dagene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Strømpebukser, sokker, underbukser, trøyer, lego, blyanter, viskelær, fargestifter, limbånd, klistremerker, glansbilder, CD, bøker, matboks, fruktboks, lipgloss, håndkrem, shampo, balsam, badeskum, Ikke noe problem å finne på til jentene - men gutten derimot... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Opplevelser fungerer også. F.eks. bake pepperkaker, lage julekort osv. Ting du allikevel gjør i denne tiden. Ting de trenger uansett fungerer også bra. (Små-klær, såpe, sjampoo, tannbørste) Og godterier på lørdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Da jeg om mine søsken var små, kanskje rundt alderen på dine små hadde vi også pakkekalender. Vi var heldige og fikk litt godterier vi da. Som vi barna pakka inn til hverandre! Så skrev vi nr.på og putta i en bolle. Mamma lagde en ekstra pakke på søndagene med litt ekstra godteri og en liten ting. I ukedagene var det en bit godteri. F.eks.en bit av stratos, ei krokkodille e.l. Kanskje hun på 5er for lita til å pakke inn mye, men hun klarer det sikkert hvis hun får oppdelte stykker aluminiumsfolie som hun kan krølle rundt. Bare ett tips altså! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 I flere år kjøpte vi deler til briotog til alle tre jentene. Nå er eldste 9 år, yngste 4 og de har en haug med deler så de kan lage en lang bane. Når de blir voksne har mine fremtidige barnebarn en fin bane når de er på besøk, hvis ikke barna elger å dele delene mellom seg når den tid kommer. Har gjort det samme med lego. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aggathe Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Enig i overskriften din, min 8-åring sa til meg her om dagen at nå var det snart på tide å få hengt opp kalenderen, litt tidlig kanskje. Men jeg har enda ikke fått kreditt for kalenderen jeg da, har liksom vært nissen som har lagt igjen en liten pakke nå og da når han har vært innom for å se om han har vært snill. Men nå skjønner han tingen, men kalender skal han fortsatt ha! De siste årene har jeg gitt opp hele småtterikjøpinga, da var sakser med klippemønster, stiftemaskin, hullmaskin, blyanter, viskelær, små bøker, dinosaurfigurer og andre figurer brukt opp! Så i fjor kjøpte jeg en bilbane for små biler, demonterte og pakket inn alt, det ble 21 pakker med batteri, hehe, så ble det godteri noen helgedager. Året før kjøpte jeg legokalender, demonterte og pakket inn for hånd. I år vet jeg ikke, men ser at det hadde kommet til å bli Polly Pokket, Pet shop eller noe sånt om han har villet ha det, mye småtteri. Men han ønsker seg ny bilbane, så blir nok kjøpt det i år også, den siste dagen i november.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Tavle, kritt, svamp,morsomme sokker fra nille til ca 30kr, perler eller små figurer som kan henge på snor og bli halskjede (kalendergave i seg selv),glansbilder,små plakater,puslespill (det kan de få som kalender for den sakt skyld, en brikke hver dag),tegnesaker,kopp,lommelykt, sjokoladekalender (europris har slike til rundt ti kroner, små sjokoladebiter), votter, lue. Tja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Helt enig, jeg ergrer meg over det samme nå jeg også. Sitter liksom litt i saksa nå med tre jenter og 72 pakker!! Men de gleder seg virkelig over det, så når man først er ferdig føles det godt likevel! Men før alt er på plass er det et lite ork og et puslespill med å finne på små gaver. Jeg har pleid å kjøpe klistremerker, glansbilder, morsomme blyanter/penner, glitterlim og andre små ting til hobbybruk, hårting, sokker, truser, strømpebukser.. Det er en salig blanding av nyttige og unyttige ting. På lørd er det gjerne litt godteri. En sønd kan det være julekort og konv og frimerke, så kan de skrive kort til en venninne.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg deler denne oppgaven med stemora og i år er jeg såpass heldig at jeg slipper unna med 10 småpakker til hver unge. ;o) Blir vel litt pokemonkort, hårstæsj til snuppa, viskelær og sånt kanskje, på lørdagene litt mer lørdagsgodt enn vanlig (det er i kalenderen i motsetning til ellers da), kanskje et blad? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma som ikke gidder styre så veldig ;) Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Her praktisere vi annenhver dag. (De vet at om det blir sure miner rundt gavene, eller annenhver dag-valget, ryker kalenderen.) Som regel blir det en 3pk sokker og en 5pk truser eller noe liknende. Sjokolade på lørdag. Da de var mindre så var det en fargeblyant hver dag, eller en puslespillbrikke. I år blir det ikke det, men det var kjekt ) Hver sin pene strømpebukse til jul. Hver sin julegavehandletur/ tur på cafe. Akedag med kakao på termos. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskeråværegift Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Her praktisere vi annenhver dag. (De vet at om det blir sure miner rundt gavene, eller annenhver dag-valget, ryker kalenderen.) Som regel blir det en 3pk sokker og en 5pk truser eller noe liknende. Sjokolade på lørdag. Da de var mindre så var det en fargeblyant hver dag, eller en puslespillbrikke. I år blir det ikke det, men det var kjekt ) Hver sin pene strømpebukse til jul. Hver sin julegavehandletur/ tur på cafe. Akedag med kakao på termos. ja dette hørtes jo gøy ut. NOT 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma som ikke gidder styre så veldig ;) Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 ja dette hørtes jo gøy ut. NOT Om de hadde vært vant til 24 pakker med skrot hadde de sikkert ikke vært fornøyde. De får så utrolig mange gaver den 24 at jeg synes ikke det er noe poeng med leker, dataspill og slikt i kalenderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg kjøper en av disse til hver isteden: http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_t?url=search-alias%3Dtoys-and-games&field-keywords=advent&x=0&y=0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Vi bruker også ha en tur å bade i bassenget. En annen dag skal vi lage risboller,lage julegavepynt til besteforeldrene(panduro) Dette året her blir det litt hamster utstyr hun får i pakke kalenderen. Noen dager før jul får hun (og jeg) en hamster :-) Lillebror på 2 år får bare en sjokolade kalender. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Strømpebukser, sokker, underbukser, trøyer, lego, blyanter, viskelær, fargestifter, limbånd, klistremerker, glansbilder, CD, bøker, matboks, fruktboks, lipgloss, håndkrem, shampo, balsam, badeskum, Ikke noe problem å finne på til jentene - men gutten derimot... ''Ikke noe problem å finne på til jentene - men gutten derimot...'' Ja - tis mottas med takk! Synes liksom klistremerke-, viskelær-, fargeblyant- og rekfleksideene er litt oppbrukt etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Her praktisere vi annenhver dag. (De vet at om det blir sure miner rundt gavene, eller annenhver dag-valget, ryker kalenderen.) Som regel blir det en 3pk sokker og en 5pk truser eller noe liknende. Sjokolade på lørdag. Da de var mindre så var det en fargeblyant hver dag, eller en puslespillbrikke. I år blir det ikke det, men det var kjekt ) Hver sin pene strømpebukse til jul. Hver sin julegavehandletur/ tur på cafe. Akedag med kakao på termos. Sokker og truser!? Da ville gutta mine protestert HØYLYDT! *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg kjøper en av disse til hver isteden: http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_t?url=search-alias%3Dtoys-and-games&field-keywords=advent&x=0&y=0 *nikker* Jeg er utrolig glad for at jeg aldri begynte med pakkekalender til mine! Det sparer meg for 72 små problemer i november, hehe! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma som ikke gidder styre så veldig ;) Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Sokker og truser!? Da ville gutta mine protestert HØYLYDT! *S* Jeg er klar over at vår kalender ikke er den dyreste eller den med mest leker, men jeg ser jo at barna faktisk setter pris på det de får, og at mye av spenningen ligger rundt det å få en pakke. En venninne av meg har vanligvis gitt 24 leker, og i fjor klagde poden hennes høylydt på at det var kjedelig å få lego hver dag (de hadde kjpt en stor legopakke han ønsket seg, og delt opp, men det var ikke bra nok..) De har bestemt seg for å ikke ha kalender i år, og det skjønner jeg godt. Det er mulig det er lettere med jenter? I år får de hello kitty-truser som de har siklet på på H&M. Folk må gjøre som de vil, men jeg synes ikke synd på dem som må stresse med 24/48/72 småpakker, det har de selv lagt opp til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.