Gå til innhold

Dette (#(/"=¤Y#=¤ pakkekalender styret...

caprice

Anbefalte innlegg

Gjest diaboloi

Jeg er klar over at vår kalender ikke er den dyreste eller den med mest leker, men jeg ser jo at barna faktisk setter pris på det de får, og at mye av spenningen ligger rundt det å få en pakke. En venninne av meg har vanligvis gitt 24 leker, og i fjor klagde poden hennes høylydt på at det var kjedelig å få lego hver dag (de hadde kjpt en stor legopakke han ønsket seg, og delt opp, men det var ikke bra nok..) De har bestemt seg for å ikke ha kalender i år, og det skjønner jeg godt. Det er mulig det er lettere med jenter? I år får de hello kitty-truser som de har siklet på på H&M.

Folk må gjøre som de vil, men jeg synes ikke synd på dem som må stresse med 24/48/72 småpakker, det har de selv lagt opp til.

Det er noe veldig galt om små barn må 'sikle' på truser.

Dette er noe foreldre skal kjøpe, ikke noe barn skal ønske seg.

Rystet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jeg er klar over at vår kalender ikke er den dyreste eller den med mest leker, men jeg ser jo at barna faktisk setter pris på det de får, og at mye av spenningen ligger rundt det å få en pakke. En venninne av meg har vanligvis gitt 24 leker, og i fjor klagde poden hennes høylydt på at det var kjedelig å få lego hver dag (de hadde kjpt en stor legopakke han ønsket seg, og delt opp, men det var ikke bra nok..) De har bestemt seg for å ikke ha kalender i år, og det skjønner jeg godt. Det er mulig det er lettere med jenter? I år får de hello kitty-truser som de har siklet på på H&M.

Folk må gjøre som de vil, men jeg synes ikke synd på dem som må stresse med 24/48/72 småpakker, det har de selv lagt opp til.

''Folk må gjøre som de vil, men jeg synes ikke synd på dem som må stresse med 24/48/72 småpakker, det har de selv lagt opp til.''

Helt enig i det, og sikkert lurt at du ikke har vent barna dine til å få små spennende gaver hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Rystet!

Guttene mine får stort sett de trusene de trenger, like fullt kan de ønske seg en Supermann-truse eller lignende, rystende eller ikke *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma som ikke gidder styre så veldig ;)

Rystet!

Hehe, de _har_ selvfølgelig truser. Vi har sikkert 150 rååsa truser rundt omkring, med prinsesser og glitter og stas. Men nå er hello kitty veldig populært, og det skal de få. :) Om disse to skulle fått alle klærne de ønsker seg hadde vi nok hatt komplett kolleksjon fra alle klesbutikkene i nærområdet. De har mer enn nok, og trenger ikke skjørt nummerr fjorten eller dansedrakt nummer fire..

Som sagt bryr jeg meg ikke om hva andre gir, men det er jo et tema hvert eneste år at hva i all verden vil barna sette pris på, da de er vant til leker/godteri hver dag. Jeg hadde synes det var trist om kalenderen ble et stressprosjekt, og at fokus lå på at tingene måtte være "bra nok" for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenrisulven

Her praktisere vi annenhver dag. (De vet at om det blir sure miner rundt gavene, eller annenhver dag-valget, ryker kalenderen.) Som regel blir det en 3pk sokker og en 5pk truser eller noe liknende. Sjokolade på lørdag. Da de var mindre så var det en fargeblyant hver dag, eller en puslespillbrikke. I år blir det ikke det, men det var kjekt :)) Hver sin pene strømpebukse til jul. Hver sin julegavehandletur/ tur på cafe. Akedag med kakao på termos.

Ser du får litt pes her, men må bare si meg enig med deg.

Har som du barn som setter pris på en truse og ikke er så mettet at det kun er en ny mobil som får de til å lette på øyenbrynet.

Det blir som du sier så mye gaver på selve dagen at det skulle være unødvendig og få en _gave_ hver dag før jul også.

Har hatt pakkekalender et år, den måtte deles med våre firbente familiemedlemmer så det ble hver annen dag på barnet.

Vet ikke helt hva vi gjør i år, Lego kalenderen har vært veldig populær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Her blir det - iiiiik - en godterismak - på hverdagene, også skal de få en skikkelig gave i helgene.

Jeg orker ikke bruke penger på Nille-dill og ting de ikke trenger. Har gjort det tidligere, og det blir bare liggende.

Vil ikke bruke mer penger enn vi har gjort tidligere på kalendrene, så dermed sparer vi opp til helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, GA. Vet du om disse kalenderne er å få tak her i landet også? Tenker spesielt på my little pony eller littlest pet shop. Gidder ikke å bestille fra utlandet, det blir vel dyrt...

:o)

Aner ikke. Du kan høre med leikebutikken om de kan bestille kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Du kan høre med leikebutikken om de kan bestille kanskje?

Takk for svar! Men bestiller du de på amazon.com? Blir det ikke masse toll og avgifter og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Men bestiller du de på amazon.com? Blir det ikke masse toll og avgifter og sånt?

Har ikke bestillt kalendre derfra nei, men jeg har kjøpt bøker og filmer derfra.

Under 200,- slipper man toll og avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...