Gå til innhold

Ny fastlege, fortelle at man går til psykiater?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, selvsagt må du det.

Kropp og sjel er ikke fullstendig uavhengig av hverandre.

Ja, men jeg følger i fastlegen har noe med min helse og jeg føler ikke for å innvolvere andre enn min psykiater hva angår min mentale situajson.

Gjest Cosmica

Ja, men jeg følger i fastlegen har noe med min helse og jeg føler ikke for å innvolvere andre enn min psykiater hva angår min mentale situajson.

Du får gjøre som du vil, men det er jo til det beste for deg selv at

legen vet hvordan hele deg har det. Da forstår jo legen mer av din helse... og kan hjelpe deg bedre...

Diskuter det med din psykiater. Hvis han mener at fastlegen bør informeres, så synes jeg så avgjort du skal gjøre det. Dersom han derimot mener du kan unnlate å nevne det (evt. utsette å si noe om det), så synes jeg du kan la være å si noe, i hvertfall inntil du har blitt litt kjent med den nye fastlegen.

Dersom du sliter såpass mye psykisk at det vil medføre sykemeldinger, så antar jeg at fastlegen må informeres.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...