Gå til innhold

Meny i voksen-barnebursdag?

naktros

Anbefalte innlegg

Har alltid kaget paier, men tenkte lage noe annet i år. Vi spiser ca kl 1300, så full middag blir ikke aktuelt.

Noen som har noen forslag til enkel kos før kaker?

Vi blir 8 voksne og 4 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kokkelura

Lukuspai med flott sallat:

Standard krumba paideig. ca 4 pers.

Fyll:

Stekt godt krydra fleskedeig, krydr godt med grillkrydder, hvitløkspulver og salt.

Selleristang

Pepperåni

Alt legges oppi paideigen, varm i ovn.

Server med den lekreste salat:

Kinakål

Hardkokt egg

Mais

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt veldig suksess med pizzasnurrer, fylte horn eller kjøttboller på pinne (enten med en liten grønnsaksbit på pinnen som cherrytomat/ananas/agurk, eller med litt pasta ved siden av og kalde sauser som ketchup, pesto, guacamole, hvitløksdressing). Veldig enkelt, og veldig populært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokkelura

Vi har hatt veldig suksess med pizzasnurrer, fylte horn eller kjøttboller på pinne (enten med en liten grønnsaksbit på pinnen som cherrytomat/ananas/agurk, eller med litt pasta ved siden av og kalde sauser som ketchup, pesto, guacamole, hvitløksdressing). Veldig enkelt, og veldig populært!

Digg!

Men tror nok trådtarter tenkte på type varmrett.

Og da er nok en pai som jeg foreslo midt i blinken, iallefall om man har standar krumba paideig i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg!

Og da er nok en pai som jeg foreslo midt i blinken, iallefall om man har standar krumba paideig i hus.

Bare for å pirke litt, så skriver hun i første setning at hun alltid pleier å lage paier, men vil prøve noe nytt i år..

Foreslår tapas! :) Nam nam.. Det skal jeg servere i bursdag om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville gått for enkelt koltbord. Da blir de noe for alle.

Grillet kylling, karbonader, cabaret, brød, salat, potetsalat, ost, skinke og andre ting du vet folkene som kommer liker.

Pyntes litt ekstra så ser det kjempeflott ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt og lettvint.

Stek opp kjøttdeig,slik som du gjør med Taco.

Fordel kjøttet på bunnen i langpanne.

Dryss over grønsaker dere liker.

Lag potetmos med ferdig pakker.ca 3 pk.

Dekk toppen med potetmos.

Dryss pizzaost over det hele og stek i ovnen.

200 gr ca 15-20 min.

evt. en bolle salat eller baquett til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokkelura

Bare for å pirke litt, så skriver hun i første setning at hun alltid pleier å lage paier, men vil prøve noe nytt i år..

Jo, men dette er med krumba deig, litt annerledes da:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt oppskrift på de kjøttbollene:-) Det hørtes kjempe godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokkelura

Grillet kylling, karbonader, cabaret, brød, salat, potetsalat, ost, skinke og andre ting du vet folkene som kommer liker.

Tror ikke det var akkurat dette hun var ute etter dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas er jo topp. Har du noen forslag til retter. Er kanskje mye jobb med det? Jeg skal nemlig ut både fredag og lørdag og bursdagen er på søndag, så tenkte å gjøre det litt lettvint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokkelura

Tapas er jo topp. Har du noen forslag til retter. Er kanskje mye jobb med det? Jeg skal nemlig ut både fredag og lørdag og bursdagen er på søndag, så tenkte å gjøre det litt lettvint:-)

Skulle ikke du lager paien min???? Med krumba deig????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Lukuspai med flott sallat:

Standard krumba paideig. ca 4 pers.

Fyll:

Stekt godt krydra fleskedeig, krydr godt med grillkrydder, hvitløkspulver og salt.

Selleristang

Pepperåni

Alt legges oppi paideigen, varm i ovn.

Server med den lekreste salat:

Kinakål

Hardkokt egg

Mais

Kinakål er skikkelig nedtursalat :-( Hater kinakål i salat, taco eller lignende. Eneste man kan bruke kinakål til er i så fall hvis man steker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kokkelura

Kinakål er skikkelig nedtursalat :-( Hater kinakål i salat, taco eller lignende. Eneste man kan bruke kinakål til er i så fall hvis man steker den.

STEKE sallat??? Gærn eller?

I min omganskrest servere alle luksus salat med kinakål, egg og mais, og noen ganger paprike.

har aldri hørt noen lage det annereleds jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Kinakål er skikkelig nedtursalat :-( Hater kinakål i salat, taco eller lignende. Eneste man kan bruke kinakål til er i så fall hvis man steker den.''

Veldig veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg!

Serverer både fylte horn og kjøttboller og pizzasnurrer varme (fem minutter i stekeovnen det), og hvis jeg har pasta til kjøttbollene er den nykokt den også. Varmt som bare det detta da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cabaret?? puke...... er det noen som lager det fortsatt?? yuk... ;-)

Ellers var jo koldtbord en veldig god ide, alle finner noe de liker! Mmmm, potetsalat.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

STEKE sallat??? Gærn eller?

I min omganskrest servere alle luksus salat med kinakål, egg og mais, og noen ganger paprike.

har aldri hørt noen lage det annereleds jeg.

Når var det kina_kål_ ble salat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Cabaret?? puke...... er det noen som lager det fortsatt?? yuk... ;-)

Ellers var jo koldtbord en veldig god ide, alle finner noe de liker! Mmmm, potetsalat.... :-)

Lenge siden jeg har laget Cabaret, men jeg syns faktisk det er godt jeg. Med masse reker og egg selvfølgelig og en nydelig majonessalat. Men inn - det er det jo ikke. Akkurat som sånne skjell med hvit saus og fiskepudding, men det syns jeg aldri har vært godt.

Husker vi lagde butterdeig med soppsaus inni når jeg var liten - det var godt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...