Gå til innhold

Utslett, hva kan jeg gjøre?

Gjest Føler jeg har prøvd alt

Anbefalte innlegg

Småen har fått utslett nedentil. På selve tissen, hun er jente. Vanskelig å beskrive akkurat hvor.

Men det er røde prikker/ flak. Fikk beskjed om å slutte med våtservietter av helsesøsteren. Har gjort det. Men er ingen forskjell. Passer også på at hun er godt tørr når jeg tar bleien på tar også Alo Vera krem på. Har også prøvd med zink salve. Men ingenting gir resulat.

Virker ikke som om det plager henne eller klør. Hva skal jeg gjøre, gå til legen? Hva kan de gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror muligens det kan være sopp. Hør på apoteket, de skal ha en salve der som kan hjelpe. Husker bare ikke hva den heter.

Men er det ikke da bedre å gå til legen å få vite om det er sopp, før jeg begynner å behandle det?

Helsesøsteren fikk se på det, og det eneste hun sa var at jeg måtte slutte med våtservietter...

Hva er det som fremkaller sopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha på masse potetmel,høres sikkert rart ut,men fikk dette tipset av en barnepleier.Det funket for oss,så du kan jo prøve.

?

Ja, hørtes rart ut! hehe

Hva som gjør at det hjelper da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Ja, hørtes rart ut! hehe

Hva som gjør at det hjelper da?

Holder huden tørr,virker på samme måte som babypudder,men ikke tilsatt skumle tilsetningsstoffer og parfyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Zinksalve tørker ut......- du skrev flak...uttørket hud? Ville vasket med vann og latt det være et par dager (om det ikke blir verre), sett om huden roer seg. Evt. smurt med A-krem eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder huden tørr,virker på samme måte som babypudder,men ikke tilsatt skumle tilsetningsstoffer og parfyme.

Ok, for jeg har prøvd med pudder. Slik at hun er helt tørr, og legger alovera propolis salve oppå der igjen..

Men da skal jeg prøve potetmel :)

Tror ikke det er sopp, for da ville det vel spredd seg (?)

Takk for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zinksalve tørker ut......- du skrev flak...uttørket hud? Ville vasket med vann og latt det være et par dager (om det ikke blir verre), sett om huden roer seg. Evt. smurt med A-krem eller noe.

Nei, ikke tørre flak, Røde. Som om huden er veldig irritert. Innimellom roer rødfargen seg, men neste bleie skift kan det være helt rødt igjen...

Har prøvd med A- krem, også...

Skal prøvd med potetmel i noen dagen nå, eller så tror jeg det blir lege.

Har hatt det i ca 2 uker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

Men er det ikke da bedre å gå til legen å få vite om det er sopp, før jeg begynner å behandle det?

Helsesøsteren fikk se på det, og det eneste hun sa var at jeg måtte slutte med våtservietter...

Hva er det som fremkaller sopp?

Datteren min hadde det en gang. Rodt utslett, som virket som om det så vondere ut enn det var. Sopp oppstår blant annet pga fuktighet, og det er det jo mye av hos et bleiebarn. Jeg nevnte problemet på apoteket og de anbefalte en krem, men jeg husker ikke hva den het. Den funket iallefall kjempebra. Utslettet forsvant på en to tre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lufttørking

Hvis du bruker våtservietter - bruk de billige fra Coop, de er skikkelig gode og gir ikke utslett. Jeg brukte noen fra et annet merke en gang og da fikk hun utslett med en gang.

Det som er rådet ved bleieutslett er å la babyen lufttørre.

Bruk myke tynne kluter dyppet i lunket vann og tørk forsiktig av tiss og bæsj.

Vask også når hun har tisset. Skift bleie ofte så hun ikke går rundt og er våt.

La lufttørre så lenge som mulig, syng en sang, gi babymassasje osv,

så smører du et tynt lag sinksalve og har på bleien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra føden fikk jeg anbefalt Inotyol. Det er egentlig en krem mot eksem sa de, men de hadde begynt å anbefale den som bleiekrem. Den funker fint på jenta mi i hvert fall, og er verdt et forsøk dersom ingenting annet hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inotyol er absolutt verdt et forsøk. Den tar ihvertfall "vanlig" bleiesårhet så flott som bare det!

Kjøpes på apotek (setter flekker på klær, så vær obs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for jeg har prøvd med pudder. Slik at hun er helt tørr, og legger alovera propolis salve oppå der igjen..

Men da skal jeg prøve potetmel :)

Tror ikke det er sopp, for da ville det vel spredd seg (?)

Takk for råd!

Potetmel! Ingen over - ingen ved siden! Helt sant! Brukte det mye på Snuppa da hun var baby, så snart jeg så snurten av rødhet nedentil ved bleieskift - ved neste bleieskift var det borte. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetmel! Ingen over - ingen ved siden! Helt sant! Brukte det mye på Snuppa da hun var baby, så snart jeg så snurten av rødhet nedentil ved bleieskift - ved neste bleieskift var det borte. :o)

Jeg har aldri brukt noe annet enn potetemel. Grunnen til at det funker er at det trekker til seg fuktighet. Når du bruker potetemel på jenter er det viktig å IKKE få npr mellom kjønnsleppene, dette fordi at det er en plass det skal være fuktig.

Jeg har aldri prøvd selv, men har hørt at potetmel skal være enda mer effektivt om det tørkes i stekovnen før bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarteren

Hvordan går det med småen,hjelper det med potetmel ?

Kunne virke som om det virket en liten stund, men så i dag kom det tilbake.. Tenkte å prøve å bytte bleie merke. Bruker Pampers nå, men får prøve Libero over en tid å se hvordan det går...

Tror det er viktig å bytte med en gang jeg kjenner hun er våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...