Gå til innhold

Ok å lage matpakke kvelden før..?

cizz

Anbefalte innlegg

Når jeg er alene med de to små på 1,5 og 4 og skal avgårde selv på jobb, så blir det så veldig hektisk på morgenen med mye å gjøre og mye å tenke på. Er det ok at jeg da lager matpakkene deres kvelden før og setter i kjøleskapet over natten...? De blir ikke slappe og dårlige av det? Består som regel av f.eks to brødskiver med leverpostei eller servelat, og noen gulrotbiter/agurkbiter/cherrytomater innpakket i aluminiumsfolie ved siden av, eller kanskje noen skiver med kalkunkorv, alt oppi samme matboks med matpapir mellom og evt alu.folie som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går helt fint. :o) En periode jeg hadde dilla på grovbrød med leverpostei lagde jeg hele ukas matpakker på søndag og slengte i fryseren. Da var den akkurat tint og fin til matpausen når jeg tok den opp om morgenen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får svare motstatt av de andre her jeg da... Jeg klarer bare ikke å smøre matpakker kvelden før, synes maten blir ekkel og får kjøleskapssmak... står jeg heller opp 15 minutter tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Jeg får svare motstatt av de andre her jeg da... Jeg klarer bare ikke å smøre matpakker kvelden før, synes maten blir ekkel og får kjøleskapssmak... står jeg heller opp 15 minutter tidligere.

Det er jo lett å si for deg, du skal vel ikke rekke en jobb hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Maten blir ikke _ødelagt_ av å bli smurt kvelden før, og hvis _dere_ synes det er greit, så gjør du det. :-)

(Jeg er slik som bookworm, dessverre, klarer ikke matpakker som ligger over natta. Men det er en smakssak, og har ingenting med riktig og feil å gjøre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det samme som Bookworm og jeg er på jobb hver dag.

Jeg står opp tidlig (kl 6) og lager matpakker til 3 barn før jeg drar på jobb, så leverer gubben dem på skolen.

Selv spiser jeg ofte på kantina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg og jeg smører også mat om morgenen. Jeg står derfor opp 15 minutter tidligere enn jeg ellers hadde behøvd, dvs. jeg står opp 5.35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar to minutter å smøre matpakkene samtidig som vi alikevel sitter ved frokostbordet. Jeg skjønner overhodet ikke problemet, men jeg er sånn at jeg MÅ ha god tid om morgenen og derfor er oppe av sengen halvannen time før ungene skal ut av dørene. :o) Selv drar jeg en time etter dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå nei, men jeg har da jobbet jeg også, og gjorde det på samme måte! Unnskyld meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, vi smører bestandig matpakkene på kvelden. Det er bare barna som skal ha matpakker her i huset, men de skal til gjengjeld ha to matpakker hver, så det blir en del skiver.

Er helt enig i at maten smaker hakket bedre om skivene smøres samme dag, men prioriterer å ha det hakket roligere på morgenen - da er det mye som skal gjøres klart, og vi er trøtte. Barna har dessuten helt vant til det, og klager ikke :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lurt på det samme... Har inger like gamle som dine, og to dager i uka er det ingen matservering i bhg - da skal ungene ha med seg matpakker for hele dagen. Det er et styr..

Burde sikkert klare å lage matpakker om kvelden, men jeg baker brød selv, og det holder seg ikke så lenge. Blir heller til at jeg står opp litt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..det er matpakker hver dag altså, men dobbelt opp to dager i uka. Hørtes ut som vi kun smurte mat to dager i uka, det hadde jo vært et luksusproblem ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på det samme... Har inger like gamle som dine, og to dager i uka er det ingen matservering i bhg - da skal ungene ha med seg matpakker for hele dagen. Det er et styr..

Burde sikkert klare å lage matpakker om kvelden, men jeg baker brød selv, og det holder seg ikke så lenge. Blir heller til at jeg står opp litt tidligere.

''Burde sikkert klare å lage matpakker om kvelden, men jeg baker brød selv, og det holder seg ikke så lenge.''

Hm? Det er da himmelvid forskjell på hvor lenge hjemmebakt og kjøpt brød holder seg! Kjøpt brød er jo seigt og jævlig etter en dag eller to, hjemmebakt holder seg kjempefint i dagesvis om det ligger i plastpose i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Ja vi har laget matpakker dagen før i mange år - har 4 barn og det har innebært opptil 7 matpakker som må smøres per dag.

Nå smører noen av dem matpakken selv - har blitt store - og de smører selv matpakken på kvelden og legger den i kjøleskapet. Hvis det var så æsj så hadde de vel ikke gjort det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Det tar to minutter å smøre matpakkene samtidig som vi alikevel sitter ved frokostbordet. Jeg skjønner overhodet ikke problemet, men jeg er sånn at jeg MÅ ha god tid om morgenen og derfor er oppe av sengen halvannen time før ungene skal ut av dørene. :o) Selv drar jeg en time etter dem igjen.

Hvis du har en time for deg selv etter at ungene er gått, de går vel rundt kl. 0800, så er det ikke rart at du overhodet ikke skjønner problemet. Jeg må stå opp 0530 for å rekke å levere unger og å komme meg til jobb, og om jeg skulle stått opp 15 minutter ekstra for å rekke matpakkesmøring osv så ville det hatt MYE å si!!

Nå slipper vi heldigvis ¨smøre matpakke til barnehagebarna her vi bor. Slipper å lage frokost hjemme også, for det får de i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Vi bruker ikke 2 minutter på å smøre matpakke. I tillegg så er vi veldig nøye med at det skal være sunt og litt spennende i matpakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...