Gå til innhold

Ok å lage matpakke kvelden før..?

cizz

Anbefalte innlegg

''Burde sikkert klare å lage matpakker om kvelden, men jeg baker brød selv, og det holder seg ikke så lenge.''

Hm? Det er da himmelvid forskjell på hvor lenge hjemmebakt og kjøpt brød holder seg! Kjøpt brød er jo seigt og jævlig etter en dag eller to, hjemmebakt holder seg kjempefint i dagesvis om det ligger i plastpose i kjøleskapet.

Hm, det var rart, mitt gjør ikke det. Har brødbakemaskin som lager brød ferdig til morgenen. Men kunne jo satt det på så det er klart til kvelden, såklart, men da snytes vi for rykende fersk brød til frokost.. Det er rett og slett luksus! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, det var rart, mitt gjør ikke det. Har brødbakemaskin som lager brød ferdig til morgenen. Men kunne jo satt det på så det er klart til kvelden, såklart, men da snytes vi for rykende fersk brød til frokost.. Det er rett og slett luksus! :o)

Vi lager brød på gammelmåten. :o) Lager 6 brød i slengen og hiver i fryseren. Hadde ikke tort å ha brødbakemaskin på mens jeg sov uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann vil ikke lage/spise matpakke som har ligget i kjøleskapet over natta. Han er 12 og vi har stryrt med dette i mange år. Jeg vil lage om kvelden og han lager da heller sjøl om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en time for deg selv etter at ungene er gått, de går vel rundt kl. 0800, så er det ikke rart at du overhodet ikke skjønner problemet. Jeg må stå opp 0530 for å rekke å levere unger og å komme meg til jobb, og om jeg skulle stått opp 15 minutter ekstra for å rekke matpakkesmøring osv så ville det hatt MYE å si!!

Nå slipper vi heldigvis ¨smøre matpakke til barnehagebarna her vi bor. Slipper å lage frokost hjemme også, for det får de i barnehagen.

Men jeg smører jo matpakkene før ungene går da - om jeg går samtidig som dem eller en time etterpå spiller jo ingen rolle, de har jo med seg matpakkene når de går.

Tidligere gikk jeg samtidig som ungene, hadde akkurat samme rutiner da, den ekstra timen for meg selv (som oppsto da jeg fikk bil og slapp å ta buss!) er ren luksustid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke 2 minutter på å smøre matpakke. I tillegg så er vi veldig nøye med at det skal være sunt og litt spennende i matpakken.

''I tillegg så er vi veldig nøye med at det skal være sunt og litt spennende i matpakken.''

Mine spiser 2-3 sorter pålegg hver så det spiller liten rolle hvor fantasifull jeg er i påleggveien gitt. :o) I tillegg får de med litt gulrot eller eple f.eks. og har vi pannekaker igjen så går de i matboksen også. 2 min var kanskje å ta i litt lite, men jeg spiser jo samtidig som jeg smører - hadde jeg ikke smurt dem da så hadde jeg bare sittet uvirksom med hendene alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

''I tillegg så er vi veldig nøye med at det skal være sunt og litt spennende i matpakken.''

Mine spiser 2-3 sorter pålegg hver så det spiller liten rolle hvor fantasifull jeg er i påleggveien gitt. :o) I tillegg får de med litt gulrot eller eple f.eks. og har vi pannekaker igjen så går de i matboksen også. 2 min var kanskje å ta i litt lite, men jeg spiser jo samtidig som jeg smører - hadde jeg ikke smurt dem da så hadde jeg bare sittet uvirksom med hendene alikevel.

Jeg er utpreget B-menneske :-). Nå smører vi bare til en og da blir matpakken gjerne smurt på morgenen, men når vi skulle smøre 7 matpakker da gjorde vi det på kvelden.

Jeg smører gjerne min egen matpakke på kvelden, men da lager jeg salat og da orker jeg ikke å stå å gjøre det på morgenen.

Men, jeg tror ikke man trenger å føle seg som en dårlig mor/far om man skulle gjøre det om kvelden heller - og det tror jeg heller ikke at du mente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i huset smøres det alltid matpakker kvelden før... Det er 3 unger og 2 voksne, og vi smører hver vår matpakke (vel, minsten får litt hjelp, da!) når vi spiser kveldsmat.

Ingen av ungene har noensinne sagt noe som helst til dette, og vi voksne spør dem ikke, heller, om de synes det er greit med matpakke fra kvelden før!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på det samme... Har inger like gamle som dine, og to dager i uka er det ingen matservering i bhg - da skal ungene ha med seg matpakker for hele dagen. Det er et styr..

Burde sikkert klare å lage matpakker om kvelden, men jeg baker brød selv, og det holder seg ikke så lenge. Blir heller til at jeg står opp litt tidligere.

I bhg til snuppa mi er det ingen matservering - det eneste de får er melk og frukt...

Fantasien strekker ikke alltid til for at det skal bli spennende matpakker HVER dag altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utpreget B-menneske :-). Nå smører vi bare til en og da blir matpakken gjerne smurt på morgenen, men når vi skulle smøre 7 matpakker da gjorde vi det på kvelden.

Jeg smører gjerne min egen matpakke på kvelden, men da lager jeg salat og da orker jeg ikke å stå å gjøre det på morgenen.

Men, jeg tror ikke man trenger å føle seg som en dårlig mor/far om man skulle gjøre det om kvelden heller - og det tror jeg heller ikke at du mente :-)

''Men, jeg tror ikke man trenger å føle seg som en dårlig mor/far om man skulle gjøre det om kvelden heller - og det tror jeg heller ikke at du mente :-)''

Slett ikke! :o) Jeg så bare ikke nødvendigheten med å stå opp 15 min tidligere for å smøre matpakke, det gjør jeg mens vi spiser frokost.

Og jeg har jo et sted i tråden innrømmet at jeg en periode lagde matpakker til meg selv for hele uka på søndag og slengte i fryseren! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Men jeg smører jo matpakkene før ungene går da - om jeg går samtidig som dem eller en time etterpå spiller jo ingen rolle, de har jo med seg matpakkene når de går.

Tidligere gikk jeg samtidig som ungene, hadde akkurat samme rutiner da, den ekstra timen for meg selv (som oppsto da jeg fikk bil og slapp å ta buss!) er ren luksustid.

Ja, men det å stå opp seks eller halv sju, som du vel gjør, er veldig forskjellig fra å stå opp halv seks eller tidligere. Det er helt utrolig hvor stor forskjell de minuttene gjør om morgenen, synes jeg. Å stå opp før 0530 er et sant mareritt for meg i alle fall, og det spiller liten rolle om jeg legger meg tidlig! Kroppen min er bare ikke laget for å stå opp på den tiden. Jeg hadde aldri orket å stå opp enda tidligere for å lage matpakker, bare fordi de smaker litt bedre enn om de blir laget kvelden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke nistepakker som har ligget natta over i kjøleskapet. Er sikkert litt kresen, men synes det smaker mye bedre av dem som er smurt om morgenen. Av den grunn kunne jeg aldri kommet på å smøre nistepakka til guttene om kvelden, vil jo ikke gi dem noe jeg ikke ville spist selv:) Er sikkert en vanesak men jeg sier Nei Takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt bare å prøve - men jeg sliter med matpakke som er smurt selv samme morgen, jeg da, så for meg hadde det ikke vært noe alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...