Gjest Melbilla Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er flere i klassen til minstemor som har hatt lus nå. Jeg sjekker og sjekker med lusekam og finner ingenting, men hun har begynt å klø seg stadig mer i håret og det har jeg også. Nå skal det sies at jeg begynner å klø bare jeg hører ordet lus da. Hun har hatt lus en gang før, så jeg vet hvordan eggene ser ut. Jeg finner ingenting nå. Det jeg finner er noen få sorte prikker helt i hodebunnen hennes. De er ikke runde som egg, men flate og lett og få vekk. Kan det være luseegg alikevel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Luseegg er klistret fast i hårstråene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Luseegg er klistret fast i hårstråene... Ok, disse sorte prikken sitter i hodebunnen og er lette og pelle vekk. Men hun klør. Mysifistisk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Sjekk når håret er vått. Da er lusa veldig aktiv, og du kan ikke unngå å se den om den er der. Jeg synes det er lettest å finne dem i bakhodet, og ikke bak ørene som vi alltid hørte før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Sjekk når håret er vått. Da er lusa veldig aktiv, og du kan ikke unngå å se den om den er der. Jeg synes det er lettest å finne dem i bakhodet, og ikke bak ørene som vi alltid hørte før. Det skal jeg gjøre. Det er i bakhodet hun klør mest også. Hun har blitt rød i nakken, men jeg finner ingen tegn til hverken egg eller lus og jeg sjekket grundig både i går i morges før hun dro til skolen. Selv klør jeg over hele håret nå. Jeg vet man ikke skal ta lusekur om man ikke har lus, men er likevel litt fristet til å gjøre det. Det har herjet lus i klassen hennes i flere uker nå og venninne hun er mye sammen med hadde luseegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det skal jeg gjøre. Det er i bakhodet hun klør mest også. Hun har blitt rød i nakken, men jeg finner ingen tegn til hverken egg eller lus og jeg sjekket grundig både i går i morges før hun dro til skolen. Selv klør jeg over hele håret nå. Jeg vet man ikke skal ta lusekur om man ikke har lus, men er likevel litt fristet til å gjøre det. Det har herjet lus i klassen hennes i flere uker nå og venninne hun er mye sammen med hadde luseegg. ''Jeg vet man ikke skal ta lusekur om man ikke har lus, men er likevel litt fristet til å gjøre det. '' Det er slik lusa blir resistent mot lusekurene - for mange bruker dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det skal jeg gjøre. Det er i bakhodet hun klør mest også. Hun har blitt rød i nakken, men jeg finner ingen tegn til hverken egg eller lus og jeg sjekket grundig både i går i morges før hun dro til skolen. Selv klør jeg over hele håret nå. Jeg vet man ikke skal ta lusekur om man ikke har lus, men er likevel litt fristet til å gjøre det. Det har herjet lus i klassen hennes i flere uker nå og venninne hun er mye sammen med hadde luseegg. Hvis du bruker en av de "alternative" lusekurene som ikke bruker kjemikalier men stopper til lufttilgangen til lusa kan du godt ta en kur likevel. Lusestopp har fungert greit for oss. http://www.pharmex.no/lusestopp/ For meg kommer det ikke på tale å smøre sterke kjemikalier i hodebunnen til ungene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 ''Jeg vet man ikke skal ta lusekur om man ikke har lus, men er likevel litt fristet til å gjøre det. '' Det er slik lusa blir resistent mot lusekurene - for mange bruker dem. Jeg vet det og skal ikke gjøre det, selv om jeg er fristet:-)Jeg klør ikke å håret lenger nå forsten:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg vet det og skal ikke gjøre det, selv om jeg er fristet:-)Jeg klør ikke å håret lenger nå forsten:-) Fort gjort å klø bare man tenker på lus 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er ikke sikkert at hun får lus, selv om det er luseplager i klassen. Jeg har hatt fire barn som er kommet seg gjennom både barne og ungdomsskole, uten å få lus. Enda det var luse epidemier i skolen både titt og ofte, og vennenes barn fikk lus, men mine gikk altså fri. Jeg var veldig nøye på at de ikke måtte byttelåne luer eller bruke andres kammer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ok, disse sorte prikken sitter i hodebunnen og er lette og pelle vekk. Men hun klør. Mysifistisk! Hvis hun har fått lus er du nok ikke i tvil. Guttungen her har hatt det en gang, jeg fant 4 lus og noen egg og skjønte med en gang hva det var. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvis hun har fått lus er du nok ikke i tvil. Guttungen her har hatt det en gang, jeg fant 4 lus og noen egg og skjønte med en gang hva det var. Godt å høre:-) Det var egentlig det jeg trodde også, men var ikke sikker. Tenkte hun kanskje kunne være nysmitta, siden hun klør seg sånn i nakken. Hun har hatt lus en gang og da var det liksom ingen tvil. Jeg skal føle nøye med fremover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Godt å høre:-) Det var egentlig det jeg trodde også, men var ikke sikker. Tenkte hun kanskje kunne være nysmitta, siden hun klør seg sånn i nakken. Hun har hatt lus en gang og da var det liksom ingen tvil. Jeg skal føle nøye med fremover. Hvis kløen skyldes lus, er hun ikke nysmittet, den kommer først etter flere uker. I tillegg til de andre rådene du har fått, fikk vi tips om å flette håret på jentene. Da kommer ikke håret deres så lett i kontakt med andres, det er stort sett på den måten lusa smitter, direkte fra hode til hode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Godt å høre:-) Det var egentlig det jeg trodde også, men var ikke sikker. Tenkte hun kanskje kunne være nysmitta, siden hun klør seg sånn i nakken. Hun har hatt lus en gang og da var det liksom ingen tvil. Jeg skal føle nøye med fremover. ''Tenkte hun kanskje kunne være nysmitta, siden hun klør seg sånn i nakken.'' Det tar minst noen uker, ofte måneder, før det begynner å klø. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvis kløen skyldes lus, er hun ikke nysmittet, den kommer først etter flere uker. I tillegg til de andre rådene du har fått, fikk vi tips om å flette håret på jentene. Da kommer ikke håret deres så lett i kontakt med andres, det er stort sett på den måten lusa smitter, direkte fra hode til hode. Ja, det pleier jeg å gjøre. Stort sett flette eller hestehale, men hun river den ut i løpet av dagen:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 ''Tenkte hun kanskje kunne være nysmitta, siden hun klør seg sånn i nakken.'' Det tar minst noen uker, ofte måneder, før det begynner å klø. Ja, da er det bare å føle med fremover. Selv sier hun at hun har myggstikk i nakken, men det er vel heller tvilsomt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.