Gå til innhold

Nekter i gå med ull

Gjest ireda

Anbefalte innlegg

Her i vi bor er det veldig våt snø nå. Ulltør er absolutt på sin plass. Jeg har kjøpt inn skikkelig ulltør til ungene. Eldstemann på 8 nektet plent å ta på seg ull. Jeg lovde ham både sjokolade og annet om han bare kunne ta på seg ulltøyet men han nektet.

Han kommer nok til å bli iskald i dag. Yttertøyet er ikkebra og jeg er nødt til å vente til neste lønning før jeg får råd til å kjøpe noe skikkelig.

Han protesterte så høylydt at jeg bare måtte gi opp. Han vil nok få erfare i dag at han kommer til å fryse forferdelig, skoletur og greier. For snøen går igjennom dressen og regnbukse utenpå dnekter han også på. Hvordan er det for dere andre å få på barna ulltøy? Er det bare min som er så sensitiv? Hvordan er det med polyester? Hvilken dress er best å kjøpe slik at han ikke skal bli så våt og kald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner sønnen din godt, selv om jeg ikke veit hva ulltør er. ;)

Jeg fikser ikke å ha ull innpå kroppen. Sønnen min får røde prikker av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner sønnen din godt, selv om jeg ikke veit hva ulltør er. ;)

Jeg fikser ikke å ha ull innpå kroppen. Sønnen min får røde prikker av det.

Haha, der var du ja. Jeg nevnte deg i svaret mitt rett over her ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Syvåringen min nekter også plent å gå med ull. Har prøvd alt av silkeblandinger og såkalt kløfri ull.

Jeg har rett og slett gitt opp. Han nekter også superundertøy o.l., men aksepterer til nød bommulls-stillongs. Dårlig alternativ, men bedre enn ingenting. Og han er heldigvis aktiv og varmblodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest @krøll

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225361076' post='3999555]

Haha, der var du ja. Jeg nevnte deg i svaret mitt rett over her ;o)

Med fare for å fornærme noen nå, men skjønner ikke alt dette maset om ullundertøy.

Har fire sjøl, og ingen av dem har brukt ullundertøy noen sinne. Ingen av dem har frøset og ingen av dem har vært noe mer forkjøla eller syke enn andre unger. Dattera mi nekter plent alt som har med ull å gjøre, selv utenpå gensere. Hun hevder at det klør, men som en annen sier, Ulvangsokker går an, til nød. Er man vann- og vindtett utenpå fryser man ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å fornærme noen nå, men skjønner ikke alt dette maset om ullundertøy.

Har fire sjøl, og ingen av dem har brukt ullundertøy noen sinne. Ingen av dem har frøset og ingen av dem har vært noe mer forkjøla eller syke enn andre unger. Dattera mi nekter plent alt som har med ull å gjøre, selv utenpå gensere. Hun hevder at det klør, men som en annen sier, Ulvangsokker går an, til nød. Er man vann- og vindtett utenpå fryser man ikke.

Amen.

Det blir noe annet om man skal på tur til nordpolen da, eller om man bor i Karasjok. Da er det vel et must. Jeg synes norske foreldre er helt hysteriske når det kommer til ullundertøy. Det er mye annet som er varmt og godt og som ikke klør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Jeg tåler ikke saueull selv, og husker som barn hvordan det var å ha det på. Når det ble fuktig var det 10 ganger verre. Som voksen velger jeg heldigvis selv. Mitt barn bruker alpakkaull, det stikker ikke. Noen sier det stikker fordi man er allergisk mot lanolin, som er i saueull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg tåler ikke saueull selv, og husker som barn hvordan det var å ha det på. Når det ble fuktig var det 10 ganger verre. Som voksen velger jeg heldigvis selv. Mitt barn bruker alpakkaull, det stikker ikke. Noen sier det stikker fordi man er allergisk mot lanolin, som er i saueull.

''Mitt barn bruker alpakkaull, det stikker ikke. ''

Jeg selv følsom, og synes alpakkaull stikker mer enn vanlig lammeull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

''Mitt barn bruker alpakkaull, det stikker ikke. ''

Jeg selv følsom, og synes alpakkaull stikker mer enn vanlig lammeull.

Oj, sier du det... Ikke på meg, så da gikk jeg ut fra at det er bra for minsten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Sjokolade for å gå med ull? :-)

La han gå med fleece det skulle vel holde. Du får jo tak i sånn tynt til å ha rett på kroppen om det blir kaldt med bommull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull varmer fortsatt selv om det blir vått. Det gjør ikke bomull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Amen.

Det blir noe annet om man skal på tur til nordpolen da, eller om man bor i Karasjok. Da er det vel et must. Jeg synes norske foreldre er helt hysteriske når det kommer til ullundertøy. Det er mye annet som er varmt og godt og som ikke klør:)

Ah, og jeg som trodde det bare var meg som tenker sånn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...