Gå til innhold

Orker ikke tanken på barnehage

Sofline

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme på barselspermisjon med sønnen min på et halvt år. Jeg er student, så jeg må begynne på skolen igjen allerede i januar, og da er han bare ni måneder. Jeg må si det det stikker i hjertet av tanken på å skulle levere ham i barnehagen, og jeg har ikke lyst til i det hele tatt å gjenoppta studiene. Samboeren min mener jeg like gjerne kan bli hjemme et halvt år til, for barnehagen koster omtrent like mye som jeg får i stipend, men har jeg mer lyst til å levere ham i barnehagen i august mon tro?

Har alle det sånn, eller er det bare meg som er snål som trives så godt med å være hjemme? Blir det bedre, dere eventuelt andre som også har hatt det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

24

• Lillemus

4

• mil1365380270

4

• Atene

2

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270

Jeg forstår deg godt. Hvis det var meg, ville jeg blitt hjemme. I august er det sikkert lettere å levere han i barnehagen, føles bedre når de er litt større og litt bedre rustet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Ta den tiden du trenger sammen med barnet ditt, utviklingen i den alderen går så fort, og de er så søte, at jeg ville valgt å være hjemme med barnet og oppleve denne utviklingen, så lenge som du har mulighet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme situasjon, og skulle egentlig gjenopptatt studiene i januar. Da var gutten min et halvt år. Det føles _veldig_ mye bedre å begynne i barnehagen da han var fylt året! Da var han så stor at han likte å utforske verden og hadde glede av å være sammen med andre. Et halvt år tidligere ville han helst bare kose seg hjemme med mammaen sin, og han hadde et enormt behov for kroppskontakt og kos.

Det gikk helt strålende med ettåring i barnehagen. Han likte seg fra dag én:)