Åsemor Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det skjer mye på det halvåret, og om du har mulighet til å vente et halvt år tror jeg ganske sikkert at ting er mye lettere for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har vært hjemme siden snuppen ble født. Og han ble 5år for en mnd siden ;0) Har fått ei lilta snuppe i mellom. Jeg koser meg, og nyter å følge opp ungene. Snuppen har begynt i barnehage nå i august, greit å forberede seg til skolen. han går tre dager i uka. Og da har jeg og snuppa litt "jentetid". Hehe! :0) Akkurat sånn vil jeg ha det ) Tror jeg hadde trivdes veldig godt med å være hjemme med barn og hund(er) ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Det skjer mye på det halvåret, og om du har mulighet til å vente et halvt år tror jeg ganske sikkert at ting er mye lettere for deg. Takk for troen! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 ''Men jeg har vært i noen barnehager og sett med egne øyne hvor overlatt disse minste er til seg selv. De blir plassert i en stol og der sitter de...'' Da har du ikke vært der mine gikk da de var små! ) Snuppa gikk ikke ennå da hun begynte i barnehagen og om de var ute om ettermiddagen da vi kom for å hente satt hun vel nesten uten unntak på armen til en av de voksne. ) Sånn ser det dessverre ikke ut til å være der gutten min har mulighet til å få plass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Han sover fint om dagen, og er også god til å underholde seg selv, men det kommer og går i perioder. Han har hatt flere omganger hvor han nesten ikke har sovet om dagen. Men det er jo ikke verre enn at jeg kan droppe det igjen hvis det ikke går. Det er sant. Jeg tror nok jeg ville prøvd meg som student og droppet barnehage inntil videre. Evt kunne dere skaffet en dagmamma en eller to dager i uken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er sant. Jeg tror nok jeg ville prøvd meg som student og droppet barnehage inntil videre. Evt kunne dere skaffet en dagmamma en eller to dager i uken? Dagmammaer her i Danmark er ansatt av kommunen, så det er enten fulltid hos dagmamma eller ingen dagmamma. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Dagmammaer her i Danmark er ansatt av kommunen, så det er enten fulltid hos dagmamma eller ingen dagmamma. Glemte at du var i Danmark, ja... Da er det hakket verre :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 ''Men jeg har vært i noen barnehager og sett med egne øyne hvor overlatt disse minste er til seg selv. De blir plassert i en stol og der sitter de...'' Da har du ikke vært der mine gikk da de var små! ) Snuppa gikk ikke ennå da hun begynte i barnehagen og om de var ute om ettermiddagen da vi kom for å hente satt hun vel nesten uten unntak på armen til en av de voksne. ) Når de visste at du var i anmarsj ja... Neida, jeg skal ikke skjære alle over samme kam, men jeg har sett nok til å mene detjeg mener. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 ''Men jeg har vært i noen barnehager og sett med egne øyne hvor overlatt disse minste er til seg selv. De blir plassert i en stol og der sitter de...'' Da har du ikke vært der mine gikk da de var små! ) Snuppa gikk ikke ennå da hun begynte i barnehagen og om de var ute om ettermiddagen da vi kom for å hente satt hun vel nesten uten unntak på armen til en av de voksne. ) Det er jo vel og bra, men når man tar antall voksne armer/fang i en barnehage og deler på antall barn, trenger man ikke være forsker for å skjønne at ikke alle kan få såpass med voksentid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ønsker deg lykke til Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Du skal høre på din egen magefølelse. Hvis du nå ikke er klar så er det lurt å vente. Også mye bedre for baby å få lov til å være hjemme med deg enda. Nettopp fordi du er student så er du ekstra heldig. Det gjør ikke noe for deg økonomisk om du venter litt til. Om du er klar til høsten? Tja, med min førstefødte trengte jeg å være hjemme i 2,5 år. Da var det greit å slippe barnet fra meg noen timer. Med nummer to var jeg hjemme mindre tid, men jobbet deltid så det ble alikevel ikke lange dager i barnehagen. Nyt småbarnstiden. Du vil ikke angre på dine valg! Skole og jobb forsvinner ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ønsker deg lykke til Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 ''Men jeg har vært i noen barnehager og sett med egne øyne hvor overlatt disse minste er til seg selv. De blir plassert i en stol og der sitter de...'' Da har du ikke vært der mine gikk da de var små! ) Snuppa gikk ikke ennå da hun begynte i barnehagen og om de var ute om ettermiddagen da vi kom for å hente satt hun vel nesten uten unntak på armen til en av de voksne. ) Jeg jobber i barnehage og din forestilling er helt gal. Et voksent menneske skal ha ansvar for ca. 4 stk barn i forhold til loven. Det sier seg selv at man ikke kan passe på et lite barn hele tiden, men må dele seg til alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg jobber i barnehage og din forestilling er helt gal. Et voksent menneske skal ha ansvar for ca. 4 stk barn i forhold til loven. Det sier seg selv at man ikke kan passe på et lite barn hele tiden, men må dele seg til alle. Min forestilling om hva da? Jeg mener jo ikke at samtlige barn sitter på fanget konstant, det gjorde ikke mine heller!; jeg sier at de aller minste vanligvis blir tatt ekstra godt vare på av de voksne i barnehagen. I alle fall er det min erfaring fra en aldeles super småbarnsavdeling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg jobber i barnehage og din forestilling er helt gal. Et voksent menneske skal ha ansvar for ca. 4 stk barn i forhold til loven. Det sier seg selv at man ikke kan passe på et lite barn hele tiden, men må dele seg til alle. ''Et voksent menneske skal ha ansvar for ca. 4 stk barn i forhold til loven. '' Ifølge loven skal det være én voksen pr. tre barn under tre år. Det er naturlig at de minste, altså ettåringene, får aller mest oppmerksomhet, ergo blir det mer enn 1/4 voksen pr. ettåringene til enhver tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har vært hjemme siden snuppen ble født. Og han ble 5år for en mnd siden ;0) Har fått ei lilta snuppe i mellom. Jeg koser meg, og nyter å følge opp ungene. Snuppen har begynt i barnehage nå i august, greit å forberede seg til skolen. han går tre dager i uka. Og da har jeg og snuppa litt "jentetid". Hehe! :0) Skal eldstemann overhodet ikke gå i barnehage før han begynner på skolen? Det kan bli tøft. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har vært hjemme siden snuppen ble født. Og han ble 5år for en mnd siden ;0) Har fått ei lilta snuppe i mellom. Jeg koser meg, og nyter å følge opp ungene. Snuppen har begynt i barnehage nå i august, greit å forberede seg til skolen. han går tre dager i uka. Og da har jeg og snuppa litt "jentetid". Hehe! :0) Gosh, må snart lære meg å lese innleggene ordentlig før jeg svarer. Beroliget nå! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hvis du har anledning til det så kan du kanskje utsette studiene et år? Jeg ville fulgt magefølelsen hvis jeg hadde økonomi til det. Hvis ikke så har de det som regel veldig fint i barnehagen da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ønsker deg lykke til Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 ''Et voksent menneske skal ha ansvar for ca. 4 stk barn i forhold til loven. '' Ifølge loven skal det være én voksen pr. tre barn under tre år. Det er naturlig at de minste, altså ettåringene, får aller mest oppmerksomhet, ergo blir det mer enn 1/4 voksen pr. ettåringene til enhver tid. Det er jo bare at slikt fungerer ikke det virkelige liv. Det tynes til det minste med ansatte og du skulle bare vite hvor mange 2 og 3 åringer som krever ekstra oppmerksomhet. De er i trass alderen og dette gjør at man faktisk gir mer fokus på disse enn de små som ikke driver å slår hverandre e.l. enda. Derfor er det feil å tro at de minste på avdelingen nyter best av å sitte på fanget osv. til de ansatte. Man trøster og hjelper alle som trenger det, men som sagt så er de største veldig oppmerksomhetskrevende. Og barn under et år trenger gjerne en voksen hos seg i alle anledninger. Nærhet er viktig for dem på en annen måte en når de frigjør seg litt nærmere 2 års alderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det er jo bare at slikt fungerer ikke det virkelige liv. Det tynes til det minste med ansatte og du skulle bare vite hvor mange 2 og 3 åringer som krever ekstra oppmerksomhet. De er i trass alderen og dette gjør at man faktisk gir mer fokus på disse enn de små som ikke driver å slår hverandre e.l. enda. Derfor er det feil å tro at de minste på avdelingen nyter best av å sitte på fanget osv. til de ansatte. Man trøster og hjelper alle som trenger det, men som sagt så er de største veldig oppmerksomhetskrevende. Og barn under et år trenger gjerne en voksen hos seg i alle anledninger. Nærhet er viktig for dem på en annen måte en når de frigjør seg litt nærmere 2 års alderen. Du har antakelig rett :/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ønsker deg lykke til Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Min forestilling om hva da? Jeg mener jo ikke at samtlige barn sitter på fanget konstant, det gjorde ikke mine heller!; jeg sier at de aller minste vanligvis blir tatt ekstra godt vare på av de voksne i barnehagen. I alle fall er det min erfaring fra en aldeles super småbarnsavdeling. De blir tatt vare på , men dessverre ikke ekstra godt som du skriver. Nærheten som de trenger under året får de ikke på samme måte som hos mor eller far eller besteforeldre. Ansatte har hendene fulle med ALLE barna og alle barna blir satt fokus på så langt det går. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det er MYE bedre å begynne i bhg når han er blitt litt større. For deg er det akkurat like vanskelig uansett hvor gammel han er. Men jeg har vært i noen barnehager og sett med egne øyne hvor overlatt disse minste er til seg selv. De blir plassert i en stol og der sitter de... Nei, når de er såsmå så har de det best sammen med mamma eller pappa. (eller bestemor eller bestefar, tante eller onkel el) Heldigvis er ikke alle barnehager sånn. Der minsten går ser jeg at alle barna blir godt ivaretatt og stortrives, uansett når på dagen jeg kommer for å hente. Men det er klart det er stor kvalitetsforskjell mellom barnehager (og mellom ansatte!), og det er noe man må ta med i betraktningen når man velger løsning for sitt barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.