Luska Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jenta mi fikk hull i ørene for to og en halv mnd siden. Har ikke hatt noe problemer med de. For noen få uker siden kjøpte vi flere nye par hos gullsmeden og har byttet øredobber flere ganger siden. Det har vært stor stas, og vi har vært nøye med å rense, så det har ikke vært noen problemer. I går kveld skulle vi bytte igjen, men da fikk hun plutselig "anfall", det gjorde visst så vondt. Jeg fikk satt inn på det ene øret, men ikke på det andre, for det gjorde så vondt. Det endte med at jeg tok ut øredobben fra det øret vi hadde fått til, og vi ble enige om at vi skulle sette de i nå i morges i stedet. Men da jeg prøvde igjen i morges, så fikk jeg ikke dobben inn i hullet i det hele tatt. Jeg prøvde forsiktig å bruke litt makt for å få den inn, men da gjorde det selvsagt vondt, så jeg måtte gi meg. Kan de virkelig ha grodd igjen så fort? Jenta mi gråt og sa hun ikke ville ha øredobber mer allikevel, enda så stolt hun har vært! Jeg tenker som så at det var 250,- kastet ut av vinduet... Jeg skal se litt på det igjen i ettermiddag, når vi har bedre tid, men jeg er redd det blir vanskelig, for nå har angsten for smerte satt seg hos henne, er jeg redd... Erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det ble litt betent hos den eldste etter noen uker, og etter det virket det som om det var grodd igjen. Hun nektet å sette inn øredobben igjen. Etter noen dager inngikk vi en avtale med henne om å holde henne fast mens vi tok den inn. Det var den eneste måten som gikk, for hun er så pinglete når det kommer til smerter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Det ble litt betent hos den eldste etter noen uker, og etter det virket det som om det var grodd igjen. Hun nektet å sette inn øredobben igjen. Etter noen dager inngikk vi en avtale med henne om å holde henne fast mens vi tok den inn. Det var den eneste måten som gikk, for hun er så pinglete når det kommer til smerter Pinglete når det kommer til smerter, ja! ;o) Kjenner til den! Men gikk hun virkelig med på en avtale om å bli holdt fast mens dere satte inn øredobbene?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Pinglete når det kommer til smerter, ja! ;o) Kjenner til den! Men gikk hun virkelig med på en avtale om å bli holdt fast mens dere satte inn øredobbene?? Ja, hun gikk med på det. Noen år tidligere hadde hun en flis som det var gått skikkelig betennelse i. Den verket noe voldsomt, og vi fikk knapt se på betennelsen. Hun hadde virkelig lyst til å få ut flisen, så da fikk vi lov til å holde henne fast mens vi tok den ut. Hun husket fremdeles lettelsen etter flisen da øredobben skulle inn, så derfor godtok hun det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 La henne slippe. Sier jeg som fikk en plagsom nikkelallergi utløst av hull i ørene som 10-åring - noe som medførte 25 år med utslett på vekslende det ene og begge beina hver vinter før jeg til slutt så sammenhengene mellom bruk av øredobber som ikke var 110% rene for nikkel (selv gull fra gullsmeden kan inneholde nikkel!) og eksemet.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 ''Jenta mi gråt og sa hun ikke ville ha øredobber mer allikevel, enda så stolt hun har vært!'' Jeg ville utvilsomt latt hullene gro igjen. Svært mange er plaget med allergier på grunn av hull i ørene, og jeg ville aldri latt min datter få hull før hun var minst 12 og virkelig insisterte på det selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Du har vel strengt tatt to muligheter: The hard way, fort og gæli The easy way, la det gro igjen Det er neppe grodd igjen helt ennå Tror 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 ''Jenta mi gråt og sa hun ikke ville ha øredobber mer allikevel, enda så stolt hun har vært!'' Jeg ville utvilsomt latt hullene gro igjen. Svært mange er plaget med allergier på grunn av hull i ørene, og jeg ville aldri latt min datter få hull før hun var minst 12 og virkelig insisterte på det selv. Høres litt hysterisk ut. Hun er fem år, har aldri vært plaget av noen slags allergi, vi har vært supernøye med rensing, det har ikke vært noen som helst plager med hullene, og vi har kun brukt ekte saker. Har de grodd igjen nå, ja, så har de det. Eller om jenta fortsetter å nekte å ta i øredobber, så vil jeg ikke tvinge henne. Men jeg kommer ikke til å _velge_ å la de gro igjen av frykt for evt. allergi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 La henne slippe. Sier jeg som fikk en plagsom nikkelallergi utløst av hull i ørene som 10-åring - noe som medførte 25 år med utslett på vekslende det ene og begge beina hver vinter før jeg til slutt så sammenhengene mellom bruk av øredobber som ikke var 110% rene for nikkel (selv gull fra gullsmeden kan inneholde nikkel!) og eksemet.... Så lenge hullene er friske, ser jeg ingen grunn til å la de gro igjen av frykt for at allergi _kan_ utvikles. Men jeg kommer selvsagt ikke til å tvinge jenta til å bruke øredobbene hvis hun fortsetter å nekte pga. redsel for at det gjør vondt. Da gror de jo igjen, og det får jo bare være greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Du har vel strengt tatt to muligheter: The hard way, fort og gæli The easy way, la det gro igjen Det er neppe grodd igjen helt ennå Tror The hard way, ja... Da kommer jeg til å føle meg som en barnemishandler... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Høres litt hysterisk ut. Hun er fem år, har aldri vært plaget av noen slags allergi, vi har vært supernøye med rensing, det har ikke vært noen som helst plager med hullene, og vi har kun brukt ekte saker. Har de grodd igjen nå, ja, så har de det. Eller om jenta fortsetter å nekte å ta i øredobber, så vil jeg ikke tvinge henne. Men jeg kommer ikke til å _velge_ å la de gro igjen av frykt for evt. allergi. ''Høres litt hysterisk ut.'' Det om det. Jeg ville aldri tatt hull i ørene på en femåring. Allergiene kommer gjerne først etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 The hard way, ja... Da kommer jeg til å føle meg som en barnemishandler... ;o) ''The hard way, ja... Da kommer jeg til å føle meg som en barnemishandler... ;o)'' Snuppa mi gruer seg veldig før f.eks. vaksiner, trekking av melketann osv. (ting som er en kombinasjon av skummel og vond) Men etterpå er hun verdens lykkeligste, hun svever nesten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 ''Høres litt hysterisk ut.'' Det om det. Jeg ville aldri tatt hull i ørene på en femåring. Allergiene kommer gjerne først etterpå. Jaja, jeg velger ikke å ta sorgene på forskudd. Kjenner mange 5-åringer (og yngre) som har hull i ørene, uten at de har hatt noen problemer. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jaja, jeg velger ikke å ta sorgene på forskudd. Kjenner mange 5-åringer (og yngre) som har hull i ørene, uten at de har hatt noen problemer. ) Ok, da får en håpe dere er blant de heldige, siden dere tar risikoen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Ok, da får en håpe dere er blant de heldige, siden dere tar risikoen Ja ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Du kan forsøke å bedøve ørene med en isbit først. Kan hende at det går lettere da? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Du kan forsøke å bedøve ørene med en isbit først. Kan hende at det går lettere da? :-) Takk for tips! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Disse stae barna.. Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 He he kjenner meg igjen. Må bare fortelle min historie. Min datter fikk hull i ørene tidlig i sommer, hun er 5 år. Nå på sensommeren skulle vi bytte til noen fine ho hadde fått til bursdagen men vi rakk bare ha ut den ene og skulle ha inn den nye så var det vondt. Ho ville ta ut begge å skreik å hyl å vræl. Ble så redd. Jeg tenkte ok jeg tar ikke ut den andre men venter å ser. Henta øredobber som jeg satt inn å ut av mitt øret å mor-mora gjorde d samme. Jenta sa ikke noe men jeg lot som at vi glemte det litt. Etter en stund fikk ho besøk av ei venninne å da når jeg sporte så sier ho bare "ok". Trodde ikke mine egne ører. Kneip igjen øyan å jeg stappa inn den gamle igjen. Orka ikke styret med å ha i nye så nå venter vi en stund. Jeg tror at ho skulle kjekke seg litt for venninna men når jeg sporte sa ho at det va mor-mor som hadde hjolpet ho når ho tok inn/ut sin øredobb. For d så ikke vondt ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ok, da får en håpe dere er blant de heldige, siden dere tar risikoen Og her er vi tilbake igjen til at alle foreldre som lar barna sine få hull i ørene, er barnemishandlere ja:-) J 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Og her er vi tilbake igjen til at alle foreldre som lar barna sine få hull i ørene, er barnemishandlere ja:-) J Ja - jeg vurderer sterkt om jeg skal melde meg selv til Barnevernet. Tror du det styrker saken min om jeg legger alle kortene på bordet med en gang? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.