Gå til innhold

Hull i ørene - har de grodd igjen så fort??

Luska

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

''Dette forutsetter at man alltid bruker ørepynt med 100 % titan.''

Ja, om man passer på det bestandig bør man vel være rimelig trygg. Men så finner åtteåringen noe søtt på H&M, da... ;)

Tror faktisk ikke jenta mi ville fått lov likevel før hun var temmelig stor, men det blir helt hypotetisk.

Jeg venta til datteren min var 9-10 år for at hun skulle vite hva hun gikk til. Likevel ble det litt problemer. Småsnuppene får garantert ikke hull i ørene før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luska

11

• Bookworm

9

• AneM1365380603

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gull og sølv hjelper ofte ikke når man er allergisk. Det er kun pynt i 100 % titan som funker helt allergifritt.

Jeg fikk tak i noen i sommer i noe som ble kalt "kirurgisk plast" og de tålte jeg! Men dessverre var bakdelene så dårlig til å feste seg på pinnen at jeg har klart å miste begge to. :o( Så nå går jeg uten igjen. Mistet det ene gullhjertet jeg fikk av kjæresten tidligere i år og det ser så teit ut med bare en dobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er bra å være ærlig:-) Si fra når du drar til Barnevernet å melder deg selv da, for jeg må nemlig være med. Jeg har også gitt min datter på 10 hull i ørene, og det er jammen meg over ett år siden:-)

Slenger meg med jeg også..

Snuppen fikk hull i øret da han var tre-fire......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det er kansje fordi jeg ikke har jenter.''

Aha, der er det ja:-) Altså, jeg oppfordret IKKE til at hun skulle ha hull jeg heller, men med jenter så kommer ofte dagen hvor "alle andre" har hull i ørene og maset er i gang. Så en nå engang kulturen i Norge (stort sett slik) at dette er vanlig, så jeg så ikke det helt store problemet (iom hun ikke tydelig er disponert for allergier)...

''Altså, jeg oppfordret IKKE til at hun skulle ha hull jeg heller, men med jenter så kommer ofte dagen hvor "alle andre" har hull i ørene og maset er i gang.''

*Hehe* Etter at jeg med stor innlevelse fortalte Snuppa at når man tar hull i ørene så _skytes_ dobben gjennom øret med noe som ser ut som en _pistol_ så ble hun skråsikker på at hull i ørene - det skal hun IKKE ha! ;o)

Hun hadde ikke fått heller med min nikkelallergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med jeg også..

Snuppen fikk hull i øret da han var tre-fire......

Ja, stemmer:-) Du har jo til og med mishandlet gutten din du...*sjokkert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer:-) Du har jo til og med mishandlet gutten din du...*sjokkert*

Ja, mine unger har det jaggu ikke greit...

Lurer på hva det skal bli av de...

;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, om man passer på det bestandig bør man vel være rimelig trygg. Men så finner åtteåringen noe søtt på H&M, da... ;)

Tror faktisk ikke jenta mi ville fått lov likevel før hun var temmelig stor, men det blir helt hypotetisk.

Hehe, kjenner til den, ja ;-)

Eldstejenta på 11 hadde atopisk eksem som liten. Hun fikk hull som femåring og bør helst kun bruke titanørepynt. Innmellom bruker hun annen ørepynt, men det er kun til "festbruk" etc ;-)

Hun er helt fri for eksem nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, snakker om å gå i baret:-) Slik er det, men du skal ha ros for å være konsekvent ja:-)

Jepp, klarte faktisk å holde ut til hun var 9 (hun er 10 nå, hatt hull i ett år - nei, søren snart 2, hun er snart 11 hun)... Hun var med til frisøren én gang rett før hun skull begynne på skolen, men da ombestemte hun seg og turte ikke...

Det snåle er at mine tre har vært SÅ bestemte på at de skulle ha hull i ørene at det var null protester når de satt klare i hull-i-ørene-stolen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i noen i sommer i noe som ble kalt "kirurgisk plast" og de tålte jeg! Men dessverre var bakdelene så dårlig til å feste seg på pinnen at jeg har klart å miste begge to. :o( Så nå går jeg uten igjen. Mistet det ene gullhjertet jeg fikk av kjæresten tidligere i år og det ser så teit ut med bare en dobb.

Kjedelig :-(

Min eldste på 11 bør bruke titanørepynt. Hun hadde atopisk eksem som liten (har det ikke mer nå) og hun kan merke at det blir litt sårt når hun bruker annen pynt. Vi har fått kjøpt titanøredobber hos frisøren. Det er de samme dobbene som de bruker på de som skal ta hull. Jeg vet at endel hudpleiere også har slik ørepynt å få kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

''Tror faktisk ikke jenta mi ville fått lov likevel før hun var temmelig stor, men det blir helt hypotetisk.''

Jeg har lenge holdt på 18-årsgrense for hull i ørene... Og det var greit for ungene, helt til de forsto hvor lenge det er til de blir 18. He-he.

Mulig den eldste får neste sommer, da er hun 8. Men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bik Bok

Dypp dobben i sårsalve, og dytt den inn igjen. Smør forsiktig med sårsalve de nærmeste dagene, dette virket på minste jenta her i huset. Vi brukte pyrisept salve. Det tar mye lengre enn 2 mnd. før hullet har grodd skikkelig. Jeg har sett på mine to at det har tatt ca. 1 år før hullene er skikkelig grodd. Vi har ikke vært plaget med verk, men hullene har bare ikke grodd skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...