Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på halloween?

Gjest Ikke råd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

4

• Zelda77

3

• tzatziki1365380058

2

• Sofline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Selv om jeg har råd...

Next to nothing.

Barna får bruke kostymer de har fra før. Jeg kjøper ikke noe pynt til hus og hage (har ikke noe forhold til Halloween selv). Godteri til de som kommer, blir vel noe jeg har i skape. Kjøper kanskje en Twist-pose (aner ikke hva det koster...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite. Jeg elsker Halloween, men bruker ikke penger på dyre kostymer og slikt. Det kan man lage av noe man har hjemme. Jeg har pleid å kjøpe et gresskar og hule ut, men det ble det ikke tid til i år, så totalutgiften blir vel ca. 0. Det har ikke pleid å være så mange som går knask eller knep i nabolaget vårt, men jeg kjøper vel kanskje inn en liten pose godteri tilfelle det kommer noen unger. Så jeg tipper totalutgiftene mine kommer på ca 30 kr i år :)

Det går fint an å kose seg med utkledning og moro uten å legge ut en formue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noenting hadde jeg svart hvis du hadde spurt meg for en uke siden.... Ikke tidligere år, ikke i år.

Men det skjer noe når ungene begynner på skolen gitt... ;-) Så det har blitt heksekjole fra Nille og så sånn oransje bøtte til å ha snop i. x 2, for lillesøster måtte også få syns hun.

*svelger unna kamelhår*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det blir en fin fest

Vi skal ha middagsgjester med barn i morgen, og jeg har byttet ut vanlig innkjøp av blomster osv, med gresskar jeg skal hule ut, og kjøpt servietter og lys i høst- / halloween-stil (orange, sort osv). Har ikke brukt noe mer penger enn jeg ville gjort til et annet selskap, bortsett fra at jeg har ekstra godteri i bakhånd (på samme måte som jeg har i julebukksesongen). Hvis det ikke ringer på så mange, har jeg godteriet til senere lørdager osv.

Vi har en stor kasse med utklednnigsutstyr (mye er arvet fra større barn) , der er det både hatter og kappe og heksenese osv, så vi har ikke kjøpt inn noe nytt utklednings-stæsj.

Jeg har strømper med edderkoppmotiv (fikk i tøyesegave for noen år siden), med dem og heksenese blir jeg sikkert fin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for påminnelsen. Må ut å handle litt i tilfelle noen kommer på døren her. Da er det kjente nabobarn som kommer.

Bruker vel ca en 100lapp på snop. Kostymer har vi liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hater halloween

Halloween er noe stort tull som ikke hører hjemme i norsk kultur at all.

Halloween er for katolikker i USA, her tilber de de døde og minnes dem ved å kle seg ut som monstere allehelgensnatt og tigge godteri og finne på fanteri.

Jeg syns det er en teit tradisjon... spesielt der de skal straffe de som ikke vil gi godteri med å hive egg osv. Og å tigge på dørene da... Rike bortskjemte unger som sikkert får nok godteri hjemme. Og er det trygdt? Ungene bør ha med seg en voksen anstand i alle fall, er ikke godt å vite hva slags folk som åpner døra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Halloween er noe stort tull som ikke hører hjemme i norsk kultur at all.

Halloween er for katolikker i USA, her tilber de de døde og minnes dem ved å kle seg ut som monstere allehelgensnatt og tigge godteri og finne på fanteri.

Jeg syns det er en teit tradisjon... spesielt der de skal straffe de som ikke vil gi godteri med å hive egg osv. Og å tigge på dørene da... Rike bortskjemte unger som sikkert får nok godteri hjemme. Og er det trygdt? Ungene bør ha med seg en voksen anstand i alle fall, er ikke godt å vite hva slags folk som åpner døra...

Er det så mye værre enn vår egen tradisjon med julebukk? Jeg er enig i at de bør holde seg til "knask", og det tror jeg de fleste barna gjør. Kanksje større barn eller ungdom som driver med "knep" Men det er en fin uskreven regel å gå på dørene som har satt ut lys/ halloweenpynt, siden ikke alle er helt med på denne greia. Jeg synes det er stas med enhver anledning til utkledning og moro jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nope I dont think so

Er det så mye værre enn vår egen tradisjon med julebukk? Jeg er enig i at de bør holde seg til "knask", og det tror jeg de fleste barna gjør. Kanksje større barn eller ungdom som driver med "knep" Men det er en fin uskreven regel å gå på dørene som har satt ut lys/ halloweenpynt, siden ikke alle er helt med på denne greia. Jeg synes det er stas med enhver anledning til utkledning og moro jeg :-)

Jeg syns ikke særlig om julebukk heller jeg. Tigging er tigging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har det blitt endel..

Har bestilt kostyme til alle, utenom Snuppen, han skal være spøkelse. (hvitt laken) Kom vel på rundt 1200 kroner for to voksen kostymer og et barnekostyme.

Kjøpt for 50 kr i godteri, 4halloween brus- 40 kr, skjokolader 20kr. Og noen hundre i mat. Vi skal ha fest her for ungene, og spise kvelds sammen.

Kjøpte engangs servise og en pyntesak på Nille.

Kom vel på 80-90 kr.

Litt dyrt i år, men det er jo så moro å stelle for ungene!

Og meg & Snaxy skal på kostymefest på lørdagen, så det blir jo hvertfall brukt to ganger ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anti-halloween

Ikke ei krone! Nekter å være med på å feire noe som premierer det å komme med trusler.

Det er en skikkelig møkkatradisjon som har fått mer og mer feste her i landet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anti-halloween

Ja det er myyyyye verre. Når de går julebukk synger de en fin sang og sprer god stemning. Disse utspjåka djevlene og demonene og heksene sprer dårlig stemning. Og den underliggende trusselen er ganske ille synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...