Gå til innhold

Økt takst på hus på tre år?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen meglere der ute?
Skrevet

Noen som kan hjelpe meg?

Hvordan finner jeg lettest ut hvor mye huset har økt i verdi fra

2002 til 2005? Jeg har takst fra 2002.

Den er på 1.380.000,-.

Kan ikke ta takst/verdivurdering her. Har ikke tilgang til huset.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg har takst fra 2002. Den er på 1.380.000,-. ''

I tettbebygde og populære strøk har prisene økt med nesten 10% de siste årene. Om prisene har økt 10% hvert år fra 2002 skulle prisen i år være 2.444.754.

Men det er jo umulig å si om prisene har økt tilsvarende der dette huset står, dessuten har prisene mange steder falt som en sten i år. Så antakelig er dette anslaget i høyeste laget.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg har takst fra 2002. Den er på 1.380.000,-. ''

I tettbebygde og populære strøk har prisene økt med nesten 10% de siste årene. Om prisene har økt 10% hvert år fra 2002 skulle prisen i år være 2.444.754.

Men det er jo umulig å si om prisene har økt tilsvarende der dette huset står, dessuten har prisene mange steder falt som en sten i år. Så antakelig er dette anslaget i høyeste laget.

Så først nå at du mente i løpet av tre år og ikke i seks år.

Med samme forutsetninger som i andre innlegget skulle prisen da ha økt til 1,836.780.

Gjest Noen meglere der ute?
Skrevet

Så først nå at du mente i løpet av tre år og ikke i seks år.

Med samme forutsetninger som i andre innlegget skulle prisen da ha økt til 1,836.780.

Ok. Tusen tusen takk for svar.

Greit å ha en liten pekepinn om jeg har krav på noe som helst ved oppgjør med eks.

Hadde veldig mye gjeld vi men ikke så mye som 1.836.780,-.

Gjest høstløv
Skrevet

Stemmer den der da?

Da er jo leiligheten min verdt en formue og alle sier jo at prisene har gått ned ganske mye.

Den sammenligner prisene for solgte boliger i det området, hvor du bor.

Jeg fikk ikke testet det selv, for det var ikke solgt nok boliger i området, hvor jeg bor, til at de kunne gjøre en beregning.

Men jeg har testet det før, og ser hva boligene i området blir solgt til.

Skrevet

Den sammenligner prisene for solgte boliger i det området, hvor du bor.

Jeg fikk ikke testet det selv, for det var ikke solgt nok boliger i området, hvor jeg bor, til at de kunne gjøre en beregning.

Men jeg har testet det før, og ser hva boligene i området blir solgt til.

Det var enda høyere takst enn i fjor. Jaja, jeg bare bor her og skal ikke flytte

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...