Gå til innhold

Hvor sært er det - småbarnsmor kjøper seg Wii?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes nå det er helt greit at du kjøper deg wii, selv om du er voksen. Men jeg reagerer på dobbeltmoralen ved at ungene ikke skal få lov. Da må du nok heller sette grenser for bruken, det blir litt feil om bare mamma skal spille!

Har aldri skjønt det der med å kalle det dobbeltmoral at barn ikke får lov til alt voksne får lov til.

Det er forskjell på voksne og barn, selv når det er snakk om dataspill.

Skrevet

Du må skaffe deg en Wii snarest, og la ungene spille, det er både lærerikt og hjelper på motorikken deres. Jeg har selv arbeidet med å utvikle dataspill til unger, og mange foreldre er altfor redde for at barn skal ta skade av spillene, og ser ikke på den positive effekten spillene har. Til Wiien er det spill både til voksne og til barn, så kjøp litt av begge deler:-)

Skrevet

Har aldri skjønt det der med å kalle det dobbeltmoral at barn ikke får lov til alt voksne får lov til.

Det er forskjell på voksne og barn, selv når det er snakk om dataspill.

Nei ok, men det er nå mitt syn på saken:-)

Skrevet

Du må skaffe deg en Wii snarest, og la ungene spille, det er både lærerikt og hjelper på motorikken deres. Jeg har selv arbeidet med å utvikle dataspill til unger, og mange foreldre er altfor redde for at barn skal ta skade av spillene, og ser ikke på den positive effekten spillene har. Til Wiien er det spill både til voksne og til barn, så kjøp litt av begge deler:-)

Ungene er 4 og 1,5, synes det er litt i tidligste laget jeg altså.. Også har vi plutselig utfordringen med å sette grenser for hvor mye det er lov å spille, ser for meg mas og skrik.. er nok bråk som det er bare rundt TVen..

Skrevet

Jeg synes nå det er helt greit at du kjøper deg wii, selv om du er voksen. Men jeg reagerer på dobbeltmoralen ved at ungene ikke skal få lov. Da må du nok heller sette grenser for bruken, det blir litt feil om bare mamma skal spille!

De er bare 4 og 1,5, synes det er i tidligste laget. Så foreløpig vil de nok ikke få lov å spille nei. :-)

Skrevet

..og de skal ikke vite om det heller - forløpig ;-)

Skrevet

Ungene er 4 og 1,5, synes det er litt i tidligste laget jeg altså.. Også har vi plutselig utfordringen med å sette grenser for hvor mye det er lov å spille, ser for meg mas og skrik.. er nok bråk som det er bare rundt TVen..

Det kan jo være det blir fredelig også? Men morsomt for deg da, uansett, da må du jo bare gjemme deg i kjelleren:-)

Skrevet

Det kan jo være det blir fredelig også? Men morsomt for deg da, uansett, da må du jo bare gjemme deg i kjelleren:-)

Skal jo ikke gjemme meg mens ungene er hjemme da ;-)

Skrevet

Samboer er mildt sagt motstander av spill, så det er kanskje derfor jeg føler meg teit også.. er redd han blir temmelig sur om jeg gjør alvor av det. :-/

Kan anbefale WII fit - artig spill, med den bonusen at man trener samtidig som man spiller!

Og om gubbemn skulle være i tvil, vis han dette you tube klippet, så mykner han nok ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=Fi6YZyF9poE

Gjest Shira :o)
Skrevet

KJØP!!!

Jeg vil også ha, men foreløpig har jeg ikke råd.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kan anbefale WII fit - artig spill, med den bonusen at man trener samtidig som man spiller!

Og om gubbemn skulle være i tvil, vis han dette you tube klippet, så mykner han nok ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=Fi6YZyF9poE

forresten - var inne på caring bridge i sta, kikker innom der iblant, og fant ut at vi kanskje har vært naboer ;-) Jeg hadde samme gateadresse for 11 år siden :o)

• 2 uker senere...
Skrevet

forresten - var inne på caring bridge i sta, kikker innom der iblant, og fant ut at vi kanskje har vært naboer ;-) Jeg hadde samme gateadresse for 11 år siden :o)

Da bodde ikke vi her, ennå :-)

Skrevet

Kjøp deg du:)

Her hadde vi playstation 2 og 3 fra før, men det er så dårlige spill til dem at jeg kjøpte meg en wii som vi har på hytta.

spiller mario :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...