Åsemor Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Bruker dere det i ny og ne? Bestilte time hos frisøren i dag, for datra mi som var rimelig raggete i sveisen. Da vi skulle dra slo hun seg helt vrang. Jeg valgte en simpel og lettvinn løsning, sa "vi går i butikken og kjøper sjokolade etterpå". Da ble hun villig med. Trengte mye motivasjon underveis, det meste var litt skummelt. Kanskje jeg bare burde droppet hele greia da hun ikke ville. Eller skulle jeg slept henne med meg mot hennes vilje? Diskutert i 20 minutter og kommet for sent? Hva ville dere gjort, og bruker dere bestikkelser av og til? Eller er det helt fy? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Min erfaring er at de fleste foreldre bestikker barna sine når de skal til frisøren. Små barn vel og merke, normale 17-åringer får ikke is hos far eller mor for å klippe seg ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg bestikker alle rundt meg, jeg. Hele tida. Alle smiler og er fornøyde, når det vanker litt ekstra. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Min erfaring er at de fleste foreldre bestikker barna sine når de skal til frisøren. Små barn vel og merke, normale 17-åringer får ikke is hos far eller mor for å klippe seg ;-) Ok, hehe. Jeg pleier å være litt hardere. Vil du ikke, så skal du. Men det ble jo sjokolade på mor og da, så det var meget hyggelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg bestakk guttungen her om dagen da vi skulle ta vaksiner. Ho mor hadde nok med sin egen sprøyteskrekk ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Pick your fights.... Ja vi bestikker. Og avleder. Og bestemmer at sånn er det, så da blir det sånn. Alt ettersom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ok, hehe. Jeg pleier å være litt hardere. Vil du ikke, så skal du. Men det ble jo sjokolade på mor og da, så det var meget hyggelig. Hehe, viktig å belønne alle involverte parter ja, deg selv inkludert! ;-) Synes det er greit å avtale bestikkelser når barn ikke vil klippe seg, det gjør det mindre traumatisk for både foreldre og barn, og frisøren ikke minst. Mye lettere å klippe en unge som sier "nå er jeg flink, nå får jeg sjokolade etterpå" enn en unge som ikke vil bli klippet og bare vrir seg i stolen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Min erfaring er at de fleste foreldre bestikker barna sine når de skal til frisøren. Små barn vel og merke, normale 17-åringer får ikke is hos far eller mor for å klippe seg ;-) Mine elsker å være hos frisøren, så der slipper jeg bestikkelser. Sønnen min som jeg klipper selv trenger bestikkelser, så jeg sender han til frisøren av og til. Han vil heller dit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg bruker bestikkelser ved behov. En gang fikk hele gjengen premie mot at de oppførste seg hundre prosent eksemplariske mens vi hadde noen høyst spesielle gjester på besøk. Andre eksempler er hos tannlegen, sprøyter eller at jeg må ta ut en flis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ja, jeg bruker bestikkelser til tider.. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Bestikkelser er undervurdert! ;o) Jada, her brukes bestikkelser fra tid til annen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Akkurat å gå til frisøren eldsker ungene mine :-) Jeg var med dem i dag - alle tre - og det gikk som en drøm, bortsett fra at minstejenta ble kortere på håret enn hun hadde tenkt, og var litt lei seg. Men det hender sikkert en sjelden gang at jeg bestikker dem - men jeg kommer ikke på noe eksempel. Tror forresten at pappaen bruer bestikkelser oftere enn det jeg gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Javisst hender det at vi bruker bestikkelser. Pick your fights, som noen andre nevnte her i tråden. Men jeg bestikker _ikke_ for helt vanlig, normal hverdagsoppførsel, altså. Som feks i "ta på lue, så får du godteri" eller "puss tenner, så får du være oppe lenger". Noe må de bare gjøre. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Javisst hender det at vi bruker bestikkelser. Pick your fights, som noen andre nevnte her i tråden. Men jeg bestikker _ikke_ for helt vanlig, normal hverdagsoppførsel, altså. Som feks i "ta på lue, så får du godteri" eller "puss tenner, så får du være oppe lenger". Noe må de bare gjøre. ;o) Hehe, selvsagt ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ja, vi bruker bestikkelser nå og da. Små og store :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Javisst hender det at vi bruker bestikkelser. Pick your fights, som noen andre nevnte her i tråden. Men jeg bestikker _ikke_ for helt vanlig, normal hverdagsoppførsel, altså. Som feks i "ta på lue, så får du godteri" eller "puss tenner, så får du være oppe lenger". Noe må de bare gjøre. ;o) "Puss tenner så skal på få en kjærlighet på pinne når du legger deg" ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Klart! Etter hvert som man _vet_ hvilke situasjoner som kommer til å låse seg, så kan man ligge litt i forkant. "Når du har tatt alle blodprøvene i dag, så skal vi kjøpe is" - f.eks. Og andre ganger er det bare slik at tvang er eneste løsning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Bestikkelser er flott det :-) Har utviklet en liten fagforeningsleder ala Fredriksons fabrikk her i huset med årene ved hjelp av bestikkelser jeg... Men det er helt greit synes jeg. Ungen lærer at det har fordeler å inngå en avtale - og holde den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Av og til brukes bestikkelser ja. Korrupsjon er ikke bare av det onde, det er fint som motivator for pianolekser, vanlige lekser, å følge søstra si til skolen og andre ting man egentlig har litt liten lyst til. Da av typen :" Nå har du vært kjempegrei og fulgt den lillesøstra til skolen hver dag i en måned, så nå koser vi oss litt ekstra med et kafé-besøk" eller noe i den duren... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ja til bestikkelser sier jeg bare 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.