Sofline Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg kom til å tenke på det etter diverse Halloween-tråder og en kommentar fra jubalong70. Går ungene deres julebukk eller er det en utdødd skikk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Vi hadde besøk av julebukker flere ganger for noen år siden, det var kjempekoselig. ) Mine går ikke selv nei, de tør nemlig ikke synge for fremmede! *Hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Vi hadde besøk av julebukker flere ganger for noen år siden, det var kjempekoselig. ) Mine går ikke selv nei, de tør nemlig ikke synge for fremmede! *Hehe* Jeg var forsanger blant julebukkene da jeg gikk julebukk. I dag er jeg knapt så modig. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Alle mine går julebukk. I fjor var minisøster 2,5 år. Hun var så gearet på å synge, men da folka lukket opp døra rygget hun langt bak. Likevel var hun alltid først i køen når godteriet skulle deles ut 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Alle mine går julebukk. I fjor var minisøster 2,5 år. Hun var så gearet på å synge, men da folka lukket opp døra rygget hun langt bak. Likevel var hun alltid først i køen når godteriet skulle deles ut Hehe... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ikke mange julebukker her... Men tror mine skal gå i år. Er jo så koslig :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Alle mine går julebukk. I fjor var minisøster 2,5 år. Hun var så gearet på å synge, men da folka lukket opp døra rygget hun langt bak. Likevel var hun alltid først i køen når godteriet skulle deles ut Hihi, så herlig :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Her har vi aldri noensinne hatt julebukker på døra, så det er nok en utdødd skikk i dette boligområdet, i hvert fall. Husker vi gjorde det noen ganger da vi var små, men det var ikke mye, da heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jepp, minstemann gleder seg allerede:o) Gratis godteri er helt klart motivasjonen:o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Nei, til nå har de ikke gjort det (de er 6 og 7), men det har noe å gjøre med bosituasjonen vår de siste par årene. Denne jula, derimot, skal vi gå julebukk hele familien. Det skal bli gøy! :-) Vi hadde forresten besøk av julebukker der vi bodde før, alle år. Søte nissejenter som sang skjærende falskt, og som fikk julegodterier for innsatsen. Var de samme som kom igjen de siste 3 årene, så vi hadde nok "riktig" godis å by på! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ingen av mine barn (18 og 6) har noensinne gått julebukk. Vi har vel heller aldri hatt julebukk på døra siden jeg bodde hjemme hos mine foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Mine gikk julebukk, men det begynner å bli noen år siden. Det kom stadig julebukk innom her før Halloweentullet, men nå er det helt slutt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Mine gikk julebukk, men det begynner å bli noen år siden. Det kom stadig julebukk innom her før Halloweentullet, men nå er det helt slutt. JA! Mine 3 går julebukk! I grenda vår er det mange godt voksne mennesker, og de setter umåtelig pris på barnesang og besøk i romjula. Herlig skikk, spør du meg!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Vesla til naboen her går julebukk. Hun har med seg lillesøster på fire, selv er hun syv også synger de pent en julesang. Jeg smelter veldig :-) Mine går ikke julebukk - de går halloweenbukker isteden. Eller hva det nå heter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Her går vi hverken Halloween eller Julebukk, men her i området går vi Lossi kvelden til 13. desember. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lossi Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Her går vi hverken Halloween eller Julebukk, men her i området går vi Lossi kvelden til 13. desember. Hva er Lossi? Er det den hedenske skikken hvor barn kler seg ut som prostituerte og 'henger' på gatehjørner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Her går vi hverken Halloween eller Julebukk, men her i området går vi Lossi kvelden til 13. desember. Det har jeg aldri hørt om, hva er det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Her går man nyttårsbukk på nyttårsaften.. =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Her går man nyttårsbukk på nyttårsaften.. =) Det er fortsatt jul nyttårsaften. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Hva er Lossi? Er det den hedenske skikken hvor barn kler seg ut som prostituerte og 'henger' på gatehjørner? Lossi=Lucia. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.