Gå til innhold

Går barna deres julebukk?

Sofline

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å tenke på det etter diverse Halloween-tråder og en kommentar fra jubalong70.

Går ungene deres julebukk eller er det en utdødd skikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde besøk av julebukker flere ganger for noen år siden, det var kjempekoselig. :o) Mine går ikke selv nei, de tør nemlig ikke synge for fremmede! *Hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde besøk av julebukker flere ganger for noen år siden, det var kjempekoselig. :o) Mine går ikke selv nei, de tør nemlig ikke synge for fremmede! *Hehe*

Jeg var forsanger blant julebukkene da jeg gikk julebukk. I dag er jeg knapt så modig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Alle mine går julebukk. I fjor var minisøster 2,5 år. Hun var så gearet på å synge, men da folka lukket opp døra rygget hun langt bak. Likevel var hun alltid først i køen når godteriet skulle deles ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine går julebukk. I fjor var minisøster 2,5 år. Hun var så gearet på å synge, men da folka lukket opp døra rygget hun langt bak. Likevel var hun alltid først i køen når godteriet skulle deles ut ;)

Hehe... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, så herlig :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi aldri noensinne hatt julebukker på døra, så det er nok en utdødd skikk i dette boligområdet, i hvert fall.

Husker vi gjorde det noen ganger da vi var små, men det var ikke mye, da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Nei, til nå har de ikke gjort det (de er 6 og 7), men det har noe å gjøre med bosituasjonen vår de siste par årene.

Denne jula, derimot, skal vi gå julebukk hele familien. Det skal bli gøy! :-)

Vi hadde forresten besøk av julebukker der vi bodde før, alle år. Søte nissejenter som sang skjærende falskt, og som fikk julegodterier for innsatsen. Var de samme som kom igjen de siste 3 årene, så vi hadde nok "riktig" godis å by på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Ingen av mine barn (18 og 6) har noensinne gått julebukk.

Vi har vel heller aldri hatt julebukk på døra siden jeg bodde hjemme hos mine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Mine gikk julebukk, men det begynner å bli noen år siden. Det kom stadig julebukk innom her før Halloweentullet, men nå er det helt slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gikk julebukk, men det begynner å bli noen år siden. Det kom stadig julebukk innom her før Halloweentullet, men nå er det helt slutt.

JA! Mine 3 går julebukk! I grenda vår er det mange godt voksne mennesker, og de setter umåtelig pris på barnesang og besøk i romjula. Herlig skikk, spør du meg!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gulla Wiltersen

Vesla til naboen her går julebukk. Hun har med seg lillesøster på fire, selv er hun syv også synger de pent en julesang. Jeg smelter veldig :-)

Mine går ikke julebukk - de går halloweenbukker isteden. Eller hva det nå heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vi hverken Halloween eller Julebukk, men her i området går vi Lossi kvelden til 13. desember.

Hva er Lossi? Er det den hedenske skikken hvor barn kler seg ut som prostituerte og 'henger' på gatehjørner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vi hverken Halloween eller Julebukk, men her i området går vi Lossi kvelden til 13. desember.

Det har jeg aldri hørt om, hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...