Gå til innhold

maser dere på mannen?

Gjest vilikkeidag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• Sofline

4

• Mirabell

2

• Glimtipper

2

Mest aktive i denne tråden

Høres veldig kjent ut. Mannen min har sagt nå i to år at han skal vaske huset utvendig og skifte noen beslag som er dårlige.

Han skulle også ha malt alle innedørene i huset i tre år nå.

Men han er jo flink ellers da og er fast sjåfør for ungene når de skal til og fra trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så hender det jeg maser om at han skal begynne med middagen (især når han har insistert på at han skal lage den selv om jeg har tilbudt å gjøre det) når jeg synes det begynner å bli sent. Han har nemlig ikke noe imot å spise middag kl. 20.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Nei, egentlig synes jeg ikke det er riktig, begge voksne bør ta sitt ansvar. Men jeg må minne mannen min på hva han skal gjøre. Vi har hver våre oppgaver, men noen ganger blir det bare ikke gjort. Og så roter han mye, jeg roter også men jeg er flinkere til å rydde litt hver dag. Han venter to uker så rydder han en hel dag. Men mas...Det blir mas om man sier det omigjen og omigjen rett etter hverandre, men påminnelse er noe annet synes jeg.

I går f.eks så sa jeg til han at det var smart han hadde kjøpt sånn selvtømmende søppenbøtte. Jeg har latt være å mase flere dager selv om det stinker der. Om bleiebøtta er full (det er også hans jobb) så bare passer jeg på at han skifter bleie da, så han oppdager det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - hagearbeid og sånt er ikke noe problem. Vaskehjelp har vi, så da slipper vi den konflikten. I sommer har han bygget flott bod i hagen (hans initiativ) jeg har ikke tall på hvor mange arbeidstimer han har lagt ned på dette. Ut hver dag etter jobb - stått på som en gal. Nå er det mitt prosjekt som står for tur (nytt bad - nr2) - og det frister liksom ikke å begynne på tydeligvis. Jeg forsøker å ikke mase men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MayLynn

Ingen slike ting ville blitt gjort om jeg ikke maste. Det skjer ¨bare så vidt da også. Vi har bodd her i 4 år og han har aldri vasket huset feks. Jeg har hørt at man bør gjøre det hvert år? Det er greit nok at det er likestilling - men slike ting kaller jeg mannfolkarbeid ;-)

Så kan jeg heller ta meg av det andre mens han gjør dette ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilikkeidag

Ingen slike ting ville blitt gjort om jeg ikke maste. Det skjer ¨bare så vidt da også. Vi har bodd her i 4 år og han har aldri vasket huset feks. Jeg har hørt at man bør gjøre det hvert år? Det er greit nok at det er likestilling - men slike ting kaller jeg mannfolkarbeid ;-)

Jeg har vasket huset utvendig ca annenhvert år i alle årene vi har bodd isammen, men nå som unga begynner å bli store er det masse tid hver ettermiddag som går med til leksehjelp og kjøring til fritidsaktiviteter, så jeg rekker ikke alt alene lenger.

Han har sagt han skal ta det, men han sa jo ikke hvilket år da :-)))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilikkeidag

Nei, egentlig synes jeg ikke det er riktig, begge voksne bør ta sitt ansvar. Men jeg må minne mannen min på hva han skal gjøre. Vi har hver våre oppgaver, men noen ganger blir det bare ikke gjort. Og så roter han mye, jeg roter også men jeg er flinkere til å rydde litt hver dag. Han venter to uker så rydder han en hel dag. Men mas...Det blir mas om man sier det omigjen og omigjen rett etter hverandre, men påminnelse er noe annet synes jeg.

I går f.eks så sa jeg til han at det var smart han hadde kjøpt sånn selvtømmende søppenbøtte. Jeg har latt være å mase flere dager selv om det stinker der. Om bleiebøtta er full (det er også hans jobb) så bare passer jeg på at han skifter bleie da, så han oppdager det selv.

Vi har marsvin. De har jeg tatt meg av, men nå de siste mnd har jeg slitt med senebetennelse i armene og sliter med å løfte burene ut for å gjøre de rene.

Vi ble enige om at det da ble hans ansvar fram til jeg ble bedre igjen. Jeg ventet og ventet, minnet på og minnet på. Det gikk en uke og det begynte å lukte, det gikk 1,5 uke og det stinket. Etter 1 uke og 5 dager sa jeg ifra at han måtte bytte i morgen for nå orker jeg snart ikke være i huset, det luktet rett og slett motbydelig i alle rom i huset.

Etter 2 uker slepte jeg de med meg ut, gjorde de rene og lempet de på plass igjen. Luftet godt ut her og på kvelden luktet det nydelig av friskt høy og ren flis.....men tror du han merket det da??? Neida :-)))))

Lurer på hvor lenge det går før han kommer på plikta si :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg gir bare ultimatum. "Hvis du ikke maler den veggen nå, så leier jeg en maler, og da mener jeg ikke en polakk som bare skal ha nok til et kneippbrød, men en ordentlig maler som tar flere hundre kroner timen, og pengene tar jeg fra din Gutte-konto så blir det mindre fyll og guttetur er på deg fremover, og definitivt ingen shopping. Ja, med mindre du bare setter ræva i gir og gjør det innen helga, da. ;)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilikkeidag

Neida, jeg gir bare ultimatum. "Hvis du ikke maler den veggen nå, så leier jeg en maler, og da mener jeg ikke en polakk som bare skal ha nok til et kneippbrød, men en ordentlig maler som tar flere hundre kroner timen, og pengene tar jeg fra din Gutte-konto så blir det mindre fyll og guttetur er på deg fremover, og definitivt ingen shopping. Ja, med mindre du bare setter ræva i gir og gjør det innen helga, da. ;)"

Hahahaha, den var god :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilikkeidag

Maser og maser, det hender jeg minner han på ting. :0)

Når det ikke hjelper å minne på da ? :-))) Det tilbakevendende svaret er "Å dæven, det glemte jeg. Tar det i morgen jeg " Men i morgen er det jo glemt da :-)))) igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må iblant "mase", ja... Mannen min er en sånn type som alltid skal utsette ting. Når det begynner å flyte over av ting som bør gjøres, skriver jeg en liste og legger på kjøkkenbenken. Vi blir enige om hvilken dag lista skal være ferdig og da holder han det stort sett (ellers blir jeg "gærne-togli!) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilikkeidag

Jeg må iblant "mase", ja... Mannen min er en sånn type som alltid skal utsette ting. Når det begynner å flyte over av ting som bør gjøres, skriver jeg en liste og legger på kjøkkenbenken. Vi blir enige om hvilken dag lista skal være ferdig og da holder han det stort sett (ellers blir jeg "gærne-togli!) ;-)

Hi hi, er redd den lista blir veldig lang her akkurat nå :-)

Mye skal utsettes til våren da.

Kanskje jeg skal sette opp ei liste her så kan vi gå igjennom den og bli enige om hva hver av oss tar. Ellers får jeg bare ta kommandoen her og sette igang så kanskje han kommer etter, hvis han oppdager at jeg er igang da :-) Han er innerst inne litt redd for kroppen min for tiden så det kan nok hende jeg får han med bare jeg begynner. Men det er ikke så lett når armene omtrent ikke kjennes etter en gulvvask :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ikke hjelper å minne på da ? :-))) Det tilbakevendende svaret er "Å dæven, det glemte jeg. Tar det i morgen jeg " Men i morgen er det jo glemt da :-)))) igjen

Må bare minne han på det _mange_ ganger ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bryr meg ikke om at det heter mas

Min gjør masse uten at jeg bør mase.

Må jeg mase så gjelder det når det skal tas vanskelige avgjørelser eller lignende som krever en del tanker og energi den vegen.

Hadde ikke mannen sett og gjort ting på egen hånd uten mas så hadde jeg helt klart sakt i fra. Ville ikke føle at det var galt å mase. Noen er tregere og trenger en dytt bak, skal vi være "snille kvinnfolk" som ikke maser ender det jo kanskje opp med at ting helt enkelt ikke blir gjort.

Det med å mase/si ifra gjelder selvsakt begge veger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Jeg har vasket huset utvendig ca annenhvert år i alle årene vi har bodd isammen, men nå som unga begynner å bli store er det masse tid hver ettermiddag som går med til leksehjelp og kjøring til fritidsaktiviteter, så jeg rekker ikke alt alene lenger.

Han har sagt han skal ta det, men han sa jo ikke hvilket år da :-)))))))

Jeg tror ikke jeg tør ta vårt hus - det er så høyt på den ene siden! Men kjenner også noen damer som gjør det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er helt unødvendig å vaske huset utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...