Gå til innhold

Sønnen min blir storebror

spiky

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 8 blir snart storebror. Pappaen hans og kjæresten skal ha en liten snart. Sønnen min gleder seg og har alltid ønsket seg søsken, og jeg gleder meg med han, for jeg har ikke tenkt å ha flere.

Jeg tror han egentlig bare gleder seg. Sønnen min er en skikkelig pappagutt, så jeg er litt engstelig for reaksjon alla: «den nye babyen får være sammen med pappa mer enn meg» etc. Han bor jo halv tid hos hver av oss, mens den nye selvfølgelig bor hos pappaen hele tiden. Jeg er redd han skal føle at han kommer som nr. 2 selvom jeg vet at pappaen hans absolutt ikke kommer til å behandle han sånn.

Nå lurer jeg på om det er andre som har erfaring med «skilsmissebarn som får nye søsken».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym nå!

Min ble storebror da han var 7, til da hadde han ikke sett faren sin så mye, men når han først møtte han var det stas.

Etter at pappan fikk en ny baby har alt dreid seg om den, og selv om det er to år siden det skjedde nå har han enda ikke hatt tid til å treffe sin førstefødte, annet enn jule å bursdagsgave-overlevering en times tid.

Og under disse besøkene snakker han bare om den nye babyen, og når han ringer en sjelden gang forteller han bare om hva den lille kan og gjør, har fått opplevd osv.

Jeg tror min sønn har hatt max uflaks med faren sin, og det å bli storebror ble ikke særlig stas, så det har ført til at han maser på meg om å få en lillebror eller lillesøster, for han er svært glad i barn.

Men jeg ser andre som har fått småsøsken som er veldig krye over å få vise frem og få være den store tøffe som de små ser opp til, så det går nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble storebror da han var 7, til da hadde han ikke sett faren sin så mye, men når han først møtte han var det stas.

Etter at pappan fikk en ny baby har alt dreid seg om den, og selv om det er to år siden det skjedde nå har han enda ikke hatt tid til å treffe sin førstefødte, annet enn jule å bursdagsgave-overlevering en times tid.

Og under disse besøkene snakker han bare om den nye babyen, og når han ringer en sjelden gang forteller han bare om hva den lille kan og gjør, har fått opplevd osv.

Jeg tror min sønn har hatt max uflaks med faren sin, og det å bli storebror ble ikke særlig stas, så det har ført til at han maser på meg om å få en lillebror eller lillesøster, for han er svært glad i barn.

Men jeg ser andre som har fått småsøsken som er veldig krye over å få vise frem og få være den store tøffe som de små ser opp til, så det går nok bra!

Jeg er lei meg på din sønns vegne – og dine. Det er trist for dere begge når det blir sånn.

Pappaen til sønnen min har allerede barnet vårt 50% og er en enestående pappa, så jeg er ikke redd for at deres historie blir vår.

Jeg skjønner virkelig ikke din eks som kan gjøre sånn forskjell på barna sine.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Jeg er lei meg på din sønns vegne – og dine. Det er trist for dere begge når det blir sånn.

Pappaen til sønnen min har allerede barnet vårt 50% og er en enestående pappa, så jeg er ikke redd for at deres historie blir vår.

Jeg skjønner virkelig ikke din eks som kan gjøre sånn forskjell på barna sine.

Klem

Tror og håper det ikke finnes mange som min eks der ute, he he!

Til nå er det vel jeg som har lagt mest merke til forskjellsbehandlingen, han møtte opp i bryllupet til faren, og bestefaren til det nye barnebarnet visste ikke at han eksisterte engang. Og da det var familiefotografering og min sønn sto der, så var det noen som sa "Og så tar vi bilde av bare den lille familien", som da betydde at gutten vår ikke skulle bli med på bildet.

Jeg skjønner ikke at noen får seg til å si noe sånt jeg, han kunne jo bare fått stått der sammen med faren sin, så kunne de tatt bilde av de andre etterpå!

Synes du er heldig som har en skikkelig far til gutten din, og han kommer til å bli verdens stolteste storebror, det hadde min gutt også vært om han hadde fått lov til å være en : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå er det vel jeg som har lagt mest merke til forskjellsbehandlingen, han møtte opp i bryllupet til faren, og bestefaren til det nye barnebarnet visste ikke at han eksisterte engang. Og da det var familiefotografering og min sønn sto der, så var det noen som sa "Og så tar vi bilde av bare den lille familien", som da betydde at gutten vår ikke skulle bli med på bildet.

Jeg skjønner ikke at noen får seg til å si noe sånt jeg, han kunne jo bare fått stått der sammen med faren sin, så kunne de tatt bilde av de andre etterpå!

Synes du er heldig som har en skikkelig far til gutten din, og han kommer til å bli verdens stolteste storebror, det hadde min gutt også vært om han hadde fått lov til å være en : )

''Og så tar vi bilde av bare den lille familien, som da betydde at gutten vår ikke skulle bli med på bildet''

Så de syns ikke han var en del av «den lille familien» UTROLIG hvordan «voksne» folk kan oppføre seg.

Forøvrig så må jo eksen din sin nye svigerfamilie lure fært siden de først fikk vite om gutten deres i barnedåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og så tar vi bilde av bare den lille familien, som da betydde at gutten vår ikke skulle bli med på bildet''

Så de syns ikke han var en del av «den lille familien» UTROLIG hvordan «voksne» folk kan oppføre seg.

Forøvrig så må jo eksen din sin nye svigerfamilie lure fært siden de først fikk vite om gutten deres i barnedåpen.

Jeg har en bekjent som ikke lot sønnen fra tidligere forhold være med i dåpen en gang så.... - og gutten som var SÅ stolt av den ny søsteren sin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''...bestefaren til det nye barnebarnet visste ikke at han eksisterte engang.''

Jaha. Jeg synes jeg ser trynet på faren min hvis det hadde dukket opp en guttunge i bryllupet vårt, som tilfeldigvis viste seg å være sønnen til mannen min...

(Nå mener ikke jeg at det er noen stor skam å ha barn fra før, men det er liksom mer enn å ha hund eller gullfisk, da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

''...bestefaren til det nye barnebarnet visste ikke at han eksisterte engang.''

Jaha. Jeg synes jeg ser trynet på faren min hvis det hadde dukket opp en guttunge i bryllupet vårt, som tilfeldigvis viste seg å være sønnen til mannen min...

(Nå mener ikke jeg at det er noen stor skam å ha barn fra før, men det er liksom mer enn å ha hund eller gullfisk, da.)

He-he, det ble en litt anspent stemning ja, men tror guttens far har mer jobb med en gullfisk eller hund enn har har med sønnen sin da!

Men tipper svigersønnen falt et hakk i aktelse da denne nyheten kom frem i dagen ja!

Men nå vet de allefall at han finnes da : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre stebarn som er hos oss ca 40%. De er nå 13, 9 og 8 år. Vi har et felles barn på straks 3 år.

I følge mor (og oss da, men det kunne jo hende at de fortalte mer hos mor enn hos oss) har hun også bare hørt positive ting om lillesøsteren som bor her hele tiden. Alle tre forguder henne, og det er gjensidig. De savner hverandre når de ikke sees, men de har ikke ytret noen "misunnelse" om at hun bor her hele tiden og ikke de...

De var så store da hun ble født (yngste var 5) at de skjønner ståa. Veldig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsfull mamma

Det kommer nok alt ann på hvordan alle voksne opptrer, hvordan guttungen takler ulydene og kravene til babyen osv osv

Selv har jeg to som har fått et halvsøsken nå og det er ikke videre stas (babyen er 10 mnd)

Nå har desverre far vært litt for dullete med den minste og ikke like flink til å følge opp disse andre og det hjelper jo ikke

Sisst i går sa den største til meg at han synes pappa hadde giftet seg for tidlig og at han synes det var dumt at det kun var pappa som ordnet med babyen og at dattera til kona hans nok ordnet med babyen mer enn moren.

De synes også babyen er bråkete og irriterende til tider

Pappan har altså giftet seg med ei utenlands ei, 15 år yngre, og dette er altså det fattige resultetet.

Nå høres det jo ikke slik ut i det hele tatt for dere, men jeg er helt sikker på at både familieknyttingen og følelse ovenfor søskenet ville vært så veldig mye bedre hos mine hvis de voksne hadde tatt mer ansvar og legget ting mer til rette, samt brydd seg, involvert og sett på alle som en familienhet.

Så, som jeg begynte med, dette kommer nok veldig mye ann på de voksne rundt barna i en slik situasjon.

Selv har jeg valgt å ikke få fler barn, men bruke "mitt liv" på å følge opp de to flotte jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...