Gjest Mette-Marita Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Snuppa (snart 1 år) fikk siste dose av trippelvaksinen på onsdag. I går, fredag, fikk hun feber på rundt 39.8. Ga henne paracet i 18-tida før hun la seg. I 01-tida var tempen like høy igjen og hun fikk ny paracet, I dag har hun fortsatt feber, målte feber i 14-tida - da var den 40.5 (såpass høy feber har jeg aldri sett hos barna mine, men det heter jo at små barn kan ha høy feber uten at det er noen fare, så lenge allmenntilstanden er ok). Ga henne paracet siden hun gråt og var veldig utilpass - og etter noen minutter var hun i bedre form. Regner med dette er normale bivirkninger av vaksinen, og at jeg ikke trenger bekymre meg så lenge paraceten har effekt? Men hvor høy feber og hvor lenge skal den vare før man bør bli bekymret? Jeg har tre barn og tar det meste av feber og sykdom med fatning, men det er jo en grense for hva man syns er greit - hvor bør denne grensen gå når det gjelder feber...? På nettet står det at en normal bivirkning av vaksinen er KORTVARIG feber, uro og smerter på stikkstedet. Hva ligger i "kortvarig" da....? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.