Gjest Mette-Marita Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Snuppa (snart 1 år) fikk siste dose av trippelvaksinen på onsdag. I går, fredag, fikk hun feber på rundt 39.8. Ga henne paracet i 18-tida før hun la seg. I 01-tida var tempen like høy igjen og hun fikk ny paracet, I dag har hun fortsatt feber, målte feber i 14-tida - da var den 40.5 (såpass høy feber har jeg aldri sett hos barna mine, men det heter jo at små barn kan ha høy feber uten at det er noen fare, så lenge allmenntilstanden er ok). Ga henne paracet siden hun gråt og var veldig utilpass - og etter noen minutter var hun i bedre form. Regner med dette er normale bivirkninger av vaksinen, og at jeg ikke trenger bekymre meg så lenge paraceten har effekt? Men hvor høy feber og hvor lenge skal den vare før man bør bli bekymret? Jeg har tre barn og tar det meste av feber og sykdom med fatning, men det er jo en grense for hva man syns er greit - hvor bør denne grensen gå når det gjelder feber...? På nettet står det at en normal bivirkning av vaksinen er KORTVARIG feber, uro og smerter på stikkstedet. Hva ligger i "kortvarig" da....? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 "Ved høy feber i forbindelse med vaksinasjon, er det viktig å utelukke at feberen skyldes noe annet som trenger behandling. Feber over 39 grader er uvanlig." http://www.babyverden.no/templates/Article____7990.aspx 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 En annen link: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=333312 Jeg ville uansett ringt legevakta ved feber på 40,5. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette-Marita Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 "Ved høy feber i forbindelse med vaksinasjon, er det viktig å utelukke at feberen skyldes noe annet som trenger behandling. Feber over 39 grader er uvanlig." http://www.babyverden.no/templates/Article____7990.aspx Hadde jeg sett det før hadde jeg nok tatt kontakt med legevakta for sikkerhets skyld, men i dag er feberen nesten borte og snuppa er i fin form - hun reagerte nok bare kraftig på vaksinen... Takk for svar uansett! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg fikk vite at det var normalt med feber og eventuel oppkast i et døgns tid. Det anbefales ikke å gi febernedsettende til et barn som ikke har hatt feberkramper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri hørt før Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg fikk vite at det var normalt med feber og eventuel oppkast i et døgns tid. Det anbefales ikke å gi febernedsettende til et barn som ikke har hatt feberkramper. Ifølge hvem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hadde jeg sett det før hadde jeg nok tatt kontakt med legevakta for sikkerhets skyld, men i dag er feberen nesten borte og snuppa er i fin form - hun reagerte nok bare kraftig på vaksinen... Takk for svar uansett! Så fint at hun er i bedre form da ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 "Ved høy feber i forbindelse med vaksinasjon, er det viktig å utelukke at feberen skyldes noe annet som trenger behandling. Feber over 39 grader er uvanlig." http://www.babyverden.no/templates/Article____7990.aspx Når mine barn har feber fyker de alltid opp i 40-41 med en gang de, jeg har vel aldri opplevd at de har hatt feber som ligger på 38-,39. Da har de gjerne feber i 3-5 dager og plutselig er de friske :-) Men nå begynner de å bli store og jeg husker nesten ikke sist de hadde feber...... Den eldste datteren min hadde feberkramper da ho var 18 mnd, da fikk ho høy feber så raskt at jeg ikke oppdaget at ho hadde feber før krampene kom. Det var skikkelig skremmende!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Når mine barn har feber fyker de alltid opp i 40-41 med en gang de, jeg har vel aldri opplevd at de har hatt feber som ligger på 38-,39. Da har de gjerne feber i 3-5 dager og plutselig er de friske :-) Men nå begynner de å bli store og jeg husker nesten ikke sist de hadde feber...... Den eldste datteren min hadde feberkramper da ho var 18 mnd, da fikk ho høy feber så raskt at jeg ikke oppdaget at ho hadde feber før krampene kom. Det var skikkelig skremmende!!! Vet ikke om innlegget ditt var til meg, men jeg har ikke spesielt greie på dette altså, fant bare frem en link phovedinnlegger kanskje kunne ha nytte av. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Ifølge hvem? Hva har du aldri hørt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri hørt før Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hva har du aldri hørt? At man ikke skal gi febernedsettende til et barn som ikke har hatt feberkramper. De færreste barn får jo feberkramper selv om de har høy feber? Jeg gir febernedsettende til mine barn når jeg ser at feberen plager dem - de er glovarme, har vanskelig for å få sove og er generelt sutrete og slappe. Ellers er jeg ikke tilhenger av medisiner for alt som kroppen kan ordne opp i selv, men jeg hadde ikke hørt at febernedsettende var "galt" hvis ungen ikke har hatt kramper.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 At man ikke skal gi febernedsettende til et barn som ikke har hatt feberkramper. De færreste barn får jo feberkramper selv om de har høy feber? Jeg gir febernedsettende til mine barn når jeg ser at feberen plager dem - de er glovarme, har vanskelig for å få sove og er generelt sutrete og slappe. Ellers er jeg ikke tilhenger av medisiner for alt som kroppen kan ordne opp i selv, men jeg hadde ikke hørt at febernedsettende var "galt" hvis ungen ikke har hatt kramper.... Jeg har fått vite det av flere leger og diverse informasjonsmateriale fra legevakta om feberkramper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.