j83! Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Har en datter på 3,5 år som siden hun var 2 mnd gammel har sovet hele natten gjennom.. men no den siste tiden har hun begynt å våkne så mye om natten og kommer inn til oss og legger seg opp i vår seng og da sovner hun igjen med engang der inne, bærer jeg henne inn igjen i sin seng, griner hun og vil ikke sove, mens i vår seng sovner hun igjen med engang.. Jeg liker ikke dette med at hun skal sove i vår seng, samboeren mener hun bare ska få lov til det så lenge hun da sovner igjen, mens jeg mener hun ska gå inn igjen i sin seng.. Noen som har noen meninger eller gode råd til hvordan vi skal få henne til å sover hele natten igjen og ikke komme inn til oss hele tiden ? Hun sluttet med bleie da hun var rundt 3 år, og noen måneder etter sluttet hun om natten også, men har selvsagt hatt et par uhell her og der, men egentlig har det gått veldig greit på natten også.. men no forrige uke hadde hun 2 uhell i sengen og synes det var helt forferdelig så nå har hun begynt å ville ha bleie på igjen på natten, sambo mener hun bare skal få det, mens jeg mener det blir som å ta MANGE skritt tilbake med å ta på henne bleie igjen.. Meninger eller råd tas imot med takk =) En annen ting.. å slutte med bleie gikk overraskende greit og fort, men dette med bæsjing på do er fortsatt VELDIG skummelt.. Får henne ikke til å bæsje på do, hun nekter.. skal ha bleie på når hun skal bæsje.. All mulig belønning ol nytter ikke.. noen som har noen erfaringer her eller? Takker for alle råd og tilbakemeldinger =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg ville kanskje ikke sagt at hun var sluttet med bleier så lenge hun ikke bæsjer på do. Hvordan du eksakt skal håndtere dette har jeg desverre ikke fasit på, men jeg ville kanskje vurdere nattbleie igjen dersom det ble mange våte netter. Jenta er jo bare tre år og det har foreløbig ingen hast med å skulle være helt tørr både dag og natt. Min eldste datter hadde jeg mye "jobb" med for å få bleietørr. Det var litt prestisje i å være tidlig ute følte jeg, og resultatet ble mange uhell og mye ekstra jobb med dotrening. De andre to ba selv om å få slippe bleien før de var tre og vi hadde verken uhell eller dotrening, det kom helt av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Jeg ville kanskje ikke sagt at hun var sluttet med bleier så lenge hun ikke bæsjer på do. Hvordan du eksakt skal håndtere dette har jeg desverre ikke fasit på, men jeg ville kanskje vurdere nattbleie igjen dersom det ble mange våte netter. Jenta er jo bare tre år og det har foreløbig ingen hast med å skulle være helt tørr både dag og natt. Min eldste datter hadde jeg mye "jobb" med for å få bleietørr. Det var litt prestisje i å være tidlig ute følte jeg, og resultatet ble mange uhell og mye ekstra jobb med dotrening. De andre to ba selv om å få slippe bleien før de var tre og vi hadde verken uhell eller dotrening, det kom helt av seg selv. Hun har full kontroll på når hun må bæsje og kan holde seg helt til hun får bleie på, men akkurat det å bæsje i do klarer hun ikke av en eller annen grunn.. når hun må bæsje kommer hun å ber om bleie og vi tar den av rett etterpå, så jo jeg sier hun har sluttet med bleie selvom jeg altså .. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Når det gjelder sovingen vil jeg anta hun kan ha begynt å drømme og synes det er litt skummelt å være alene. Kanskje hun kan få en madrass på gulvet ved siden av deres seng, og få lov til å ligge der. Alternativ kan en av dere legge dere på en madrass inne på rommet hennes. På den måten har hun selskap uten at hun venner seg til å ligge i sengen deres. Manges erfaring er at det kan ta noen år om de venner seg til å sove dobbelsenga... Synes dere begge det er greit, så er det greit. Synes dere det ikke, så må dere gjøre noe med det - jo før jo heller. Når det gjelder uhellene i senga, så ville jeg ha ventet i det lengste med å ta på bleie igjen. Hun er jo kjempeflink, og det er ikke uvanlig å ha uhell innimellom. Forklar henne at det er slikt som skjer. Ikke kjeft på henne når hun har uhellene, og vær ekstra påpasselige med å la henne gå på do rett før hun legger seg. Legg tisselaken i senga, og ha gjerne et ferdig oppredd sengesett klart i tilfelle hun skulle være uheldig. Når det gjelder dovegring i forhold til bæsjing, så har jeg ingen erfaring med det. Kanskje det kunne hjelpe med potte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Når det gjelder sovingen vil jeg anta hun kan ha begynt å drømme og synes det er litt skummelt å være alene. Kanskje hun kan få en madrass på gulvet ved siden av deres seng, og få lov til å ligge der. Alternativ kan en av dere legge dere på en madrass inne på rommet hennes. På den måten har hun selskap uten at hun venner seg til å ligge i sengen deres. Manges erfaring er at det kan ta noen år om de venner seg til å sove dobbelsenga... Synes dere begge det er greit, så er det greit. Synes dere det ikke, så må dere gjøre noe med det - jo før jo heller. Når det gjelder uhellene i senga, så ville jeg ha ventet i det lengste med å ta på bleie igjen. Hun er jo kjempeflink, og det er ikke uvanlig å ha uhell innimellom. Forklar henne at det er slikt som skjer. Ikke kjeft på henne når hun har uhellene, og vær ekstra påpasselige med å la henne gå på do rett før hun legger seg. Legg tisselaken i senga, og ha gjerne et ferdig oppredd sengesett klart i tilfelle hun skulle være uheldig. Når det gjelder dovegring i forhold til bæsjing, så har jeg ingen erfaring med det. Kanskje det kunne hjelpe med potte? Tusen takk for at du tok deg tid til å svare =) De få gangene hun har hatt uhell om natten ha vi vært veldig ops på å ikke kjefte på henne , bare forklare at sånt kan skje når man glemmer seg.. Hun fortalte en av gangene at " mamma.. eg var så opptatt av å sove at eg glemte det rett og slett".. hehe , de e no skjønne og Jeg er også veldig imot å ta på henne bleie igjen, men ville høre andres meninger da sambo mener det er helt greit å ta på henne bleie igjen... Vi har prøvd om hun vil bæsje på potte også, men ingenting nytter.. Om hun bare må bæsje litt går det greit å gjøre det på do/potte, men om hun har mye som skal ut MÅ hun ha bleie , hun sier hun ikke liker å bæsje i do når hun må bæsje mye, bare når hun må lite. Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det jeg.. Får vel kanskje bare ta tiden til hjelp og håpe det går over av seg selv.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare =) De få gangene hun har hatt uhell om natten ha vi vært veldig ops på å ikke kjefte på henne , bare forklare at sånt kan skje når man glemmer seg.. Hun fortalte en av gangene at " mamma.. eg var så opptatt av å sove at eg glemte det rett og slett".. hehe , de e no skjønne og Jeg er også veldig imot å ta på henne bleie igjen, men ville høre andres meninger da sambo mener det er helt greit å ta på henne bleie igjen... Vi har prøvd om hun vil bæsje på potte også, men ingenting nytter.. Om hun bare må bæsje litt går det greit å gjøre det på do/potte, men om hun har mye som skal ut MÅ hun ha bleie , hun sier hun ikke liker å bæsje i do når hun må bæsje mye, bare når hun må lite. Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det jeg.. Får vel kanskje bare ta tiden til hjelp og håpe det går over av seg selv.. Jeg vil tro at det med å bæsje i bleie vil gå over av seg selv. Hun er jo så flink ellers, så da er det bare en liten bit som henger igjen og den er det sikkert greit at hun styrer selv. Skjønner godt at hun var så opptatt med å sove at hun ikke kunne gå på do Herlig!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.