Gjest høstløv Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1225718383' post='4004119] Da er det opp til deg å få det i orden i ditt eget hus. Fraflyttede unger bestemmer ingenting. Her i huset føler de at de har eiendomsrett. Det henger vel sammen med at de ennå ikke har etablert seg med egen familie og eget hjem. Vi snakket om å selge huset, men da skulle du ha hørt på ramaskrik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Her i huset føler de at de har eiendomsrett. Det henger vel sammen med at de ennå ikke har etablert seg med egen familie og eget hjem. Vi snakket om å selge huset, men da skulle du ha hørt på ramaskrik. Hva de føler av eiendomsrett, er uvesentlig, synes jeg. De har faktisk forlatt redet, og rotet står i pappkasser og støver ned. Jeg hadde ikke betenkt meg. Jeg hadde tatt vare på et par fine minner fra skoletida + evt Lego (tidløse leker som er i orden). Resten hadde jeg pælma. Man kan jo ikke ta vare på _alt_, da blir det jo bare rot og overfylte rom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1225719391' post='4004134] Hva de føler av eiendomsrett, er uvesentlig, synes jeg. De har faktisk forlatt redet, og rotet står i pappkasser og støver ned. Jeg hadde ikke betenkt meg. Jeg hadde tatt vare på et par fine minner fra skoletida + evt Lego (tidløse leker som er i orden). Resten hadde jeg pælma. Man kan jo ikke ta vare på _alt_, da blir det jo bare rot og overfylte rom. Nå er det slik, at en del av det som står på det ene barnerommet, snart blir gitt i arv til barnebarnet vårt. Lego, leker, barnebøker etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Kaster i smug. Og har aldri til dags dato blitt oppdaga... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre av diverse ting, som ungene ikke vil kaste, og barna mine er 17, 26 og 27 år. De vil ikke ha tingene med seg, og vi får ikke lov til å kaste de. Dilemmaet blir bare større, jo større barna blir. Hilsen He he he:-) Vi fikk beskjed om å hente det vi, ellers blei det dynga... Jeg hentet mitt, men jeg tror faktisk en del av søsteren min sitt gikk på dynga! Tror ikke hun savner det heller egentlig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Hun glemmer det. ) En liten surrekopp til tider dette her. Det ligger vel til de kreative sjelene tror jeg:-) Den som først ser et kunstverk i en tom dorull, er nok kanskje ikke den som har mest oversikt ellers nei...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Jeg har en plastkasse gjemt unna, og der stapper jeg nedi sånt som jeg egentlig synes er søppel, men som ungene ikke nødvendigvis er enige i vurderingen av. ;o) Hvis de ikke har merket at det er borte etter en viss tid, går det videre i søpla. Det er med andre ord en viss "angrefrist". Til dags dato har de aldri oppdaget at noe mangler. Så smart:-) De veit ikke om at det finnes noen boks de da? Kanskje det er måten å gjøre det på gett... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 En eske hvor man kan oppbevare slikt søppel. Dersom det ikke er plass til mer så må noe kastes. Jeg har også kastet masse i smug uten at snuppa vet det. Nå er ho 9 år og klarer å se dette selv. Så de fleste "søppel-leker" går nå rett i søpla. Wow! Min stedatter på 11,5 ser det fortsatt ikke hun! Men nå er hun over gjennomsnittet drømmende da;-) Dessuten blir det ikke laget så mye slikt lenger heldigvis! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Kaster i smug. Og har aldri til dags dato blitt oppdaga... Jeg er faktisk litt overrasket over dette jeg! Flere her sier jo at ungene ikke oppdager at tingene blir kastet. Merkelig, så bastant som de blånekter hvis man foreslår det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre av diverse ting, som ungene ikke vil kaste, og barna mine er 17, 26 og 27 år. De vil ikke ha tingene med seg, og vi får ikke lov til å kaste de. Dilemmaet blir bare større, jo større barna blir. Hilsen Grow up kids! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Så smart:-) De veit ikke om at det finnes noen boks de da? Kanskje det er måten å gjøre det på gett... Nei, de aner det ikke - den står i garderoben på soverommet vårt. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Nei, de aner det ikke - den står i garderoben på soverommet vårt. ) Høres jo smart ut! Men har du planlagt hva du skal si dersom de spør etter noe en dag, og du må fiske tingen frem fra skapet? Bare legge det bak en sofapute og påstå at de har mistet den selv? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Høres jo smart ut! Men har du planlagt hva du skal si dersom de spør etter noe en dag, og du må fiske tingen frem fra skapet? Bare legge det bak en sofapute og påstå at de har mistet den selv? ;-) ''Men har du planlagt hva du skal si dersom de spør etter noe en dag'' "Neeei, den har vi IKKE sett!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 ''Men har du planlagt hva du skal si dersom de spør etter noe en dag'' "Neeei, den har vi IKKE sett!" ) He he he... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Høres jo smart ut! Men har du planlagt hva du skal si dersom de spør etter noe en dag, og du må fiske tingen frem fra skapet? Bare legge det bak en sofapute og påstå at de har mistet den selv? ;-) Da sier jeg bare at jeg har flyttet tingen, og så klarer jeg fint å finne den fram uten at de ser hvor jeg henter den fra. Men som sagt, det har gått utmerket i ganske mange år nå. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg kaster alt jeg mener er skrot, og de legger ikke merke til det. En gang har de spurt etter noe ett år etter det ble kastet. De hadde vunnet hver sin digre hatt på tivoli. Jeg leste så i avisene om disse hattene, at de var formet som kondomer. Det hadde jeg aldri tenkt over, men så det tydelig da, så de gikk rett i søpla. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg regner med hun ikke vil merke det dersom du kaster det? Et lurt tips er å rydde rommet hennes selv. Putt alt du mener er aktuelt for søppeldynga i en søppelsekk og sett sekken i garasjen el. (litt langt unna rommet ;-)). La henne se hvor flott og innbydende rommet hennes ble nå, og fortell henne at du har lagt alt du mente burde kastes i en søppelsekk. Hun kan selv gå ut og sjekke om det er noe hun vil ha allikevel, men da må hun ta det med på rommet og sette det pent på plass der det passer. Min erfaring er at dette er så kjedelig at ungene da dropper hele greia ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Nei, de aner det ikke - den står i garderoben på soverommet vårt. ) Steik for en luring du er ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre av diverse ting, som ungene ikke vil kaste, og barna mine er 17, 26 og 27 år. De vil ikke ha tingene med seg, og vi får ikke lov til å kaste de. Dilemmaet blir bare større, jo større barna blir. Hilsen Kjøp en stor plastboks til hver av dem og be dem putte oppi det de vil ha med seg inn i voksenlivet. Resten kaster du! De er tross alt så store at dette bør de kunne akseptere 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Kom på en ting vi pleier å gjøre, men da mht klær i klesskapet. Ungene har et utrolig snålt forhold til klærne sine. Det er visst skikkelig traumatisk å kvitte seg med noen av dem *himle* Jeg pleier å si at jeg hadde tenkt meg en tur for å shoppe dem noen nye klær, men at det er så fullt i klesskapet at de desverre ikke har plass til nye klær :-( Da blir det fart på sakene og jentene kaster nesten mer enn de bør kaste ;-) En annen ting jeg har gjort for å få dem til å rydde og kaste fra klesskapet, er at jeg har gitt dem fem kroner pr. plagg de har kastet ;-) Det er visst helt topp å tjene seg "rik" på å rydde klesskapet ;-) Kanskje noe av dette kan overføres til annet av ting og tang på rommet også? F.eks. en krone pr ting hun kaster fra rommet sitt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.