Sofline Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Veslegutt har begynt å spise annet enn morsmelk, og det er et verre gris. Jeg synes det er kjempevanskelig å fjerne flekker fra klærne, og jeg synes det er så synd alle klærne skal bli fulle av matflekker. Jeg kan jo ikke akkurat la være med å gi ham banan, gulrot osv. bare fordi det er vanskelig å vaske av. Foreløpig har vi ikke hatt flekkfjerningsmiddel i huset, men det er vel det som skal til? Hvilket flekkfjerningsmiddel fjerner alle flekker uten problemer? Eller hvordan fjerner du flekker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Plastforkle med ermer. ) http://www.babybjorn.com/en/Norsk/Products/Kitchen/eat-and-play-smock/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro123 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Henger meg på Lillemus her. Babybjörn-forkle dekker det meste av ungen og er beste måten å hindre flekker på. Uten smekke blir det flekker, og flekkfjerning på baby-/småbarnstøy er noe jeg aldri har styrt med. Tøyet brukes uansett til det er fravokst, og ender som filler hvis det er for flekkete til å gis bort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Vi brukte spisesmekk. Spisesmekker finnen i flere forskjellige utgaver, farger og fasonger og kan kjøpes overalt. Bananflekker er umulige å få av igjen, derfor er det en utfordring å gi babyen banan, uten å få flekker på klærne. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Vi brukte spisesmekk. Spisesmekker finnen i flere forskjellige utgaver, farger og fasonger og kan kjøpes overalt. Bananflekker er umulige å få av igjen, derfor er det en utfordring å gi babyen banan, uten å få flekker på klærne. Hilsen Spisesmekk er i bruk, men maten har en tendens til å snike seg utenom. For eksempel inn i halsgropa og deretter til genseren. Eller han gulper litt en times tid etter han har spist. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Plastforkle med ermer. ) http://www.babybjorn.com/en/Norsk/Products/Kitchen/eat-and-play-smock/ Det hjelper ikke når han gulper opp mat en time etter at han har spist. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Spisesmekk er i bruk, men maten har en tendens til å snike seg utenom. For eksempel inn i halsgropa og deretter til genseren. Eller han gulper litt en times tid etter han har spist. Spisesmekke til å ta over hodet med ribbestrikking i halsen, de kan han ligge med når han sover også, så slipper du gulp på klærne. Her i Norge får du kjøpt de på bl.a. Princess. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Spisesmekke til å ta over hodet med ribbestrikking i halsen, de kan han ligge med når han sover også, så slipper du gulp på klærne. Her i Norge får du kjøpt de på bl.a. Princess. Det tror jeg ikke jeg har sett før. Jeg trodde du mente sånn en plastikgreie som Lillemus linker til jeg. Jeg bor ikke i Norge... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corazon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Vasker klærne med slike flekker så fort som mulig - i hvert fall samme dag. Tar på BioTex flekkfjerner og lar det virke litt før jeg vasker det. Flekker som BioTex ikke tar har jeg god erfaring med å ha ren Zalo på og la det ligge, gjerne til neste dag. Det kan jo være at noen plagg ikke tåler behandlingen, men når f.eks. finblusen har en rød tomatsausflekk så er den ikke brukandes lenger allikevel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Det tror jeg ikke jeg har sett før. Jeg trodde du mente sånn en plastikgreie som Lillemus linker til jeg. Jeg bor ikke i Norge... Jeg vet du bor i danmark, men du har familie i Norge. http://www.princessbutikken.no/velg-rom/til-barnerommet/baby/cvelgRom-ctilbarnerommet-cbaby-p1.html Smekken heter "Sulten babysmekke" og koster 19 kr, Varenr.: 8062570142 Det var i nettbutikken til Princess, jeg fant denne, i butikkene har de større utvalg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Vasker klærne med slike flekker så fort som mulig - i hvert fall samme dag. Tar på BioTex flekkfjerner og lar det virke litt før jeg vasker det. Flekker som BioTex ikke tar har jeg god erfaring med å ha ren Zalo på og la det ligge, gjerne til neste dag. Det kan jo være at noen plagg ikke tåler behandlingen, men når f.eks. finblusen har en rød tomatsausflekk så er den ikke brukandes lenger allikevel... Hva slags flekker tar ikke Biotex? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Skikkelige smekker tar unna de verste tingene:-) De finnes t.o.m. med plast-oppsamler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Skikkelige smekker tar unna de verste tingene:-) De finnes t.o.m. med plast-oppsamler. Det hjelper ikke mot etterfølgende gulping. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corazon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Vasker klærne med slike flekker så fort som mulig - i hvert fall samme dag. Tar på BioTex flekkfjerner og lar det virke litt før jeg vasker det. Flekker som BioTex ikke tar har jeg god erfaring med å ha ren Zalo på og la det ligge, gjerne til neste dag. Det kan jo være at noen plagg ikke tåler behandlingen, men når f.eks. finblusen har en rød tomatsausflekk så er den ikke brukandes lenger allikevel... Tja, f.eks. tomatsaus, flekker etter mat fra middagsglass, makrell i tomat. Jeg prøver først sprayen, hvis det ikke hjelper så prøver jeg zalo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Zalo fjerner så og si alle flekker her i huset 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg går inn på www.omo.no og leter meg fram til flekkfjerningsguiden. Der kan du finne konkrete råd mot de fleste flekker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg går inn på www.omo.no og leter meg fram til flekkfjerningsguiden. Der kan du finne konkrete råd mot de fleste flekker. Jøss det var lurt, det har eg aldri tenkt på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Tja, f.eks. tomatsaus, flekker etter mat fra middagsglass, makrell i tomat. Jeg prøver først sprayen, hvis det ikke hjelper så prøver jeg zalo. Bruker du Zalo etter at du har prøvd å vaske en gang, eller vurderer du før vask om sprayen virker tilstrekkelig godt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joppa Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg bruker masse av den Bio Shout-flaska. Kjøpes på Rema for den nette sum av kr. 8,- og kan til og med brukes på ulltøy. Det beste resultatet får du naturligvis hvis flekken fjernes raskest mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corazon Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Bruker du Zalo etter at du har prøvd å vaske en gang, eller vurderer du før vask om sprayen virker tilstrekkelig godt? Det er vanskelig å se om flekken blir borte med sprayen før plagget er vasket, så jeg har brukt Zalo i neste omgang, hvis flekken ikke er borte. Og da har det som regel gått bra. Mulig det hadde vært lurt å bruke Zalo først. Men jeg synes den Biotex-sprayen tar det meste. Inkl bæsj, grønske, blod, grøt, gulp osv. Men det er uansett en fordel å vaske plagget i hvert fall samme dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.