Gå til innhold

Julepresant til ei på 1 1/2 år?

Speak

Anbefalte innlegg

Jeg har en tanteunge på 1 1/2 år. Jeg har aldri truffet barnet eller halvsøstra mi. (Ho vil ikke - men det er en annen historie)

Jeg skal uansett kjøpe en liten ting til henne. Jeg vil gjerne at det skal være en litt fin og varig ting. (Altså ikke en plastleke). Det kan godt være noe litt pedagogisk.

Ettersom jeg ikke er sikker på at mora videreformidler gavene, så skal jeg ikke legge altfor mye i det. (Verken i innkjøp eller i porto)

Noen gode forslag? (Jeg har tidligere kjøpt et lite smykke, så det blir det ikke denne gangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa vår fikk en emaljert nål, en fredsdue, i barnedåpen. Det monterte jeg på barnevogna da hun var liten. Nå bruker hun den på duffelcoaten sin, og den kan også brukes på en pen lue/hatt etc. Den er tidløs, og varer sikkert i all evighet ;o) Har sett slike på gullsmed, og jeg mener prisen var 150-200 kr.

En bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente på 1,5 år er veldig glad i å tegne for tiden, så kanskje noe tegnesaker, tegnetavle, eller en bok eller lignende..

Om det ikke skal være leker , hva med noe barneservise ? feks fra www.babydesign.no.. eller noe fine klær?

tja, kommer ikke på så mye i farten jeg, håper du finner no kjekt du kan kjøpe =) lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente på 1,5 år er veldig glad i å tegne for tiden, så kanskje noe tegnesaker, tegnetavle, eller en bok eller lignende..

Om det ikke skal være leker , hva med noe barneservise ? feks fra www.babydesign.no.. eller noe fine klær?

tja, kommer ikke på så mye i farten jeg, håper du finner no kjekt du kan kjøpe =) lykke til..

Noen skikkelig gode tegneblyanter er jo fint. Det synes jeg var en god ide. Må nok lete litt for å finne noen som er gode å holde i + myke å skrive med.

Tar det tipset. Tusen takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skikkelig gode tegneblyanter er jo fint. Det synes jeg var en god ide. Må nok lete litt for å finne noen som er gode å holde i + myke å skrive med.

Tar det tipset. Tusen takk:-)

På ekstraleker har de noen sånne fine fargeblyanter som man kan skru opp etterhvert som de blir oppbrukt, de har jeg likt veldig godt til begge mine jenter i den alderen, gode å holde i er de også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ekstraleker har de noen sånne fine fargeblyanter som man kan skru opp etterhvert som de blir oppbrukt, de har jeg likt veldig godt til begge mine jenter i den alderen, gode å holde i er de også =)

Har aldri hørt om Ekstraleker. Er dette en kjede?

Tenkte også på faren for at de da skrur opp disse altfor mye. Men det er kanskje ikke noe problem?

Ellers er jeg en stor fan av Faber Castio (tror jeg de heter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hørt om Ekstraleker. Er dette en kjede?

Tenkte også på faren for at de da skrur opp disse altfor mye. Men det er kanskje ikke noe problem?

Ellers er jeg en stor fan av Faber Castio (tror jeg de heter)

Det er en kjede ja : http://www.extraleker.no/

Det tok lang tid før min nå 3,5 åring klarte å skru de opp og min 1,5 åring har ikke sjangse te å klare det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegneblyanter som j83 foreslo er en god ide.

Enkle bildebøker, gjerne med sånn ta-og-føle-på-effekt.

Fingerdukker.

Bankebrett.

På ikea har de en del gode, enkle treleker til en billig penge. Ellers er det et fantastisk utvalg her: /www.riktigeleker.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegneblyanter som j83 foreslo er en god ide.

Enkle bildebøker, gjerne med sånn ta-og-føle-på-effekt.

Fingerdukker.

Bankebrett.

På ikea har de en del gode, enkle treleker til en billig penge. Ellers er det et fantastisk utvalg her: /www.riktigeleker.no/

Om jeg skal bestille hos Riktigleker så blir det nok fort veldig dyrt. Tør meg ikke helt på det ettersom jeg er usikker på hvordan de tar i mot gaven.

De andre tipsene var gode:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjede ja : http://www.extraleker.no/

Det tok lang tid før min nå 3,5 åring klarte å skru de opp og min 1,5 åring har ikke sjangse te å klare det..

Jeg har aldri sett denne kjeden her i nærheten, så da tviler jeg på at den finnes. Men blyantene kan jeg jo kanskje finne et annet sted også. Tar med tipset:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal bestille hos Riktigleker så blir det nok fort veldig dyrt. Tør meg ikke helt på det ettersom jeg er usikker på hvordan de tar i mot gaven.

De andre tipsene var gode:-)

Ja, jeg tenkte kanskje at mange av Riktige leker-tingene blir litt dyre når man ikke er sikker på om de havner hos barnet. Men jeg så de hadde noen småinstrumenter, bl.a., som koster under hundrelappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte kanskje at mange av Riktige leker-tingene blir litt dyre når man ikke er sikker på om de havner hos barnet. Men jeg så de hadde noen småinstrumenter, bl.a., som koster under hundrelappen.

Skal ta en liten titt til. Men med porto og ekspedisjonsgebyr til meg først, og så videre til ungen så blir det fort litt. Tror jeg kan finne andre greie ting andre steder da:-)

Gleder meg til min halvbror får en unge snart. Da får jeg lov til å være tante på ordentlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett denne kjeden her i nærheten, så da tviler jeg på at den finnes. Men blyantene kan jeg jo kanskje finne et annet sted også. Tar med tipset:-)

Ja, tror de har de andre steder også.. du kan jo se i den linken om de har butikken der du bor ved å trykke på "butikker". =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tror de har de andre steder også.. du kan jo se i den linken om de har butikken der du bor ved å trykke på "butikker". =)

Den nærmeste butikken er 5 mil unna. Litt i overkant for å kjøpe blyanter. Men jeg skal se om kanskje andre kjeder har dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker! gå i en stor god bokhandel og spør om råd :) ikke så dyrt heller.

evnt kikk på nettsidene til tanum, norli eller haugenbok.no

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sing-sang-kort (kan bestilles på nett eller via bokhandel). Det er en kjempekjekk gave som hun vil ha glede av i flere år. Ellers trenger det jo ikke nødvendigvis ha noe å si for prisen om hun får gaven eller ikke? Selvfølgelig er det individuelt hva en legger i en gave, men prisen bør vel bestemmes av hva en kan eller ønsker å gi eller hva en ønsker å gi hvis hun faktisk får den? :)

Krysser fingre for at gaven kommer fram og blir til glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sing-sang-kort (kan bestilles på nett eller via bokhandel). Det er en kjempekjekk gave som hun vil ha glede av i flere år. Ellers trenger det jo ikke nødvendigvis ha noe å si for prisen om hun får gaven eller ikke? Selvfølgelig er det individuelt hva en legger i en gave, men prisen bør vel bestemmes av hva en kan eller ønsker å gi eller hva en ønsker å gi hvis hun faktisk får den? :)

Krysser fingre for at gaven kommer fram og blir til glede!

Hva er sing-sang kort?

Jeg tenker faktisk litt gjennom prisen i dette tilfellet. Dumt om jeg legger masse i det, og at det kanskje ikke blir gitt til barnet.

Skulle ønske jeg fikk litt kontakt så jeg visste at ho fikk det jeg sender.

Uansett så kommer jeg til å fortsette å sende jule- og bursdagsgaver. Jeg har hørt om noen unger som har reagert veldig på at de IKKE har fått gaver slik, og da kan jeg i hvertfall si at jeg har sendt. Nå venter også halvbroren min en unge, så da skal jeg gjøre likt for disse barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...