Gå til innhold

Julepresang til 17-åring

Speak

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en julepresang til en 17-år gammel gutt. Han har ingen spesielle interesser. Tenker i prisklasse ca. 1000,-. (Gjerne litt mer om det er en fornuftig ting)

Noen som har gode tips å komme med? Kjenner at jeg er helt blank nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

17

• laban

5

• Atene

2

• vin

2

Mest aktive i denne tråden

INGEN interesser gjør det jo litt vanskelig. Er det noe blad / magasin han kunne få abonnement på, de er dyre og finnes for de utroligste temaer.

Han er snart voksen og trenger kanskje en ordentlig bag, koffert eller noe i den retning?

Oppladbar Maglite (den største koster mellom 500 og 1000 tror jeg)?

Mastercard-gavekort er en nødløsning, du kan jo supplere med en maskulin gavepakke med kul deodorant etc.

Nevøen min på samme alder får antakelig gavekort fra et sted han kan kjøpe "dingser med tilbehør" - da tenker jeg på mobiler, iPods og denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Minilommelykt til å hekte på nøkkelholderen er inn for unge gutter akkurat nå, men den koster vel ikke allverden, og unge gutter i den alderen blir alltid glad for en 1.000 lapp i kontanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN interesser gjør det jo litt vanskelig. Er det noe blad / magasin han kunne få abonnement på, de er dyre og finnes for de utroligste temaer.

Han er snart voksen og trenger kanskje en ordentlig bag, koffert eller noe i den retning?

Oppladbar Maglite (den største koster mellom 500 og 1000 tror jeg)?

Mastercard-gavekort er en nødløsning, du kan jo supplere med en maskulin gavepakke med kul deodorant etc.

Nevøen min på samme alder får antakelig gavekort fra et sted han kan kjøpe "dingser med tilbehør" - da tenker jeg på mobiler, iPods og denslags.

Han leser ikke noe. Ikke verken blader eller bøker. (Unntaket er kanskje bittelitt i Vi Menn, men det finnes i huset.

Vi har kjøp skikkelig koffert og både stor og liten ryggsekk. Så det har han. (Det synes jeg også er en god ide:-)

Kan ikke helt se for meg at han kommer til å bruke en Maglite. Vet at det ligger ubrukte greie lommelykter på rommet hans.

Mastercard-gavekort - hva er det?

Ellers blir vel gavekort løsningen... Men synes det er litt kjedelig.

Takk for tips:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minilommelykt til å hekte på nøkkelholderen er inn for unge gutter akkurat nå, men den koster vel ikke allverden, og unge gutter i den alderen blir alltid glad for en 1.000 lapp i kontanter.

Føler at å gi penger blir dumt. Han har brukt opp masse penger (etter sommerjobben) i sommer på ingenting. Jeg ønsker egentlig at han skal få noe nyttig/noe han har brukt for som han kan bli glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iPod eller iPhone.

Han har Ipod. Og telefonen han har fungerer nok noen dager/uker til... (Normal levetid for en telefon for han er bare noen veldig få mnd....)

Men takk for tips:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han en ok klokke? En som kan brukes til pent?

1000 er kanskje litt lite, men 1500 burde holde.

Det vet jeg faktisk ikke. Lurer på om han fikk en til konfirmasjon....

Tror du en 17-åring blir glad for det da? Det er jo "ingen" som bruker klokke i dag. (Unntatt meg da...)

Jeg skal tenkte litt på det, så får vi se hva faren sier:-)

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Han har Ipod. Og telefonen han har fungerer nok noen dager/uker til... (Normal levetid for en telefon for han er bare noen veldig få mnd....)

Men takk for tips:-)

Hva med et kult tastatur til pc'en da? Ny skjerm? Minipc - de koster ikke så mye, men det er noe mer enn 1000 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg faktisk ikke. Lurer på om han fikk en til konfirmasjon....

Tror du en 17-åring blir glad for det da? Det er jo "ingen" som bruker klokke i dag. (Unntatt meg da...)

Jeg skal tenkte litt på det, så får vi se hva faren sier:-)

Takk for tipset.

Min 18-åring ble glad for det ihvertfall. Men han er den fornuftige sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radio som tåler å stå på badet ? (Tivoli ?)

Noe klær ?

Kokebøker ? (skal kanskje flytte hjemmefra om et par år.)

. . . ikke lett med gutter i den alderen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han leser ikke noe. Ikke verken blader eller bøker. (Unntaket er kanskje bittelitt i Vi Menn, men det finnes i huset.

Vi har kjøp skikkelig koffert og både stor og liten ryggsekk. Så det har han. (Det synes jeg også er en god ide:-)

Kan ikke helt se for meg at han kommer til å bruke en Maglite. Vet at det ligger ubrukte greie lommelykter på rommet hans.

Mastercard-gavekort - hva er det?

Ellers blir vel gavekort løsningen... Men synes det er litt kjedelig.

Takk for tips:-)

https://mastercardgavekort.no/

Fungerer som elektronisk gavekort, kan brukes der de tar Masterkort.

Ikke så veldig ulikt vanlig gavekort fra f.eks. et bestemt kjøpesenter, men kanskje litt kulere, og man slipper å velge bransje.

Webkamera - men det er kanskje litt ute?

Det finnes også en del tilbehør til iPod, men det har jeg ikke greie på i detalj. Men det går an å spørre i butikken.

Multiverktøy, altså diger variant av sveitserkniv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ikke så veldig ulikt vanlig gavekort fra f.eks. et bestemt kjøpesenter, men kanskje litt kulere, og man slipper å velge bransje.

Det finnes også en del tilbehør til iPod, men det har jeg ikke greie på i detalj. Men det går an å spørre i butikken.

Takk for at du la ut linken, nå har jeg bestilt kort til lillesøstrene mine, og jeg som har vridd hjernen min på hva de skulle få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1225889499' post='4006025]

Takk for at du la ut linken, nå har jeg bestilt kort til lillesøstrene mine, og jeg som har vridd hjernen min på hva de skulle få.

Min niese og nevø som nå begge er tenåringer, har vært veldig fornøyde med slike kort. Fleksible og litt kule - og litt mer personlige å gi enn penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Min niese og nevø som nå begge er tenåringer, har vært veldig fornøyde med slike kort. Fleksible og litt kule - og litt mer personlige å gi enn penger.

Nettopp, søstrene mine er tenåringer og jeg sliter ofte med gaver til dem. Jeg kjenner de ikke godt nok heller til og eksakt vite hva som er kult akkurat der og da, så nå kan de handle kult stæsj selv :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multiverktøy var kanskje en sak.

Finnes jo i mange varianter, og de er jo driiiit-dyre. (Men veldig praktiske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 18-åring ble glad for det ihvertfall. Men han er den fornuftige sorten.

Fikk tips om multiverktøy. Tror det vil falle i bedre smak for denne gutten. Man takk for tips. (Jeg skal i hvertfall ønske meg klokke til jul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...