Gå til innhold

Julepresang til 17-åring

Speak

Anbefalte innlegg

Radio som tåler å stå på badet ? (Tivoli ?)

Noe klær ?

Kokebøker ? (skal kanskje flytte hjemmefra om et par år.)

. . . ikke lett med gutter i den alderen :-)

Radio og kokebøker er nok ikke akkurat det som står øverst på ønskelista for en 17-åring.

Vi har tenkt på klær som en del av presangen. Han trenger virkelig noe nytt, og det ser ikke ut til at mora kjøper noe. Tenkte å kjøpe et gavekort på et senter som SKAL benyttes til klær. (Som en del av julepresangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

17

• laban

5

• Atene

2

• vin

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Han har begge delene:-)

Regnet med han hadde mobiltelefon, men en 17-åring ønsker seg vel alltid en ny og kulere? ;)

Men de kuleste koster vel gjerne over 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med han hadde mobiltelefon, men en 17-åring ønsker seg vel alltid en ny og kulere? ;)

Men de kuleste koster vel gjerne over 1000.

Hans mobiler lever kun noen få mnd. Og de er DYYYYRE. Sist gang betalte han vel rundt 3000,-. Da detter jeg litt av og forstår ikke helt vitsen liksom.

Der er snuppa på 9 litt enklere. Ho har arvet en gammel og utgått mobil hvor batteriet er helt håpløst. Så jeg kjøpte en ny til henne i går til 249,-. Ho blir sikkert glad for å få den til jul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Føler at å gi penger blir dumt. Han har brukt opp masse penger (etter sommerjobben) i sommer på ingenting. Jeg ønsker egentlig at han skal få noe nyttig/noe han har brukt for som han kan bli glad for.

OK, jeg har en 17-åring i huset og han bruker absolutt ikke penger annet enn på dyrt datautstyr og dyrt fotoutstyr, derfor vet jeg at han gjerne tar imot kontanter til å spare for å kunne kjøpt slikt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Det vet jeg faktisk ikke. Lurer på om han fikk en til konfirmasjon....

Tror du en 17-åring blir glad for det da? Det er jo "ingen" som bruker klokke i dag. (Unntatt meg da...)

Jeg skal tenkte litt på det, så får vi se hva faren sier:-)

Takk for tipset.

Jeg har inntrykk av at unge mennesker ikke bruker klokke, for de har alltid mobilen tilgjengelig og der er det klokke på.

Dessuten heter det måbilen, iflg. min datter, fordi det er noe en må ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg har en 17-åring i huset og han bruker absolutt ikke penger annet enn på dyrt datautstyr og dyrt fotoutstyr, derfor vet jeg at han gjerne tar imot kontanter til å spare for å kunne kjøpt slikt utstyr.

Da synes jeg det er helt OK å gi penger:-) Da får de jo akkurat det de ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har inntrykk av at unge mennesker ikke bruker klokke, for de har alltid mobilen tilgjengelig og der er det klokke på.

Dessuten heter det måbilen, iflg. min datter, fordi det er noe en må ha.

Måbil var et kult uttrykk:-)

Ja, han har alltid måbilen med seg, så derfor var jeg litt usikker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill til playstation? ALLE gutter spiller vel? (Til og med samboern min og broren min spiller av og til, og MÅ titte i butikken nå det kommer nye spill, og de er voksne begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill til playstation? ALLE gutter spiller vel? (Til og med samboern min og broren min spiller av og til, og MÅ titte i butikken nå det kommer nye spill, og de er voksne begge to :)

Han har spilt mest på PC visstnok. Men dette kan sjekkes ut. Her i huset spiller alle fra 9 til over 40:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndvekter/manualer. Han liker å se sterk ut? Mine gutter er opptatt av det nå. (14 og 17) Eller innskudd til billappen? Gavekort derfra?

Trening står dessverre langt under nederst på ønskelista. Han har aldri trena i hele sitt liv.

Penger til billappen fikk han til konfirmasjon, så de står urørt enda.

Ikke lett. (Men har fått noen tips under som sikkert kan brukes)

Uansett - takk for innspill:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ( snart 16 åring ) ønsker seg barbermaskin ;o)

Så jeg tenkte å få tak i en litt stor eske, pakke inn den pluss mange småpakker ; plakater,en cd,en t-skjorte,bling,bling øredobb...etc....

Lykke til på jakten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste "gadget" for tenåringer (og eldre) er vel egentlig et par kule jeans? Kjøp et av de merkene som de unge går med i dag, de koster omkring tusen. Sjekk ut stilen hans for å se om han skal ha sægge eller tights først;-) Hvis de ikke passer, kan han jo bare bytte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiskeutstyr? Turkniv, verktøy.

Multiverktøy. Har faktisk kjøpt Leatherman Kick til mine gutter på 6 år og 8 år - det passer jo i alle aldere! Selv har jeg Leatherman Wave.

XXL har de beste prisene på dette. Jeg betalte 199,- pr stk for Kick på tilbud, og Wave kosta 600 den gang jeg kjøpte den. Wave kostet til sammenligning 1200 ca på G-Sport, sist jeg sjekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg tenkte å få tak i en litt stor eske, pakke inn den pluss mange småpakker ; plakater,en cd,en t-skjorte,bling,bling øredobb...etc....

Lykke til på jakten....

Heisan, det var en stund siden. Går det bra med deg og ungene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, det var en stund siden. Går det bra med deg og ungene?

Joda,takk,mannen min er blitt rimelig frisk og ungene går det greitt nok med ;o)

De sliter eneste med at faren deres ligger på det siste.Uhelbredelig kreft.....fælt å si det,men på en måte håper jeg det går "raskt" nå.Det sliter på å bare vente på at det skal skje,om du skjønner?!

Og dere har det bra?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste "gadget" for tenåringer (og eldre) er vel egentlig et par kule jeans? Kjøp et av de merkene som de unge går med i dag, de koster omkring tusen. Sjekk ut stilen hans for å se om han skal ha sægge eller tights først;-) Hvis de ikke passer, kan han jo bare bytte dem.

Han er nesten helt likegyldig til klær. Så om jeg hadde kjøpt en bukse til 1000-lappen så hadde han nok rista på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på jakten....

Hyggelig å se deg, vin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,takk,mannen min er blitt rimelig frisk og ungene går det greitt nok med ;o)

De sliter eneste med at faren deres ligger på det siste.Uhelbredelig kreft.....fælt å si det,men på en måte håper jeg det går "raskt" nå.Det sliter på å bare vente på at det skal skje,om du skjønner?!

Og dere har det bra?

Mvh

Jeg husker du fortalte at han hadde blitt syk, så det må ha vært en ganske lang påkjenning.

Håper dere kommer gjennom dette også - godt at barna er blitt såpass store.

Mine to er blitt 9 og 18. Den eldste går siste året på medielinja på vgs, den yngste er treningsnarkoman og bryr seg lite om skolen...

Ha en fin førjulstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...