Gå til innhold

Julekalender til jente 1,5 år..

j83!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hårdill, en tannbørste, et par sokker, gode fargeblyanter, en pakke pepperkakedeig så dere kan bake, en liten bok, en liten sjokolade eller annet godteri på lørdager.

Noen småtips som ramlet ned i hjernen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårdill, en tannbørste, et par sokker, gode fargeblyanter, en pakke pepperkakedeig så dere kan bake, en liten bok, en liten sjokolade eller annet godteri på lørdager.

Noen småtips som ramlet ned i hjernen....

Tusen takk =) Pepperkakedeig var jammen ikke dumt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke giddet å stresse så mye med julekalender til en på halvannet år, men om jeg allikevel skulle hatt det, ville jeg gjort det enkelt. De blir tidsnok gamle nok til høynede krav og forventninger. ;o)

Hva med å kjøpe en liten Duplo-eske og dele opp delene, en for hver dag? Det samme kan gjøres med feks fargestifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Min erfaring er at det blir bare kaos med pakkekalendre til barn under ca. tre år. De skjønner ikke opplegget, og blir bare frustrert over at de kun får åpne én gave.

Om du "insisterer" ville jeg valgt noe helt enkelt à la plastfigurer som hører sammen (dyr eller lignende) eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det blir bare kaos med pakkekalendre til barn under ca. tre år. De skjønner ikke opplegget, og blir bare frustrert over at de kun får åpne én gave.

Om du "insisterer" ville jeg valgt noe helt enkelt à la plastfigurer som hører sammen (dyr eller lignende) eller noe sånt.

Storesøster på 3,5 år skal få så derfor tenker jeg at kanskje lillesøste også bør få =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok ikke giddet å stresse så mye med julekalender til en på halvannet år, men om jeg allikevel skulle hatt det, ville jeg gjort det enkelt. De blir tidsnok gamle nok til høynede krav og forventninger. ;o)

Hva med å kjøpe en liten Duplo-eske og dele opp delene, en for hver dag? Det samme kan gjøres med feks fargestifter.

Storesøster på 3,5 år skal få så derfor tenker jeg at kanskje lillesøste også bør få =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, småsøsken får jo ofte kalender tidligere, nettopp fordi de ser at de eldre søsknene åpner hver dag. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg før hun var tre år.

Storesøster på 3,5 år skal få så derfor tenker jeg at kanskje lillesøste også bør få slik at hun ikke hele tiden vil ha storesøsterens pakker =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet ikke med pakkekalender når de var så små. Mener mine startet når de var 2-3 år gamle. Minsten fikk for første gang i fjor. Da var han 2 år og 2 mnd gammel. Han fikk da fordi storesøstrene hadde.

Det året han var 1 år fikk vi en gratis sjokoladekalender på Elkjøp. Den fikk være hans, og det var kjempestas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet ikke med pakkekalender når de var så små. Mener mine startet når de var 2-3 år gamle. Minsten fikk for første gang i fjor. Da var han 2 år og 2 mnd gammel. Han fikk da fordi storesøstrene hadde.

Det året han var 1 år fikk vi en gratis sjokoladekalender på Elkjøp. Den fikk være hans, og det var kjempestas!

Har to barn og storesøster på 3,5 år skal få pakkekalender så redd det blir litt sjalusi om de ikke får det make kalender..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snuppe er to år. Hun får hårspenner, strikk, truser, badekuler, såpe, såpebobler, liten bamse, magisk klut, hunde/katte figurer (delt opp en pakke).

Hver lørdag får de litt godteri.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*S* Du skrev det jeg tenke jeg skulle skrive, både mht alder på barn når de begynner med pakkekalender OG når det gjaldt rådet om å pakke inn plastdyr:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

*S* Du skrev det jeg tenke jeg skulle skrive, både mht alder på barn når de begynner med pakkekalender OG når det gjaldt rådet om å pakke inn plastdyr:-)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull med pakkekalenderen til et så lite barn, mener nå jeg.

Så jeg har 0 ideer ;)

Mulig det, men siden storesøster på 3,5 år skal få så tenker jeg at lillesøster også bør få slik at det ikke blir noe sjalusi =) pluss at jeg synes no bare det er koselig å stelle i stand kalender til henne også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men siden storesøster på 3,5 år skal få så tenker jeg at lillesøster også bør få slik at det ikke blir noe sjalusi =) pluss at jeg synes no bare det er koselig å stelle i stand kalender til henne også..

Ja visst - dette avgjør du selv.

Jeg har 4 barn og jeg kan ikke huske at det har vært noe problem noen gang at den minste ikke har hatt kalender mens de større har hatt sine pakkekalendere. Barna må også lære seg å akseptere at ikke alle får alt likt hele tiden.

En annen ting: de årene jeg måtte ordne med 4 pakkekalendere, angret jeg på at jeg ikke hadde funnet på noe helt annet (uten pakker) da jeg startet med kalenderstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja visst - dette avgjør du selv.

Jeg har 4 barn og jeg kan ikke huske at det har vært noe problem noen gang at den minste ikke har hatt kalender mens de større har hatt sine pakkekalendere. Barna må også lære seg å akseptere at ikke alle får alt likt hele tiden.

En annen ting: de årene jeg måtte ordne med 4 pakkekalendere, angret jeg på at jeg ikke hadde funnet på noe helt annet (uten pakker) da jeg startet med kalenderstyret.

Hun e sånn som ska ha ALT som storesøster får så då tror jeg vi måtte ha åpnet pakkekalenderen i sjul om hun ikke skulle hatt.

Når man har 4 barn skjønner jeg det kan bli litt styr ja.. hehe.. jeg synes det holder m å lage til 2, så mulig jeg finner på noe annet etterhvert som ungeflokken vokser =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duplo, noen hver dag? Med en bil innimellom?

Eller kjøp inn sånn kjøkkensett som hun kan få en del fra dag for dag.

(har ikke lest tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...