fillolin Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Gjøre-ting, f.eks. synge julesanger. Du kan lage bildekort med et passende bilde til hver sang. Slik lærer hun sangene også og kan selv bestemme hva tanter og besteforeldre skal synge for henne i julen. Ellers er det jo topp å bake - hva med noen morsomme pepperkake-former eller andre småkakeformer? Bøker er også morsomt - både go'boken og de andre klubbene har julebøker før jul. De kan du ta fram og bruke i kalenderen neste år også. Eller hva med en litt robust julekrybbe, med nye figurer hver dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg ville ikke ha introdusert pakkekalender til en 1,5-åring. Det er tidsnok å gjøre det fra barna er 3 år gamle. Man må ikke overdrive betydningen av dette. En 1,5-åring har ikke grunnlag til å forstå hvorfor man har adventskalender - ikke evne til å vise takknemlighet over det man får i kalenderen (utover øyeblikkets glede over å rive av papiret - det er nesten slik at selve papiret er mest stas) - og har heller ingen forståelse av hvorfor pakkene plutselig tar slutt den 24/12. Syns heller ikke at det er noe argument at hun kommer til å bli så sjalu på storesøster som får det. Så pass må man som foreldre klare å håndtere ;o) Bruk heller tiden på kos og små førjulsaktiviteter. Heng opp 24 pepperkaker på ei snor, og la lillesøster få én hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Har to barn og storesøster på 3,5 år skal få pakkekalender så redd det blir litt sjalusi om de ikke får det make kalender.. Joda, jeg kan se den. Som sagt, så gikk det veldig greit med sjokoladekalender da vår minste var 1 og søstrene fikk pakkekalender. Han var strålende fornøyd med å få en bit sjokolade hver dag Ikke dagligdags her i huset 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Joda, jeg kan se den. Som sagt, så gikk det veldig greit med sjokoladekalender da vår minste var 1 og søstrene fikk pakkekalender. Han var strålende fornøyd med å få en bit sjokolade hver dag Ikke dagligdags her i huset Nei det er gjerne ikke så dumt med bare en enkel sjokoladekalender, skal tenke på det =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Jeg ville ikke ha introdusert pakkekalender til en 1,5-åring. Det er tidsnok å gjøre det fra barna er 3 år gamle. Man må ikke overdrive betydningen av dette. En 1,5-åring har ikke grunnlag til å forstå hvorfor man har adventskalender - ikke evne til å vise takknemlighet over det man får i kalenderen (utover øyeblikkets glede over å rive av papiret - det er nesten slik at selve papiret er mest stas) - og har heller ingen forståelse av hvorfor pakkene plutselig tar slutt den 24/12. Syns heller ikke at det er noe argument at hun kommer til å bli så sjalu på storesøster som får det. Så pass må man som foreldre klare å håndtere ;o) Bruk heller tiden på kos og små førjulsaktiviteter. Heng opp 24 pepperkaker på ei snor, og la lillesøster få én hver dag. Pepperkaker i en snor er gjerne ikke så dumt nei, må teste om hun liker pepperkaker først da .. hehe.. litt kjedelig om hun ikke liker det og så får hun en hver dag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Pepperkaker i en snor er gjerne ikke så dumt nei, må teste om hun liker pepperkaker først da .. hehe.. litt kjedelig om hun ikke liker det og så får hun en hver dag Helt enig med Noraførr. Hvis du i det hele tatt skal lage noe, ville jeg valgt en kakekalender el. lign. Om pepperkakene ikke faller i smak kan du alltids bake kakemenn i stedet. Min erfaring er at 1åringer _elsker_ kakemenn. :-) Et annet tips om du skal lage pakkekalender; heng frem 1 pakke hver dag, så slipper du styret med at ungen vil åpne alle hver dag. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.