Gå til innhold

Julekalender

Gjest kalendra

Anbefalte innlegg

Gjest kalendra

Jeg pleier å lage julekalender til sønnen min. Han er halve tiden hos meg så jeg lager en «halv julekalender» og pappaen hans gjør også det. Sambo har også to barn. Jeg syns det ofte blir en selvfølge at det er damen som skal fikse sånne ting og det gidder jeg ikke. Jeg syns han kan ordne det selv om det er viktig at hans barn har julekalender de 4-5 dagene de er her før jul. Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mine/dine barn er utfordring

Jeg har to barn på 6 og 9.

Min samboer har ei på 13 å jeg handler som regel inn til henne.

Pappan har nok fiksa det men jeg kommer han ofte i forkjøpet.

Akkurat det går som smurt.

Men ellers er det jo en laang historie om alle de andre utfordringene vi møter med mine/dine barn. :o).

Som feks felles grenser og plikter. Hjelp sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det helt naturlig at han tar seg av de tingene som gjelder hans barn. Vår felles er for lita enda, men det blir nok min jobb når hun blir eldre. Mest fordi jeg synes det er moro:-) Fortsatt er det nok ikke naturlig at jeg ordner til stedatteren...

Men dette avhenger jo helt av hva slags forhold man har som familie ellers da. Stedatteren min var stor da jeg kom inn i bildet, og det er helt tydelig i måten vi er sammen på, at hun er hans - ikke vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det er min mening

Tror det viktigste er at dere begynne rå tenke på alle ungene som "deres" barn (selv om de også "tilhører" noen andre). Skal dere lage kalender til en av ungene, må dere lage til alle. Uansett hvem av dere som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra til ham at det er hans oppgave da, da er det han som får problemet med å forklare seg for ungene om han ikke gidder gjøre det.

Jeg gjør det for mine de dagene de er hos meg og stemora gjør det når de er hos faren... Men jeg tror hun synes det er bare morsomt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde bedt faren om å gjøre det.

Men om han likvel ikke hadde gjort det, så hadde jeg ikke hatt hjerte til å la det "gå ut over" ungene ved å IKKE lage til dem også.

Spesielt når det er så få dager det er snakk om - ikke store jobben, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var viktig for meg at jeg ikke var alene om å lage kalender hadde jeg lagt opp til at vi lagde kalender for alle ungene sammen. Dersom mannen min hadde vært tungbedt hadde jeg likevel ikke drømt om å gjøre forskjell på ungene når de var under vårt tak, og lagd til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kalendra

Her er det helt naturlig at han tar seg av de tingene som gjelder hans barn. Vår felles er for lita enda, men det blir nok min jobb når hun blir eldre. Mest fordi jeg synes det er moro:-) Fortsatt er det nok ikke naturlig at jeg ordner til stedatteren...

Men dette avhenger jo helt av hva slags forhold man har som familie ellers da. Stedatteren min var stor da jeg kom inn i bildet, og det er helt tydelig i måten vi er sammen på, at hun er hans - ikke vår.

Der sa du det. Kanskje det er derfor jeg føler at han burde gjøre det. De er nemlig SÅÅ tydelig hans barn. Vi pleier ofte å tilbringe barnehelgene hver for oss også fordi hans barn ikke ønsker å tilpasse seg andre, (meg og min sønn) men gjøre akkurat det de vil i helgene. Jeg gidder ikke å være den som er «ansatt» her for å gjøre de kjedelige jobbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det. Kanskje det er derfor jeg føler at han burde gjøre det. De er nemlig SÅÅ tydelig hans barn. Vi pleier ofte å tilbringe barnehelgene hver for oss også fordi hans barn ikke ønsker å tilpasse seg andre, (meg og min sønn) men gjøre akkurat det de vil i helgene. Jeg gidder ikke å være den som er «ansatt» her for å gjøre de kjedelige jobbene.

Da ville jeg ikke tenkt mer på det! Han får ta seg av det han, dersom han ønsker at barna hans skal få...

Familier er forskjellige, og dette med dine, mine og våre barn er jaggu ikke lett! Noen fungerer som en stor sammensveiset gjeng likevel, andre er ikke så sammensveiset, og med tydeligere skiller. Jeg ser ikke at det må være noe galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde julekalender til min stesønn de dagene han var her i desember. MEN det er ingen selvfølge.

Da han ble litt eldre fikk han en 10-krone hver gang i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...