Atene Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Bortsett fra at det ikke er lov - rent juridisk. ..... men ja, det er mange som gjør det slik Jo, det er lov. Men man har ikke rett til overgangsstønad og støtte til barnetilsyn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Bortsett fra at det ikke er lov - rent juridisk. ..... men ja, det er mange som gjør det slik Ja, jeg har ikke så god kjenneskap til om det er lov eller ikke - har bare sett at det er mange som gjør det slik. Hva er det som gjør at det ikke er lov? (Hvor står det?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stoler ikke på han... Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Det relevante er hva som står i avtalen deres. Står det at barna bor hos deg og har 50% samvær eller står det at dere har delt omsorg? Hvis dere ikke har noen avtale, hvem har barna adresse hos? De har adressen sin hos meg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg tror han kan trekke det av på skatten som forsørgelse for barn han ikke har omsorg for. Det er uansett ingenting du taper på og det var i hvert fall fullt mulig før. Jeg har også benyttet meg av det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Ja, jeg har ikke så god kjenneskap til om det er lov eller ikke - har bare sett at det er mange som gjør det slik. Hva er det som gjør at det ikke er lov? (Hvor står det?) Det er regnet som trygdemisbruk og det står helt sikkert noe om det inne på NAVs sider 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Det er regnet som trygdemisbruk og det står helt sikkert noe om det inne på NAVs sider Det er ikke regnet som trygdemisbruk såvidt jeg vet hvis man ikke mottar overgangsstønad eller støtte til barnetilsyn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 De har adressen sin hos meg... Men har dere noen skriftlig avtale? Hvis dere har en skriftlig avtale så står det der hva dere har avtalt. Hvis dere ikke har noen skriftlig avtale så er det du som har den daglige omsorgen, og du har da dermed rett på bla stønadene dine. Jeg synes bidragets størrelse ser helt grei ut - den er ihvertfall ikke for liten med så mye samvær. I den grad den kunne vært endret ville jeg tro det blir lavere - men det kan du regne på i nav sidene selv hvis du vil sjekke. Hva han skriver på giroen når han betaler bidraget spiller ingen rolle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg tror han kan trekke det av på skatten som forsørgelse for barn han ikke har omsorg for. Det er uansett ingenting du taper på og det var i hvert fall fullt mulig før. Jeg har også benyttet meg av det Nei, han kan ikke trekke dette av på skatten - det er flere år siden reglene ble endret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Det er ikke regnet som trygdemisbruk såvidt jeg vet hvis man ikke mottar overgangsstønad eller støtte til barnetilsyn. Nei, det stemmer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Nei, han kan ikke trekke dette av på skatten - det er flere år siden reglene ble endret. Ok, det er ikke så mange år siden jeg gjorde det. Kan man ikke trekke fra forsørgelse av samboer heller da hvis ikke samboeren tjener noen penger? Det sto vel ikke spesifisert hvem man måtte ha forsørget for å få fradrag. Men jeg har altså ikke tittet mer på selvangivelsen enn nødvendig de siste årene og det har vært mer enn nok jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Ok, det er ikke så mange år siden jeg gjorde det. Kan man ikke trekke fra forsørgelse av samboer heller da hvis ikke samboeren tjener noen penger? Det sto vel ikke spesifisert hvem man måtte ha forsørget for å få fradrag. Men jeg har altså ikke tittet mer på selvangivelsen enn nødvendig de siste årene og det har vært mer enn nok jobb. Hvis man er eneforsørger så kan man få skatteklasse to, men man kan ikke trekke fra noen utgifter. Er man forelder så kan man trekke fra foreldrefradraget forutsatt at man har utgifter som går inn i dette - typisk barnehage eller sfo, men ikke mer enn det. Før kunne man trekke fra barnebidraget på skatten - bidragsmottager fikk det inntektsført og måtte skatte av det. Nå er det utenom skatten. Husker ikke når det ble endret, men det er end el år siden nå - det har alltid vært sånn siden jeg ble aleneforsørger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hvis man er eneforsørger så kan man få skatteklasse to, men man kan ikke trekke fra noen utgifter. Er man forelder så kan man trekke fra foreldrefradraget forutsatt at man har utgifter som går inn i dette - typisk barnehage eller sfo, men ikke mer enn det. Før kunne man trekke fra barnebidraget på skatten - bidragsmottager fikk det inntektsført og måtte skatte av det. Nå er det utenom skatten. Husker ikke når det ble endret, men det er end el år siden nå - det har alltid vært sånn siden jeg ble aleneforsørger. Gulla! En heeeelt annen ting. Ser i Jula-katalogen at de har varmfôrede støvler ala cherrox til 269,- i str 41-47. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1225831850' post='4005475] Gulla! En heeeelt annen ting. Ser i Jula-katalogen at de har varmfôrede støvler ala cherrox til 269,- i str 41-47. Jula katalogen? Hva i alleste er det? Har fått kjøpt goretex, men mangler noe som kan trås ned i gjørma... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jula katalogen? Hva i alleste er det? Har fått kjøpt goretex, men mangler noe som kan trås ned i gjørma... http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp De har butikk her jeg bor, og en katalog som overgår Clas Ohlson, Biltema og CD. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.