isbe Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Du kan melde fra med navn også - men be om at ikke de får vite hvem som har meldt og gi en begrunnelse for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt i overkant historie? Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Takk for alle svar. Grunnen til at jeg ville melde annonymt var faren for at naboen skal få vite hvem som har meldt. Vi har tenkt å bli boende her uten for mye fuzz. Som en svarer, så er det ikke bare skitten fordi de leker aktivt osv. Det er en grunnleggende mangel på oppfølging av barna innad. Utad kommer en av foreldrene på foreldresamling på kveldstid, noe alle ser. Men, barna på 2- 8 er alene hjemme til 22.00. De er MYE alene, har ingen nøkkel når de kommer hjem fra skolen, må tiss og bæsje i hagen dersom ingen naboer har fått med seg at de er hjemme alene uten nøkkel igjen. Barna ønsker seg middag sånn som vi andre har. De ønsker seg et ryddig hus, de ønsker seg kontakt med voksne osv. Vi og to andre naboer som har barn på skolen i to forskjellige klasser sammen med disse barna har bestemt at vi følger med til over jul. Vi leser stadig i media om de som tilsynelatende kommer fra gode hjem men er utsatt for fullstendig omsorgssvikt. Disse barna har mat, klær og tak over hodet. To foreldre i fine jobber osv. ''Men, barna på 2- 8 er alene hjemme til 22.00. De er MYE alene, har ingen nøkkel når de kommer hjem fra skolen, må tiss og bæsje i hagen '' Dette har jeg litt vanskelig for å tro på... Hvis det er sant at barn på 2-8 år er alene til kl 22 og går ute i hagen etter skolen uten å komme seg inn og må tisse og bæsje i hagen er det vel selvsagt at man melder fra til barnevernet?? (trollmor?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hvorfor gjøre det anonymt, jeg synes det er litt feigt. Jeg tror også barnevernet tar en anmeldelse som ikke er anonym mer alvorlig. ? Mener du dette? Hvorfor skulle det være feigt? Barnevernet tar vel alle bekymringsmeldinger alvorlig? Det er vel kun i ytterst få saker det er røyk uten ild, og jeg vil tro at terskelen for å sende en bekymringsmelding er veldig høy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1226163584' post='4009477] ? Mener du dette? Hvorfor skulle det være feigt? Barnevernet tar vel alle bekymringsmeldinger alvorlig? Det er vel kun i ytterst få saker det er røyk uten ild, og jeg vil tro at terskelen for å sende en bekymringsmelding er veldig høy. Nei, de tar ikke anonyme tips på samme måte,et hjemmebesøk og hvis ting ser bra ut så er ting ut så gjør de ikke noe mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Takk for alle svar. Grunnen til at jeg ville melde annonymt var faren for at naboen skal få vite hvem som har meldt. Vi har tenkt å bli boende her uten for mye fuzz. Som en svarer, så er det ikke bare skitten fordi de leker aktivt osv. Det er en grunnleggende mangel på oppfølging av barna innad. Utad kommer en av foreldrene på foreldresamling på kveldstid, noe alle ser. Men, barna på 2- 8 er alene hjemme til 22.00. De er MYE alene, har ingen nøkkel når de kommer hjem fra skolen, må tiss og bæsje i hagen dersom ingen naboer har fått med seg at de er hjemme alene uten nøkkel igjen. Barna ønsker seg middag sånn som vi andre har. De ønsker seg et ryddig hus, de ønsker seg kontakt med voksne osv. Vi og to andre naboer som har barn på skolen i to forskjellige klasser sammen med disse barna har bestemt at vi følger med til over jul. Vi leser stadig i media om de som tilsynelatende kommer fra gode hjem men er utsatt for fullstendig omsorgssvikt. Disse barna har mat, klær og tak over hodet. To foreldre i fine jobber osv. Det er jo SELVSAGT at dere naboer må melde dette til barnevernet!!!!! Ikke noe å lure på når 2-8 åringer er alene hjemme til klokka 22, ikke får komme inn, ikke mat, må tisse og bæsje ute i hagen, osv. Her skulle dere ha grepet inn for lengst!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Takk for alle svar. Grunnen til at jeg ville melde annonymt var faren for at naboen skal få vite hvem som har meldt. Vi har tenkt å bli boende her uten for mye fuzz. Som en svarer, så er det ikke bare skitten fordi de leker aktivt osv. Det er en grunnleggende mangel på oppfølging av barna innad. Utad kommer en av foreldrene på foreldresamling på kveldstid, noe alle ser. Men, barna på 2- 8 er alene hjemme til 22.00. De er MYE alene, har ingen nøkkel når de kommer hjem fra skolen, må tiss og bæsje i hagen dersom ingen naboer har fått med seg at de er hjemme alene uten nøkkel igjen. Barna ønsker seg middag sånn som vi andre har. De ønsker seg et ryddig hus, de ønsker seg kontakt med voksne osv. Vi og to andre naboer som har barn på skolen i to forskjellige klasser sammen med disse barna har bestemt at vi følger med til over jul. Vi leser stadig i media om de som tilsynelatende kommer fra gode hjem men er utsatt for fullstendig omsorgssvikt. Disse barna har mat, klær og tak over hodet. To foreldre i fine jobber osv. Utfra det du skriver her, ville jeg meldt dem jeg også... Og enig med Villniss, dette skulle blitt gjort for lenge siden!¨Stakkars små, de trenger voksne som kan tale deres sak. Ønsker deg lykke til! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er ikke helt trygg Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Det er mulig at man i regelen kan komme med en bekymringsmelding anonymt. I praksis kan virkeligheten bli en annen. Min tante kontaktet barnevernet med en bekymringsmelding fordi nabobarnet etter hennes skjønn syntes å være i "faresonen". Dette endte med at barnevernet gjorde kjent hvem som var kommet med bekymringsmeldingen. Naboskapet ble ikke det samme etter dette, men selvsagt er det prisen en må tåle for å ivareta et barns ve og vel. Jeg kan allikevel ikke se at det var noen som helst grunn for å "oute" vedkommende som hadde tatt det nødvendige initiativet ovenfor barnevernet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.