Gå til innhold

NHD-håper du har tid til svare.

Anbefalte innlegg

Hei igjen og takk for gode råd forrige gang ang. medisiner, det kommer flere i den sammenheng etterhvert og håper det er OK.

Men nå trenger jeg sårt dine gode råd igjen ang. noe annet.

Og det er at jeg skal starte i ny jobb etter en ganske lang periode ute av arbeidslivet og jeg er skikkelig nervøs. Ikke bare litt, men veldig!

Jeg trodde jeg hadde angsten min under god kontroll, men nå med dette så føles det nærmest som jeg skal til slakting.

Jeg ønsker jo å heller kunne glede meg til noe nytt og spennende, og gjør det på et plan, men nå er jeg så anspent at det blir helt overskygget. Mener ikke å være dramatisk, men det gjør vondt at det føles slik.

Hjelp, NHD og evt. andre som vet hvordan det føles.

Mvh,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317660-nhd-h%C3%A5per-du-har-tid-til-svare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette tror jeg henger sammen med forventninger. Dine forventninger til hvor bra du skal prestere i jobb fra første dag. Likeledes forventninger du tror at de andre har til deg.

Den første tiden i jobb er en læretid. Alle jobber saktere og gjør mer feil i starten. Senk forventingene og se på den første tiden som en læretid.

Husk alle som har begynt i ny jobb - noen av dem har vært flinkere enn deg, men ikke alle!

Dette tror jeg henger sammen med forventninger. Dine forventninger til hvor bra du skal prestere i jobb fra første dag. Likeledes forventninger du tror at de andre har til deg.

Den første tiden i jobb er en læretid. Alle jobber saktere og gjør mer feil i starten. Senk forventingene og se på den første tiden som en læretid.

Husk alle som har begynt i ny jobb - noen av dem har vært flinkere enn deg, men ikke alle!

Takk NHD.

Det du sa var det jeg trengte å høre. Å høre det fra nære og bekjente er en ting, men fra en profesjonell som deg gir meg mye.

Mvh,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...