Gjest bra nok mor, eller!? Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hvem skal dømme om jeg er god nok mor til mitt barn eller ikke? Jeg elsker barnet mitt over alt, jeg gir henne rene klær, rent sengetøy, mat, matpakke, dresser i barnehagen, kos og klemmer, sier jeg er glad i henne, finner på ting for hennes skyld i helgene, hun betyr alt for meg. MEN ja, jeg tar meg par glass vin i helgen, og til og med kanskje en ukedag, jeg røyker, men står ute. jeg kan bli sinna på henne og småskrike når hun tøyer og tøyer grenser. Men er jeg en dårlig mor fordet? nei, jeg synes ikke det. Jeg gir henne alt hun trenger. Får middagsbesøk av besteforeldre der hun koser seg, vi går på turn. Hun blir bestukket noen ganger med godis eller leker, men det er når jeg ikke ORKER mer. Jeg er ALENE om omsorgen, jeg gjør ALT jeg kan for å være en god mor, sikkert dårlig i noens øyne. Hva kvalifiserer for god/dårlig? Må man være hjemme og bake kaker og være supermamma? Jeg satt i SU og tapte masse arbeidstid for å arrangere sommerfest i år. JEG synes jeg gjør så godt jeg kan, men føler folk ser ned på meg og mener jeg er dårlig mor. Hun mangler ingenting av verken leker eller klær. Har forsikring på henne, og sparer fat i måneden. Hva er det jeg gjør feil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zilja Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg synes det høres ut som om du er en helt vanlig mor jeg:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hva du gir henne av fysiske _ting_ er ikke like viktig som det du gir henne av deg selv. Det viktigste er at du er en god omsorgsperson som datteren din kan føle seg helt trygg på. Det er også viktig at du følger henne opp mht barnehage/skole/helsestasjonsbesøk etc. Dessuten er det ikke særlig smart å drikke alkohol i hennes nærvær, iallefall ikke om dette skjer såpass ofte som flere ganger i uken. Hun skal også slippe å se deg påvirket av alkoholen (noe det er godt mulig du overholder :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paloma Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hei, Hvorfor tror du noen ser ned på deg da? Jeg synes du høres ut som en super mamma! (Og dommen får du om 30 år, når datteren din selv blir mamma, og tenker tilbake på hvordan hun hadde det hjemme da hun var liten) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hvem ser ned på deg? Du høres ut til å være ei flott mor. Du ser barnet og er opptatt av henne og gir henne det hun trenger av mat, klær, kjærlighet og familieliv. Alkoholen. Så lenge du ikke blir beruset så hvorfor ikke kose seg? Røyken. Du står jo ute med den. Da jeg vokste opp så satt de og ammet og røykte på samme tid. Kjefter. Ja det må til, barna må lære grensesetting. Tror neppe du finner mødre som aldri roper til barna sine. Skriking hver gang en skal vise grense, det blir feil. Vet du hva? Det finnes ikke perfekte mennesker. Vi lever for å lære, og det gjør vi til den dagen vi dør. Ha tro på deg selv, ikke hva andre tror om deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 ''JEG synes jeg gjør så godt jeg kan, men føler folk ser ned på meg og mener jeg er dårlig mor. '' Det er mulig at det først og fremst er selvbildet ditt du trenger å jobbe med. Ut fra det du skriver her, kan jeg ikke se for meg at folk flest har verken grunn eller energi til å se ned på deg. Men som jeg har svart en annen her inne nylig: Hvis man prøver å strekke seg i alle retninger og ikke klarer å prioritere i forhold til hvilke verdier som er viktig for en selv og barna, blir man sliten. Og da er man veldig, veldig mye mer sårbar for kritikk og engstelig for å feile. Senk skuldrene, du. Og konsentrer deg om at dere skal ha det bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hvis du kan se deg i øynene i speilet på kvelden og si med hånden på hjertet at du virkelig gjør så godt du kan så er det bra nok. Det er du selv som bestemmer hva som er å være bra nok mor. Og om du drikker slik du sier her - så blir det hva? En flaske vin i uka? Det er ikke noe problem synes jeg. Og om du røyker - javel? Det er ikke slik at man må være perfekt for å klare å ta godt vare på et barn. Det er forskjell på å røyke ute og på å blåse røyk ned i tåteflasken. Senk skuldrene - ta deg tid til å ha det litt bra og faktisk være fornøyd med deg selv. Det er det eneste jeg kan se at mangler i oppdragelsen din - å gå foran med et godt eksempel for barnet og vise at det er lov å ha det bra :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Dette beskriver da en god mor, mener jeg. Det høres ut som om du beskriver meg, og jeg ser da på meg selv som en god mor. Får du signaler om at du ikke er en god mor? De fleste mødre er "gjennomsnittsmødre", det finnes ekstremt få supermødre (selv om det nok ikke kan virke slik)... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 ''JEG synes jeg gjør så godt jeg kan, men føler folk ser ned på meg og mener jeg er dårlig mor. '' Det er mulig at det først og fremst er selvbildet ditt du trenger å jobbe med. Ut fra det du skriver her, kan jeg ikke se for meg at folk flest har verken grunn eller energi til å se ned på deg. Men som jeg har svart en annen her inne nylig: Hvis man prøver å strekke seg i alle retninger og ikke klarer å prioritere i forhold til hvilke verdier som er viktig for en selv og barna, blir man sliten. Og da er man veldig, veldig mye mer sårbar for kritikk og engstelig for å feile. Senk skuldrene, du. Og konsentrer deg om at dere skal ha det bra. ''Det er mulig at det først og fremst er selvbildet ditt du trenger å jobbe med. Ut fra det du skriver her, kan jeg ikke se for meg at folk flest har verken grunn eller energi til å se ned på deg.'' Sånn tenkte jeg også da jeg leste innlegget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hvorfor skulle noen mene at du er en dårlig mor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hvem er det som sier du er en dårlig mor? Du burde nok endret noen ting for å bli den perfekte mor, men jeg tror ikke den perfekte mor finnes. Vi har alle noen feil hist og her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Gjør du noen feil da? Synes du høres helt flott ut jeg! Unger har ikke vondt av å se at de ikke kan tøye strikken uendelig langt, så fremt man ikke kjefter og smeller hele tiden da. Unger som vet hvor grensa går er mye tryggere enn unger som aldri får grenser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Du FØLER at folk ser ned på deg og synes du er en dårlig mor? Hvis det bare er en følelse, tror jeg du skal ta det helt med ro. Hvis folk rundt deg virkerlig hadde sett en hel masse ting du burde forandret på, er jeg sikker på at du ville fått nok hint til å ta det til deg som mer enn en følelse. Sånn er dessverre mange mødre - de tar lite for å komme med små stikk om andres valg hvis de er litt annerledes enn deres egne, uten at det trenger å være noe galt med noen av partene. Det finnes ingen fasit. Jeg tror at så lenge man har et litt bevisst forhold til hva man gjør og hvorfor (ikke), går det sjelden helt galt. De færreste får med seg absolutt alt de årene man har småbarn, og det synes jeg er slik det bør være. Jeg tror ikke forholdet mellom foreldre og barn blir noe bedre av at de voksne går rundt med en følelse av å ofre seg. Det er et ganske dårlig utgangspunkt for et familieliv. Så ikke begynn å spille en morsrolle som ikke passer for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 ''Hva er det jeg gjør feil? '' Ingenting...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også ei mor Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ser flere har skrevet det samme lenger nede i tråden, eneste feilen jeg kan se er at du går foran med et dårlig eksempel med å ha dårlig tro på deg selv. Og det har du ingen grunn til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badbadmom Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 http://www.dagbladet.no/art/eresdrap/menneskerettigheter/3614475/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.