Gå til innhold

Syk baby spiser ikke - tørr nattbleie!

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Hei! ser du srkiver hun er bedre nå, og det var jo fint. :) Skjønner det er ekkelt når de blir syke for første gang, man føler seg hjelpesløs..

Men til en annen gang så tenk på deg selv når du er syk.. du orker ikke mat, eller prate, og vil helst sove.. sånn er det med barn og! Og om hun ikke spiser noe særlig på par dager, så går det greit. Gi henne yogurt, rosiner, kjeks - ting som er litt godt. :) Bland vann 50/50 med eplejucie. Det drakk sønnen min mye når han var syk. Det er viktig at de får i seg litt væske når de har feber. Om bleia ikke er like tissevåt som vanlig går bra, men helt tørr over tid er ikke bra..

Bare lurer på en ting utenom og.. Hvorfor ammer du henne to ganger om natten ennå? Blir du ikke sliten? Poden min sov natten gjennom da han var på den alderen. Spør ikke for å være ekkel assa :)

Fortsatt god bedring til snuppa di, og håper dere får sovet litt i løpet av dagen.

Nå har vi fått sovet masse:-) Ting ser veldig annerledes ut med utsovne øyne altså...! He he...

Jeg ammer ikke om natten _enda_, det begynte vi plutselig med da hun nærmet seg 7 mnd... Hun spiser ikke middagsmos, bare biter. Og da får hun i seg mye mindre. Vi bygger gradvis opp et fullt måltid, men det ser ut til å ta litt tid. Derfor vil jeg ikke kutte ut den nattpuppen enda, tror muligens hun trenger den...

Nå skal vi stå opp, og jeg skal prøve å få i henne saft, eplejuice, yoghurt eller hva som helst! Det er jo sant det du sier, jeg har jo ikke lyst på vann når jeg er syk jeg heller... Merkelig at en ikke kan overføre egne erfaringer til barnet i slike situasjoner altså! Men det lærer man vel. Jeg føler meg fullstendig hjelpesløs og inkompetent akkurat nå, og finner stor hjelp i DOL! Neste gang føler jeg kanskje lettere at jeg kan takle situasjonen - i hvert fall dersom jeg klarer dette uten å måtte ringe lege:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

22

• mariaflyfly

3

• Dorthe

3

• Spirello

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Uups... Svarte deg i den andre tråden... Ser nå at du sikkert bør ringe legen og forhøre deg!

Vi har sovet litt nå, og ser nok ting litt klarere gjennom våkne øyne;-) Skal først og fremst prøve å få i henne litt saft eller eplejuice, så får vi se... Får jeg ikke i henne noe drikke snart, så ringer jeg lege! Men det hadde vært godt å mestre dette selv, det gjør noe for selvfølelsen som mamma;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei! Jeg mente ikke at det var galt å gi verken flaske eller tutekopp! Jeg mente bare å spørre om du fikk henne til å ta noe annet enn pupp! :)

Littegrann eplejuice tynna ut med vann er kjempeflott! Rein eplejuice kan bli litt sterkt for den lille magen. :) Også er jo pupp det beste du kan gi, for det inneholder all næring babyen trenger.

Hovedsaken er at babyen din skal få i seg væske når hun har feber. :)

Godt dere fikk sovet litt. :)

Ok, da skal vi stå opp og igangsette prosjekt drikke:-) Det henger en liten kålorm over pc`n nå som gjerne vil trykke litt, så hun har det visst bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sovet litt nå, og ser nok ting litt klarere gjennom våkne øyne;-) Skal først og fremst prøve å få i henne litt saft eller eplejuice, så får vi se... Får jeg ikke i henne noe drikke snart, så ringer jeg lege! Men det hadde vært godt å mestre dette selv, det gjør noe for selvfølelsen som mamma;-)

Du høres ut som en flott mamma, men det er _lov_ å få hjelp av legen iblant ;) Uansett får du nok bare beskjed om å gi henne nok å drikke og sjekke bleia med jevne mellomrom. Ikke så mye mer enn det de kan gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Tusen takk:-) Nå har vi fått sovet ut litt av rusen etter en lang våkenatt, og hun ser ut til å være i bedre form! Skal prøve å få i henne litt saft eller enplejuice nå, for hun har fortsatt ikke spist mer enn bittelitt pupp på morgenen...

Akkurat nå kan du være glad for at du ammer. Pupp er det beste du kan gi, for du har sikket samme virus i kroppen...ergo formidler du antistoffer via melka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres ut som en flott mamma, men det er _lov_ å få hjelp av legen iblant ;) Uansett får du nok bare beskjed om å gi henne nok å drikke og sjekke bleia med jevne mellomrom. Ikke så mye mer enn det de kan gjøre...

Nei det er det da... Men hvis jeg IKKE får i henne drikke, så må jo legen gjøre noe!

Vel, nå har jeg fått i henne et par skjeer fruksmos og en osteskive. Og så har jeg presset i henne litt eplejuice med vann:-/ Ikke veldig villig, men dog...

Tempen er nede i 37,44, og det er jo ikke feber engang. Så nå trenger hun sikkert bare å få sove skikkelig ut og hente seg inn igjen:-)

Glad og lettet mamma nå:-) Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kan du være glad for at du ammer. Pupp er det beste du kan gi, for du har sikket samme virus i kroppen...ergo formidler du antistoffer via melka.

Har alltid vært glad for at jeg ammer jeg, det er så flott på alle måter:-) Men hun har ikke mer lyst på pupp enn noe annet nå da... Fikk faktisk i henne en tår nå før jeg la henne da, og feberen er borte, så nå trenger hun nok først og fremst å få sove skikkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt når hun er så slapp.

Hun har heldigvis kommet seg mye utover dagen i dag:-) Nå er tempen nede i 37,44 - ikke engang feber! Og jeg har fått i henne bittelitt mat og drikke... Jeg lar henne sove ut litt nå, så ser jeg på henne etterpå. Men blir hun som i går utover dagen, så ringer jeg lege ja! Eller om jeg ikke får i henne mer drikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå ser jeg at jeg svarer i hytt og pine uten å lese alle innlegg først ;-)

Bra hun er bedre nå:))

He he, ja det svinger opp og ned med disse små se:-) Klarer nesten ikke henge med helt selv jeg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Hun har heldigvis kommet seg mye utover dagen i dag:-) Nå er tempen nede i 37,44 - ikke engang feber! Og jeg har fått i henne bittelitt mat og drikke... Jeg lar henne sove ut litt nå, så ser jeg på henne etterpå. Men blir hun som i går utover dagen, så ringer jeg lege ja! Eller om jeg ikke får i henne mer drikke...

Så godt at det går bedre med tulla di:-) Du virker som ei veldig omsorgsfull og god mor! Vil bare minne om at babyer og småbarn lett kan bli uttørket. Terskelen for å legge inn på sykehus for væsketilførsel er derfor mye lavere når det gjelder barn enn voksne. Tilby drikke ofte og følg nøye med på bleier og allmenntilstand. Hvis ikke væskeinntaket tar seg opp, og bleiene fortsatt er tørre/baby virker slapp og sløv, ikke nøl med å ringe legen, er mitt råd. Fortsatt god bedring til den lille! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det da... Men hvis jeg IKKE får i henne drikke, så må jo legen gjøre noe!

Vel, nå har jeg fått i henne et par skjeer fruksmos og en osteskive. Og så har jeg presset i henne litt eplejuice med vann:-/ Ikke veldig villig, men dog...

Tempen er nede i 37,44, og det er jo ikke feber engang. Så nå trenger hun sikkert bare å få sove skikkelig ut og hente seg inn igjen:-)

Glad og lettet mamma nå:-) Takk for hjelpen!

Dette høres kjempebra ut :)

Og du er en erfaring rikere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått sovet masse:-) Ting ser veldig annerledes ut med utsovne øyne altså...! He he...

Jeg ammer ikke om natten _enda_, det begynte vi plutselig med da hun nærmet seg 7 mnd... Hun spiser ikke middagsmos, bare biter. Og da får hun i seg mye mindre. Vi bygger gradvis opp et fullt måltid, men det ser ut til å ta litt tid. Derfor vil jeg ikke kutte ut den nattpuppen enda, tror muligens hun trenger den...

Nå skal vi stå opp, og jeg skal prøve å få i henne saft, eplejuice, yoghurt eller hva som helst! Det er jo sant det du sier, jeg har jo ikke lyst på vann når jeg er syk jeg heller... Merkelig at en ikke kan overføre egne erfaringer til barnet i slike situasjoner altså! Men det lærer man vel. Jeg føler meg fullstendig hjelpesløs og inkompetent akkurat nå, og finner stor hjelp i DOL! Neste gang føler jeg kanskje lettere at jeg kan takle situasjonen - i hvert fall dersom jeg klarer dette uten å måtte ringe lege:-)

Håper du får i henne litt av et eller annet da.. :) Man ER hjelpesløs og forvirra når man ikke har erfaring. Var helt på tuppa sjøl jeg når poden var baby og syk første gang. Men det blir bedre, ettersom de har vært syke noen dager :) Men man blir jo alltid litt bekymra når de blir syke da, uansett tror alder tror jeg.

Dette klarer du sikkert helt fint vettu :) Blir litt bomull i hodet av å ikke få sove.

Hvis hun ikke spiser middag/kvelds så skjønner jeg hun må ha litt pupp om natta. Fikk aldri ammet så lenge pga medisiner jeg, også var poden min matvrak, middagsglass, grøt og fruktpure gikk ned på høykant + en full flaske mme etterpå, så han sov som en stein :) (Stort sett, hehe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at det går bedre med tulla di:-) Du virker som ei veldig omsorgsfull og god mor! Vil bare minne om at babyer og småbarn lett kan bli uttørket. Terskelen for å legge inn på sykehus for væsketilførsel er derfor mye lavere når det gjelder barn enn voksne. Tilby drikke ofte og følg nøye med på bleier og allmenntilstand. Hvis ikke væskeinntaket tar seg opp, og bleiene fortsatt er tørre/baby virker slapp og sløv, ikke nøl med å ringe legen, er mitt råd. Fortsatt god bedring til den lille! :-)

Det er det jeg tenker også! Jeg ser an i kveld og natt, så ringer jeg lege i morgen hvis hun ikke tar til seg mer drikke. Hun har tatt litt pupp i dag da, så hun har fått i seg litt, men ikke på langt nær nok!

Takk for påminnelsen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kjempebra ut :)

Og du er en erfaring rikere :)

Huhh, ja nå håper jeg det verste er over for denne gangen! Tempen har steget en halv grad igjen, men fortsatt ikke nådd 38, så da satser jeg på at det blir en bedre kveld/natt i dag, og kanskje hun blir frisk til i morgen:-)

Dette har vært skremmende og ekkelt, men det føles helt sikkert annerledes neste gang;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får i henne litt av et eller annet da.. :) Man ER hjelpesløs og forvirra når man ikke har erfaring. Var helt på tuppa sjøl jeg når poden var baby og syk første gang. Men det blir bedre, ettersom de har vært syke noen dager :) Men man blir jo alltid litt bekymra når de blir syke da, uansett tror alder tror jeg.

Dette klarer du sikkert helt fint vettu :) Blir litt bomull i hodet av å ikke få sove.

Hvis hun ikke spiser middag/kvelds så skjønner jeg hun må ha litt pupp om natta. Fikk aldri ammet så lenge pga medisiner jeg, også var poden min matvrak, middagsglass, grøt og fruktpure gikk ned på høykant + en full flaske mme etterpå, så han sov som en stein :) (Stort sett, hehe..)

Hun er glad i mat hun her også, men altså ikke disse middagsglassene. Det kan jeg jo forstå... Smaker virkelig ikke godt! Men vi jobber med saken, og jeg kutter nattpuppen når vi kommer opp i 4 måltider utenom puppen!

Ja dette har vært tøft for et mammahjerte gett, og blir jo ikke bedre av lite søvn! Surrete og følelsesladd, stresset og engstelig... Jøss, for en karusell det er å være mamma;-) Og jeg har faktisk bare hatt et febersykt barn et par dager...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhh, ja nå håper jeg det verste er over for denne gangen! Tempen har steget en halv grad igjen, men fortsatt ikke nådd 38, så da satser jeg på at det blir en bedre kveld/natt i dag, og kanskje hun blir frisk til i morgen:-)

Dette har vært skremmende og ekkelt, men det føles helt sikkert annerledes neste gang;-)

Husk at feberen stort sett alltid er høyest på kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at feberen stort sett alltid er høyest på kvelden. :)

Ja jeg er klar over det! Samboeren sjekket nå, og hun har fortsatt 37,81 - det er noe helt annet enn i går! Har fortsatt nesten ikke fått i henne mat, men litt vaniljeis gikk ned på høykant:-) Har forhåpninger om en bedre natt for oss alle tre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med eenne nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med eenne nå?

I dag er tempen på 37,35:-) Hun leker, og har spist MASSE pupp i natt! *gjesp*

Ville ikke ha nå på formiddagen da, men hun har tydeligvis styrket seg på melken i natt, for hun ser ut til å være i fin form!

Åhh, det er så deilig:-)

Så hyggelig at du spør forresten, og tusen takk for hjelp og støtte til en redd og hjelpesløs førstegangsmamma:-) Det har hjulpet meg mye! Neste gang kan det faktisk hende jeg takler det helt på egenhånd;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...