puttelulle Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Svigermor er i beit: Ho treng 500 papp-prislapper til å skrive nummer på! Dette er til åresalg i bygdekvinnelaget, og de har hatt "utstyret" i orden, men nå er disse lappene borte. Hvor får man kjøpt slikt!? De lappene de hadde tidligere, var runde, i hvit papp, ca 2 cm i diameter. Minnet om prislapper fra tidligere tider. Hjelp meg! Det er som alltid jeg som får oppdragene!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Prøv Binders, de har også nettbutikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Prøv Binders, de har også nettbutikk. Tusen takk!:-) Skal prøve i dette øyeblikk!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Disse ligner i hvert fall litt: http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:270178;r:dinpris Søk på sånne papirbedrifter eller på Panduro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Tusen takk!:-) Skal prøve i dette øyeblikk!:-) Eks. dette: http://www.binders.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=782492&loc=itemDetail 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 De er altså rundt 2-3 cm i diameter? Finnes det ikke en utstanser med den størrelsen slik at man kan lage så mange man vil om man har papp? Sjekk på Panduro? Forøvrig skal ordentlige "årer" være små, "ispinne"-lignenede pinner i tre med håndskrevne tall på. ) *Mimrer om barnsommens basarer* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 De er altså rundt 2-3 cm i diameter? Finnes det ikke en utstanser med den størrelsen slik at man kan lage så mange man vil om man har papp? Sjekk på Panduro? Forøvrig skal ordentlige "årer" være små, "ispinne"-lignenede pinner i tre med håndskrevne tall på. ) *Mimrer om barnsommens basarer* De skal være litt større enn ispinner, mer som de tungepinnene hos legen. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jaaaaaa Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 De er altså rundt 2-3 cm i diameter? Finnes det ikke en utstanser med den størrelsen slik at man kan lage så mange man vil om man har papp? Sjekk på Panduro? Forøvrig skal ordentlige "årer" være små, "ispinne"-lignenede pinner i tre med håndskrevne tall på. ) *Mimrer om barnsommens basarer* Nemlig! husker med glede de gangene jeg var med på basar på bedehuset Skikkelig stas med de pinnene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 De skal være litt større enn ispinner, mer som de tungepinnene hos legen. ;o) Ja, men tykkere, mer hjemmelagde. ) *Håpløst nostalgisk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ja, men tykkere, mer hjemmelagde. ) *Håpløst nostalgisk* Jepp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Nemlig! husker med glede de gangene jeg var med på basar på bedehuset Skikkelig stas med de pinnene *Hehehehe* Trodde det bare var meg som var så nostalgisk go som elsket bedehusbasarene! Mest stas var det med storbasaren, nemlig Sanitetsbasaren som ble avholdt en gang i året. Da var det skikkelig store premier husker jeg, store håndarbeider og greier og alltid en diiiiger kolonialkurv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jepp! Artig å høre at det er flere som husker disse så godt, jeg føler meg omtrent som om jeg skulle være 75 år når jeg tenker på basarene... ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 De er altså rundt 2-3 cm i diameter? Finnes det ikke en utstanser med den størrelsen slik at man kan lage så mange man vil om man har papp? Sjekk på Panduro? Forøvrig skal ordentlige "årer" være små, "ispinne"-lignenede pinner i tre med håndskrevne tall på. ) *Mimrer om barnsommens basarer* Jada, selve årene som "kundene" kjøper, er avlange, ispinneliknende. Men de lappene som trekkes, skal visstnok være runde... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 De skal være litt større enn ispinner, mer som de tungepinnene hos legen. ;o) Ikke lappene hvor nummerene står, nei!:-) Men de som "kundene" kjøper, skal være avlange, ja. Med 5 tall i stigende rekkefølge. Men det er altså enkeltnumrene/de som trekkes, som skal være på runde papp-lapper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Disse ligner i hvert fall litt: http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:270178;r:dinpris Søk på sånne papirbedrifter eller på Panduro. Jepp!:-) Der har vi dem gitt! De lagne årene skal jeg få den ære av å lage, visst. De blir skakke og skjeve, med håndskrevne tall på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Eks. dette: http://www.binders.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=782492&loc=itemDetail Sorry! De der går ikke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ikke lappene hvor nummerene står, nei!:-) Men de som "kundene" kjøper, skal være avlange, ja. Med 5 tall i stigende rekkefølge. Men det er altså enkeltnumrene/de som trekkes, som skal være på runde papp-lapper. Javisst, det sier jo seg selv. Men nå svarte jeg på "pinne"-delen som Lillemus skrev om. Pappdingsene har jeg gitt deg svar på lenger ned. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Sorry! De der går ikke! Nei, jeg skjønner at jeg misforsto, trodde det var prislapper du mente. Jeg har aldri vært på åre-salg, så jeg vet ikke hvordan det skal være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jada, selve årene som "kundene" kjøper, er avlange, ispinneliknende. Men de lappene som trekkes, skal visstnok være runde... Aaaaah! Trekkelappene ja... Det begynner å bli noen år siden basarene nå gitt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Artig å høre at det er flere som husker disse så godt, jeg føler meg omtrent som om jeg skulle være 75 år når jeg tenker på basarene... ) Har adri hørt om slike pinner med lapper på i basarer! Jeg var vant til basarer der man trekker små papplapper med tall på opp fra en smørkjerne, slik som den runde foran på dette bildet: http://www.hjemmeproduktion.dk/log/tegninger_no/smoer_no.gif 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.