Åsemor Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Snuppa mi har vært syk i noen dager, men i går igjen var hun frisk og tilbake i barnehagen. Har hatt diare/slapphet i tilsammen 6 dager. I barnehagen går det nå enten vannkopper eller brennkopper. Jeg skal være alene hjemme med begge ungene fra i morgen og over helga. I morgen skal hun få 15.mnd-sprøyta... Husker ikke hvilken vaksine det er engang, jeg. Men det er jo en annen enn de hun har fått tidligere. Tidligere har hun reagert endel på sprøytene, med hovne lår, feber, utilpasshet. Er det fornuftig å utsette, eller er jeg hønemor, da...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Generelt skal barn være friske når de får vaksine. Ring helsestasjonen i morra tidlig og legg fram ståa, så får de avgjøre :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 15 mnd er vel gjentakelse av MMR? Hør med helsestasjonen. Det er forskjell på vaksinene når det gjelder bivirkninger og hvor stor ulempe det er å ha nedsatt allmenntilstand på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 15 mnd er vel gjentakelse av MMR? Hør med helsestasjonen. Det er forskjell på vaksinene når det gjelder bivirkninger og hvor stor ulempe det er å ha nedsatt allmenntilstand på forhånd. ''15 mnd er vel gjentakelse av MMR?'' Gjentagelse? Den tas vel bare en gang? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 ''15 mnd er vel gjentakelse av MMR?'' Gjentagelse? Den tas vel bare en gang? Jeg tror den er delt opp etter at ungene våre fikk den. Men jeg skal ikke si det for sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg tror den er delt opp etter at ungene våre fikk den. Men jeg skal ikke si det for sikkert. Den tas ihvertfall flere ganger - guttungen min fikk den nettopp, og han går i 7.klasse. Men jeg aner ikke når man får den første gang nå for tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 15.mnds-vaksina hadde jeg vært skeptisk til å ta dersom ungen ikke var 100 % frisk på forhånd... Det er kun denne vaksinen mine barn har blitt syke av. Den eldste hadde det verst og jeg mener å huske noe om at vaksinen er endret siden i 1998? Du kan jo sjekke det ut... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 15 mnd er vel gjentakelse av MMR? Hør med helsestasjonen. Det er forskjell på vaksinene når det gjelder bivirkninger og hvor stor ulempe det er å ha nedsatt allmenntilstand på forhånd. MMR er det vel ja. Men første gang. Helsesøster foreslo å utsette, så da var det jo greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 MMR er det vel ja. Men første gang. Helsesøster foreslo å utsette, så da var det jo greit. Ja, hvis det er første gang, "taper" du jo heller ingenting med hensyn til vaksineprogrammet. Ta den når ungen er i form. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Du er ikke hønemor. Men tviler veldig på at helsesøster vil sette noe sprøyte i og med at småen ikke har vært 100% bra de siste dagene. Vi skulle ta vaksine på småen på 1 års kontroll for en tid tilbake, småen her hadde da hatt 40 i feber 5 dager tilbake og hadde litt hoste. Hun ville ikke sette vaksinen da. Så mest sansynlig utsetter helsesøster det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Du er ikke hønemor. Men tviler veldig på at helsesøster vil sette noe sprøyte i og med at småen ikke har vært 100% bra de siste dagene. Vi skulle ta vaksine på småen på 1 års kontroll for en tid tilbake, småen her hadde da hatt 40 i feber 5 dager tilbake og hadde litt hoste. Hun ville ikke sette vaksinen da. Så mest sansynlig utsetter helsesøster det... Ja, det ble utsatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.