Gjest mamma til 6 åring Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Min 6-åring har mistet to tenner og fått to nye (som er nesten men ikke helt utvokst enda). De to nye står litt på "kryss" pga plassmangel. Melketannen ved siden av står i veien. Hva gjør jeg? Tar jeg barnet til tannlegen nå, eller venter til tannfellingen av alle tennene er over??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Skjeve tenner er helt normalt hos en 6-åring og du behøver ikke ivei til tannlegen av den grunn. Vent til barnet får vanlig innkallelse og ta det derfra. Noen må jo ha tannregulering, men det blir ikke før alle melketennene er felt i 12 årsalderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Ta med gutten din til tannlegen, du. Min sønn hadde samme problem, og der valgte tannlegen å trekke ett sett tenner bakover for hvert nye han skulle ha ut pga plassmangel. Hvis skoletannlegen ser at dette kan bli et problem senere kan dere allerede nå få en henvisning til spesialist, hvor det kan være svært lange ventelister. Er det ikke noe å bekymre seg om får du "ro i sjela" og slipper å bekymre deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Du kan trygt vente litt, mine datters tenner var veldig på kryss og tvers når de vokste ut, men etterhvert som de andre melketennene blitt borte og plassen bedre, har de falt mer og mer på plass... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke problem Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 10 åringen hos oss får også tennene på kryss og tvers og bak de gamle tennene. Men tannlegen ville vente og sa at vanligvis så ordnes det av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det er veldig vanlig at de retter seg opp etterhvert, og uansett kan han ikke begynne med tannregulering nå. Men en annen sak er at man bør vurdere å trekke melketenner som ikke faller ut av seg selv "i tide" for at de ikke skal hindre de nye tennene. Min sønn har vel hittil trukket 3 eller 4 tenner av denne grunn, og jeg selv fikk også trukket mange melketenner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.