Gjest profile Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hei, Dette er ikke noe som har direkte med psykisk helse å gjøre, men jeg tar sjansen for å høre om hva dere synes. Etter å ha vært fram og tilbake på rehabibitering og attføring i nesten ti år er jeg begynnt på skole. Jeg opplever det som vanskelig, spesiellt når jeg får oppgaver som går ut på å finne på noe, f.eks. dikte opp en historie. Det låser seg helt for meg, det er som om jeg på en måte har en slags motstand mot å skulle gjøre det. Dette gjør meg fortvilet fordi jeg ikke mestrer det og jeg begynner å tenke at jeg ikke har noe jeg skulle ha gjordt i samfunnet når jeg ikke kan være kreativ. Jeg greide det jo da jeg gikk på videregående for over ti år siden på et vis, men det virker som jeg har mistet evnen etter å ikke ha vært i skole eller arbeid på så mange år. En annen ting angående skolearbeid som jeg sliter med er når jeg skal skrive et resyme av en tekst, forkorte den, det synes jeg også er veldig vanskelig, det føles helt umulig, jeg føler jeg må få med meg alt og slik det er skrevet i den oprinnelige teksten. Noen som har vært borti noe lignende eller har noen tips eller oppmuntrende ord. Jeg får virkelig ikke lyst til å forsøke å få meg en utdannelse når jeg alikevel ikke føler at jeg har muligheter for å mestre det. Jeg frykter at livet mitt er på en måte "gått ifra" meg, at det er for seint å få til å lykkes innenfor arbeidsmarkedet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317845-manglende-kreativitet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Grunnen til at du går på skole er at du skal _lære_. Du er nå i en læringsprosess og kan ikke gjøre alt "perfekt" fra starten. Se på dette som en gyllen mulighet til å lære det du nå ikke mestrer Når det gjelder det å skrive resymè, så ville jeg notert f.eks. ti stikkord fra teksten på et ark. Deretter ville jeg tatt bort teksten og forsøkt å skrive et sammendrag med egne ord (ved hjelp av stikkordene). Ikke gi opp!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317845-manglende-kreativitet/#findComment-2614748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.