Sofline Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 ''Er du barnebarnet til Kåre Willoch, kanskje? ;-)'' Ikke akkurat! Tror ikke Willoch er eneste gamle mannen som synes amming er helt naturlig (om det gjøres diskret) - det er kanskje et "hovedstadsfenomen"? De har jo litt bakstreverske holdninger på bøgda, vettu... *terger på meg morsan og halve DOL*. Bestefaren min synes det er helt i orden med amming offentlig, og han er fra svarteste bøgda. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Mine holdt i allefall ikke så lenge til jeg begynte å gi grøt. Det gjorde min, men ikke før han ble 4-5 måneder. Før det kunne han bli sulten etter en time eller to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg har ammet tre barn, men har aldri vist puppene mine offentlig allikevel Det er såre enkelt å dekke seg til litt når man ammer At noen kan ta anstøt av å se en pupp som gir mat, det skjønner jeg bare ikke... Jeg tenker at det handler mer om den som lar seg provosere enn om den som gir barnet sitt mat. Det å skifte bleie på et offentlig sted kan ikke sammenlignes med å amme på et offentlig sted. To helt vidt forskjellige ting Dette minner meg om en gang minsten bæsja i bleia når vi var på en resturant i Spania. Jeg gikk bak i resturanten for å finne et toalett, men de hadde bare knøttsmå toaletter der.... Resturantsjefen kom ilende til og begynte å dandere liggeunderlag og håndklær på isdisken i selve resturanten!!! Jeg fikk omtrent noia og fyren argumenterte med at han hadde fem smårollinger hjemme og at litt bæsj ikke var noooooe farlig osv osv... Han tok nesten over hele ungen og så ut til å være kapabel til å skifte på henne Det var bare en familie til i resturanten (tidlig på kveld), og de satt et stykke unna, så jeg tok sjansen og skifta på henne på isdisken ;-P Jeg regner ikke med det fristet å spise der igjen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Bestefaren min synes det er helt i orden med amming offentlig, og han er fra svarteste bøgda. :-) Ja, jeg fleipet bare (med en muligens _ørliten_ brodd av sannhet . Men har faktisk inntrykk av at mange av de eldste synes det er bedre enn de midt mellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 ''tar seg god tid med å få montert fast ungen...'' Det er ikke alle unger som er like enkle å montere.. Neinei, selvfølgelig ikke. Jeg tenker på de som først ruller opp genseren så puppen står/ligger som et kneippbrød og melka pipler, så bare _må_ de fortelle ferdig en rasende festlig historie til venninnnen ved siden av mens ungen hyler og melka pipler og de ørvige kafégjestene snur seg i vemmelse. Sånne ekstremt frigjorte, du vet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Det gjorde min, men ikke før han ble 4-5 måneder. Før det kunne han bli sulten etter en time eller to. Jeg begynte å gi grøt på den tiden, og før det synes jeg at jeg ammet i ett. Så mye at jeg måtte bestemme meg for å ikke kjipe på maten. Sånn bare for å holde ut Det var fantastisk da grøten avlastet puppen, også at andre kunne gi mat ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg ammet ikke selv offentlig. Men bryr meg ikke om å se andre gjøre det. Synes det er koslig jeg :0) Men de aller fleste ammer jo på en diskre måte, uten å sitte ute med hele brystet. .0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Gjensidig respekt. Du bør ikke sette deg "midt i glaninga" dersom det finnes en litt mer skjermet krok. De som har noen formeninger om dette får ta det på egen kappe. Som du sier er det jo helt naturlig. MEN jeg har også en liten fobi her. Dersom barna er så store at de kan spise det meste, så synes jeg at de kan få vanlig mat når man er ute. (Altså de som er ca. 1 år og går rundt) Så en gang en STOR unge dra opp genseren til mora og SA at han ville ha pupp. ''Så en gang en STOR unge dra opp genseren til mora og SA at han ville ha pupp.'' Men fikk han det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Neinei, selvfølgelig ikke. Jeg tenker på de som først ruller opp genseren så puppen står/ligger som et kneippbrød og melka pipler, så bare _må_ de fortelle ferdig en rasende festlig historie til venninnnen ved siden av mens ungen hyler og melka pipler og de ørvige kafégjestene snur seg i vemmelse. Sånne ekstremt frigjorte, du vet. OK, da er jeg enig med deg. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg begynte å gi grøt på den tiden, og før det synes jeg at jeg ammet i ett. Så mye at jeg måtte bestemme meg for å ikke kjipe på maten. Sånn bare for å holde ut Det var fantastisk da grøten avlastet puppen, også at andre kunne gi mat ) ''Det var fantastisk da grøten avlastet puppen, også at andre kunne gi mat )'' Vi begynte å gi grøt til babyen vår for to uker siden. Jeg synes det er veldig styrete og ville gjerne fullammet en stund til. Men det er selvsagt deilig når jeg slipper å ta meg av matproduksjonen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Gjensidig respekt. Du bør ikke sette deg "midt i glaninga" dersom det finnes en litt mer skjermet krok. De som har noen formeninger om dette får ta det på egen kappe. Som du sier er det jo helt naturlig. MEN jeg har også en liten fobi her. Dersom barna er så store at de kan spise det meste, så synes jeg at de kan få vanlig mat når man er ute. (Altså de som er ca. 1 år og går rundt) Så en gang en STOR unge dra opp genseren til mora og SA at han ville ha pupp. Jeg ammet den yngste til hun var nesten 2 år, men aldri så andre enn nærmeste familie så det. For å si det sånn, så var det vår interne humor 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 OK, da er jeg enig med deg. :-) Enig i at de burde være litt mer diskret eller enig i at det er ekkelt å se på? Noen ganger lurer jeg på om jeg er den eneste kvinnen i Norge som synes det er småkvalmt å få andres sprengte pupper nærmest dytta opp i matfatet når jeg er på restaurant. Jeg mister matlysten jeg, så ekkelt synes jeg det ser ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 ''Det var fantastisk da grøten avlastet puppen, også at andre kunne gi mat )'' Vi begynte å gi grøt til babyen vår for to uker siden. Jeg synes det er veldig styrete og ville gjerne fullammet en stund til. Men det er selvsagt deilig når jeg slipper å ta meg av matproduksjonen. :-) Hvorfor er det styrete? Det blir jo endel søl til å begynne med, men det går seg til. Ta en stor håndduk i vippestolen, og se om du klarer å holde hendene under der også. Etterhvert spiser de så pent atte 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Enig i at de burde være litt mer diskret eller enig i at det er ekkelt å se på? Noen ganger lurer jeg på om jeg er den eneste kvinnen i Norge som synes det er småkvalmt å få andres sprengte pupper nærmest dytta opp i matfatet når jeg er på restaurant. Jeg mister matlysten jeg, så ekkelt synes jeg det ser ut. I at enkelte burde være mer diskret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 ''Er du barnebarnet til Kåre Willoch, kanskje? ;-)'' Ikke akkurat! Tror ikke Willoch er eneste gamle mannen som synes amming er helt naturlig (om det gjøres diskret) - det er kanskje et "hovedstadsfenomen"? De har jo litt bakstreverske holdninger på bøgda, vettu... *terger på meg morsan og halve DOL*. Vel. Min erfaring er at det er fisfine frøkner fra byen som er mest mot amming. De som knapt nok har klær på seg når de går på byn....-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Vel. Min erfaring er at det er fisfine frøkner fra byen som er mest mot amming. De som knapt nok har klær på seg når de går på byn....-)) Er det din reelle erfaring eller et inntrykk du har? Det er ikke min erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Ja, jeg fleipet bare (med en muligens _ørliten_ brodd av sannhet . Men har faktisk inntrykk av at mange av de eldste synes det er bedre enn de midt mellom. Men re dette med by & land: Jeg antar at disse barselgruppe-armadaene er mer fremtredende i byen enn på landet, og denne adferden kan jo gjøre folk generelt sett mer skeptiske til ammende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Enig i at de burde være litt mer diskret eller enig i at det er ekkelt å se på? Noen ganger lurer jeg på om jeg er den eneste kvinnen i Norge som synes det er småkvalmt å få andres sprengte pupper nærmest dytta opp i matfatet når jeg er på restaurant. Jeg mister matlysten jeg, så ekkelt synes jeg det ser ut. ''å få andres sprengte pupper nærmest dytta opp i matfatet'' Jeg tror aldri jeg har sett noen amme på¨den måten ute. Og jeg har sett mange! Man gjør det da diskret, både av egen bluferdighet og av respekt for andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hvorfor er det styrete? Det blir jo endel søl til å begynne med, men det går seg til. Ta en stor håndduk i vippestolen, og se om du klarer å holde hendene under der også. Etterhvert spiser de så pent atte Først skal jeg lage maten, og så skal jeg prøve å stappe det inn i munnen på ham i tillegg til at jeg skal prøve å få ham til å drikke vann til. I tillegg til at han gjerne vil holde skjeen selv. Det tar som regel minst en halv time. Pluss griset som skal vaskes vekk etterpå. Ammingen tar 5-10 minutter. Jeg har ikke tenkt på å sette ham i vippestolen. Det prøver jeg i morgen. Hittil har jeg hatt ham på fanget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Men re dette med by & land: Jeg antar at disse barselgruppe-armadaene er mer fremtredende i byen enn på landet, og denne adferden kan jo gjøre folk generelt sett mer skeptiske til ammende. Ja, kan hende er jentene mindre diskret når de er sammen med venninner som ammer - at de liksom er litt tøffe i trynet sammen - aner ikke. Også jeg har vært med barselgruppe på kafé, men tror faktisk vi var ganske diskrete av oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.