Gå til innhold

Amming offentlig

Gjest Trådstarter

Anbefalte innlegg

''Men det er jo litt moro å se at de spiser annet enn melk (bortsett fra bleiene, som blir mindre delikate da)''

Bleiene stinker mer, men mindre vask ;) I allefall fikk mine fastere avføring.

Ja, det stemmer vel det! Hmmm - lenge siden siste bleie her i huset nå! Og deilig er det :-)

Men jeg likte veldig godt å amme, og koste meg sammen med de små i den perioden. Dyntes det var trist da minstejenta ikke ville mer, selv om hun nesten var to år.

Er det virkelig noe jeg savner med babyperioden, så er det ammingen og den deilige lukten av baby :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

21

• tonie

13

• morsan

6

• AneM1365380603

6

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603

Ja, det stemmer vel det! Hmmm - lenge siden siste bleie her i huset nå! Og deilig er det :-)

Men jeg likte veldig godt å amme, og koste meg sammen med de små i den perioden. Dyntes det var trist da minstejenta ikke ville mer, selv om hun nesten var to år.

Er det virkelig noe jeg savner med babyperioden, så er det ammingen og den deilige lukten av baby :-)

Min yngste manglet knappe to mnd på å være to år da jeg sluttet. Det var både godt og vemodig å slutte. Hun valgte det helt selv. Det var jo litt spesielt å amme ei som var så stor som hadde munnen full av tenner, men jeg tenkte at hun skulle få slutte når hun ville det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste manglet knappe to mnd på å være to år da jeg sluttet. Det var både godt og vemodig å slutte. Hun valgte det helt selv. Det var jo litt spesielt å amme ei som var så stor som hadde munnen full av tenner, men jeg tenkte at hun skulle få slutte når hun ville det.

Slik var det her også. Jeg skulle til syden med 4 venninner uka før hun fylte to år, og hadde tenkt til å holde på med amming helt til da, men hun sluttet av seg selv tre måneder tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært utsatt for noe av det i plagsom grad jeg heller. Kan kun komme på ei som sjekket bleia etter fangst en gang så hun nærmest vrengte den..... Og det var fangst. Og den fangsten er langt mer ekkel når det ikke er ens eget barn fant jeg ut. :-)

Men det er sjelden jeg ser noen som ammer osv - det betyr vel at de fleste er ekstremt diskrete.

''Kan kun komme på ei som sjekket bleia etter fangst en gang så hun nærmest vrengte den..... Og det var fangst. Og den fangsten er langt mer ekkel når det ikke er ens eget barn fant jeg ut. :-)''

Bæsj er aldri lekkert... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Enkelte burde det. Det er ikke alt man trenger å gjøre i _full_ åpenhet. Driting, amming og sex er gode eksempler på ting andre ikke nødvdigvis setter så veldig stor pris på å få rett i fleisen selv om det er naturlig...

Jeg synes sex og driting kommer i en anne kategori enn amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Først skal jeg lage maten, og så skal jeg prøve å stappe det inn i munnen på ham i tillegg til at jeg skal prøve å få ham til å drikke vann til. I tillegg til at han gjerne vil holde skjeen selv. Det tar som regel minst en halv time. Pluss griset som skal vaskes vekk etterpå. Ammingen tar 5-10 minutter.''

Jeg husker også at jeg syntes det var mye mer styrete med grøten fra begynnelsen (dvs de første månedene) enn ammingen! Men det er jo litt moro å se at de spiser annet enn melk (bortsett fra bleiene, som blir mindre delikate da)

Ja, den lukta er ikke akkurat noe å stå etter. Men det gikk for over, nå tenker jeg ikke over det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi ham en egen skje. Gjerne en i hver hånd. Så styrer du grøtskjea. Du kan jo evt dyppe skjeene hans såvidt i grøten så det er litt smak på dem hvis han skulle finne på å putte dem i munnen :-).

Han har egen skje, men han mister den i gulvet hele tiden. Det skal ikke være lett. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sex og driting kommer i en anne kategori enn amming.

Hvorfor det? I den vestlige verden hører vel alle tre hjemme i det private rom? Naturlig og sånn.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? I den vestlige verden hører vel alle tre hjemme i det private rom? Naturlig og sånn.

;)

Det er vel forbudt å drite og ha sex offentlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Noen ganger hadde jeg med flaske, ellers satt jeg meg inn på et toalett.

:0)

Oi, vet ikke om jeg burde bli imponert eller nedslått.

Jeg satt "over alt", dog meget diskret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja det er det.

Jeg har ammet mye,lenge og offentlig. Jeg har aldri fått negative komentarer fra gamle menn, gamle koner, middelaldrende, unge gutter eller jenter fra landsbygda. Den eneste gangen jeg kan si at jeg opplevde noe negativt var i oslo, og da var det en gjeng unge jenter. Jeg kjenner flere med samme erfaring. Det var sommer, det var i en periode da midjene var bare og toppene korte. Og de viste mye mer hud ( og pupp) en jeg noengang har gjort når jeg har ammet.

Nå er jeg ikke en som lar slkt gå innover meg, men jeg har en og annen gangen lurt på hvorfor deisse såkalt frigjorte kvinnene reagerte slik. Og jeg tror ganske enkelt at de er så kropssfokuserte i form av å være utstillingsdukker, at de har glemt hva kroppen faktisk er til for.

''Den eneste gangen jeg kan si at jeg opplevde noe negativt var i oslo''

Som du sier var det et enkelttilfelle, og enkelte dårlige opplevelser kan en få over alt, litt tilfeldig hvor.

Vet ikke hvor du har det fra at akkurat den gjengen du støtte på var frigjorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å shit. Men det er jo naturlig, og man kan jo bli syk av å ikke gjøre det....?

Sex, tja, hvilken sykdom?

Driting, ja, det er jo ikke så sunt å la være, men de fleste klarer å holde seg til man finner et toalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, vet ikke om jeg burde bli imponert eller nedslått.

Jeg satt "over alt", dog meget diskret.

Hehe, hver sin lyst.

Jeg kom på at jeg ammet på Mc.Donals en gang.

Men da satt jeg innerst mot veggen, så var vel godt skjult.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er litt småkvalmt når ammedamer slenger ut kjempepuppene sine så alle kan se. Gjør de det diskret reagerer jeg ikke, men de som bare vrenger opp genseren mens melka renner og tar seg god tid med å få montert fast ungen...Uh, jeg blir rett og slett litt uvel av synet. Det er ikke mye lekkert:/

Jeg er heeelt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex, tja, hvilken sykdom?

Driting, ja, det er jo ikke så sunt å la være, men de fleste klarer å holde seg til man finner et toalett.

Man kan bli helt uberegnelig og lunefull, tro du meg;)

Ja, gjør man nå det? Jeg er sikker på at de babyene kan lære å holde seg litt også. Vestlige babyer er så fuckings bortskjemte at det er en gru *himle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Å nei, det er ganske mange nå for tida som er ekstremt ublyge. Jeg opplever det nesten som en slags blotting, jeg. Eller skal vi kalle det ekshibisjonisme? Jeg vet ikke helt.

''Å nei, det er ganske mange nå for tida som er ekstremt ublyge. Jeg opplever det nesten som en slags blotting, jeg. Eller skal vi kalle det ekshibisjonisme? Jeg vet ikke helt.''

Med mindre ting er endret veldig i løpet av de siste par årene (to småbarn og lite kafegåing, mot temmelig mye før), skjønner jeg overhodet ikke hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Å nei, det er ganske mange nå for tida som er ekstremt ublyge. Jeg opplever det nesten som en slags blotting, jeg. Eller skal vi kalle det ekshibisjonisme? Jeg vet ikke helt.''

Med mindre ting er endret veldig i løpet av de siste par årene (to småbarn og lite kafegåing, mot temmelig mye før), skjønner jeg overhodet ikke hva du snakker om.

Ikke jeg heller. Har aldri vært plaget av slike ublyge personer, og kan ikek huske å ha sett pupper slengende rundt på kaféer.

Det eneste jeg skammer meg over, var at jeg skiftet bæsjebleie på gutten min (2-3 mnd) på stranda, sånn akkurat der vi satt - da jeg satt sammen med ei venninne som ikke hadde barn. Det falt meg ikke inn før etterpå at ikke hun syntes det var noe særlig med den bæsjebleia midt oppi solingen og evt kaffedrikking og salatspising.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ikke jeg heller. Har aldri vært plaget av slike ublyge personer, og kan ikek huske å ha sett pupper slengende rundt på kaféer.

Det eneste jeg skammer meg over, var at jeg skiftet bæsjebleie på gutten min (2-3 mnd) på stranda, sånn akkurat der vi satt - da jeg satt sammen med ei venninne som ikke hadde barn. Det falt meg ikke inn før etterpå at ikke hun syntes det var noe særlig med den bæsjebleia midt oppi solingen og evt kaffedrikking og salatspising.....

''Det falt meg ikke inn før etterpå at ikke hun syntes det var noe særlig med den bæsjebleia midt oppi solingen og evt kaffedrikking og salatspising.....''

Haha, det var litt over grensen, ja - tror ikke jeg ville funnet på det selv. Men skjønner det kan skje, når en lever litt i sin egen spedbarnsverden og i stor grad omgås barselvenninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det føltes helt naturlig.

Jeg ammet et par ganger offentlig, helst litt skjult, føltes ikke naturlig at folk skulle se på..

(sier jeg med DE kjolene ;0)

Kan jo ha noe med at førstemann bare skrek..Kolikk..

Og at når andremann kom var det så innarbeidet ;0)

Men jeg synes det er flott å se andre amme, så var kun for min egen del :0)

Jeg er ganske sikker på at den dagen jeg ammer så vil det absolutt ikke føles naturlig å amme offentlig, så jeg vil nok gjøre som deg :) Føler ikke for å brette ut puppen min så gud og hvermann kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...