Gjest prust Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 ''Det falt meg ikke inn før etterpå at ikke hun syntes det var noe særlig med den bæsjebleia midt oppi solingen og evt kaffedrikking og salatspising.....'' Haha, det var litt over grensen, ja - tror ikke jeg ville funnet på det selv. Men skjønner det kan skje, når en lever litt i sin egen spedbarnsverden og i stor grad omgås barselvenninner. Nei - de fleste venninnene mine hadde barn selv, og jeg tenkte nok ikke så mye på akkurat det der fra begynnelsen. *uff - gremmes* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg er ganske sikker på at den dagen jeg ammer så vil det absolutt ikke føles naturlig å amme offentlig, så jeg vil nok gjøre som deg Føler ikke for å brette ut puppen min så gud og hvermann kan se. ''Føler ikke for å brette ut puppen min så gud og hvermann kan se.'' Sukk, det er jo ikke det det er snakk om! Jeg har ammet på kafé og andre offentlig steder utrolig mange ganger, men tror jeg med hånden på hjertet kan si at ingen har sett noe særlig av puppen min - jeg har vært veldig diskret. Om du velger å holde på slik bluferdighet, innskrenker du din egen barseltid veldig. Velger å anta du endrer oppfatning etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg er ganske sikker på at den dagen jeg ammer så vil det absolutt ikke føles naturlig å amme offentlig, så jeg vil nok gjøre som deg Føler ikke for å brette ut puppen min så gud og hvermann kan se. Ikke sant..Dessuten hadde jeg så melkespreng at strålene stod fra begge brystene...Uff...Hehe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 ''Føler ikke for å brette ut puppen min så gud og hvermann kan se.'' Sukk, det er jo ikke det det er snakk om! Jeg har ammet på kafé og andre offentlig steder utrolig mange ganger, men tror jeg med hånden på hjertet kan si at ingen har sett noe særlig av puppen min - jeg har vært veldig diskret. Om du velger å holde på slik bluferdighet, innskrenker du din egen barseltid veldig. Velger å anta du endrer oppfatning etterhvert. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal endre oppfatning? Det viktigste er vel at man gjør det man selv føler seg komfortabel med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal endre oppfatning? Det viktigste er vel at man gjør det man selv føler seg komfortabel med? Selvfølgelig! Men det er så utrolig flott med å ha en babytid der en kan gjøre som en vil og ikke la handlingsfriheten innskrenkes av at en må hjem og amme, evt. passe på at man har med et tilstrekkelig antall flasker etc. Det er jo helt naturlig og normalt å amme - dumt om en ikke skal kunne gjøre det i de situasjoner en naturlig befinner seg i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Selvfølgelig! Men det er så utrolig flott med å ha en babytid der en kan gjøre som en vil og ikke la handlingsfriheten innskrenkes av at en må hjem og amme, evt. passe på at man har med et tilstrekkelig antall flasker etc. Det er jo helt naturlig og normalt å amme - dumt om en ikke skal kunne gjøre det i de situasjoner en naturlig befinner seg i. Det kommer ikke til å være dumt for meg. Jeg er sånn sett en sjenert person og liker f.eks ikke dusje naken offentlig (altså i svømmehall eller treningssenter), så jeg vil foretrekke å ikke amme offentlig. Jeg sier ikke at det ikke kommer til å skje - må man så må man. Men i den grad jeg kan unngå det vil jeg velge det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Det kommer ikke til å være dumt for meg. Jeg er sånn sett en sjenert person og liker f.eks ikke dusje naken offentlig (altså i svømmehall eller treningssenter), så jeg vil foretrekke å ikke amme offentlig. Jeg sier ikke at det ikke kommer til å skje - må man så må man. Men i den grad jeg kan unngå det vil jeg velge det. Ok. Time will show! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Ok. Time will show! Jepp :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg måtte skifte bæsjebleie på min gutt like før begravelsen til min farmor. Jeg løp ut i sakristiet, og der satt prest, klokker og organist og spiste formiddagsmat... Heldigvis er de praktiske og barnevennlige barn alle tre, og sa at jeg bare måtte skifte der! Det var i romjula, og iskaldt i alle rom unntatt kirkerommet og sakristiet! Jeg fikk skiftet på ham, og vi fant plassene våre like før det begynte. Midt under seremonien måtte jeg amme også, men det tror jeg ikke noen la merke til... Jeg skulle holde tale, og tror nok at stressnivået var en smule høyt! ) Hørtes ut som en rimelig stressa dag, ja ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jepp :-) Man skifter jo ikke personlighet når man får barn, men man legger fort vekt på litt andre ting enn man gjorde før. Jeg har sett mange ganske sjenerte og bluferdige venninner som når babyen gråter ikke har andre tanker i hodet enn å få opp blusen og gi ungen mat! ;-) Jeg syntes jo også selv det var veldig merkelig at brystene hadde gått fra å være dekorelement til matfat, men samtidig var det det naturligste i hele verden at det skulle være slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Å se at mor ammer en liten baby er bare koselig. Det syntes venninnen min og - så da jeg måtte amme babyen da hun var på besøk kom hun bort til meg og niglodde! Veldig ubehagelig for en førstegangsmor som ikke var helt komfortabel med å amme ennå - og i alle fall ikke å amme offentlig. Selv om dette var en venninne... Det var jo en grunn til at jeg satt meg litt vekk da, ikke at hun skulle se vekk, men å komme helt bort til meg og glo! Hallo! Greit nok det er et koselig syn.... men jeg ønsker ikke å bli beglodd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Amming offentlig er helt greit for min del. Det er ikke lenge siden jeg så en "offentlig amming", trodde babyen bare lå og sov på mammas fang, helt til hun dro genseren ned igjen. Men de som er veldig imot offentlig amming går kanskje helt tett opp til mor og barn, for å se om det er mulig å få et lite glimt av en pupp. :- ) Eller de er av typen som bare MÅ glo! Også ser de puppen da, æsj! Pupp, urk... noe så kvalmt! Fysj! Må være homser og skaplesber dette da.... Skaplesbe - de liker egentlig se pupp, men har ikke innrømmet for seg selv at de er homo ennå da de er litt redd for å kjenne på følelsene.... knis og homser - de hater kvinnelige ting, æsj - med mindre dette er homser som ønsker å være damer da. Jeg har litt problemer når jeg er ferdig med ammingen jeg, har store bryst og store ammeinnlegg, så når jeg er ferdig med ammingen er det vanskelig med bare en hånd å fikse bhn, så folk ser jo at jeg tukler innenfor genseren da, drar genseren ned og prøver å rette på ammeinnlegget så det ligger rett og feste bhcupen (ammebher er sånne avtagbare cuper). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hehe, hver sin lyst. Jeg kom på at jeg ammet på Mc.Donals en gang. Men da satt jeg innerst mot veggen, så var vel godt skjult. :0) Jeg så ei dame på mc donalds - hun satt rett ved inngangen så vanskelig å la være å se - satt ute med hele puppen! Jeg var sikker på at mannen min så, han elsker å se ammende kvinner - ja noen blir faktisk tent av synet... så jeg var litt småsjalu Men det viste seg at han ikke hadde sett dette hehe, så han ble litt skuffet over at han gikk glipp av synet. Men å flashe puppen sånn midt i glaningen på mc donalds da... hun hadde klart å gjøre det litt mer diskret om hun ville... men noen driter i det. Ekke alle som liker å glo rett på andres pupper... de trenger jo ikke glo da, er jo bare å snu seg vekk men... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Det er ikke alle babyer som holder 3-4 timer til neste påfyll. Og hvis man har problemer med ammingen, som mange har i starten, anbefales det ikke å gi flaske. Hva syns du om å amme foran unger da? Når jeg er på besøk hos broren min prøver jeg å sette meg litt for meg selv, men ungene hans syns det er så spennende å se når jeg ammer... jeg føler det litt ubehagelig da, prøver unnskylde med at babyen blir så ukonsentrert så vi må få fred. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 ''Å nei, det er ganske mange nå for tida som er ekstremt ublyge. Jeg opplever det nesten som en slags blotting, jeg. Eller skal vi kalle det ekshibisjonisme? Jeg vet ikke helt.'' Med mindre ting er endret veldig i løpet av de siste par årene (to småbarn og lite kafegåing, mot temmelig mye før), skjønner jeg overhodet ikke hva du snakker om. Nei hallo, tror du de viser puppene fordi de vil at folk skal se? Hallo§ Jeg tenker når jeg ser en ammende kvinne at så heldig hun er som tør å amme offentlig, så deilig det må være.. kunne amme hvor som helst. Selv er jeg så blyg, tør ikke amme på en kafe en gang, i en krok... så om jeg må gjemmer jeg meg på stellerommet og ammer der. Og er ungen kjempesulten og det er opptatt der så er det krise... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 ammet offentlig ved akutt behov. Men alltid mest mulig diskre. Når jeg som mor skulle velge hva som var viktigst- å tilfredstille mitt spedbarns sult- eller "ikke bry amme-fientlige folk"-så var valget var enkelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg ammet begge mine offentlig. Det vil si på offentlig sted, for jeg var jo mest mulig diskret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 ''Den eneste gangen jeg kan si at jeg opplevde noe negativt var i oslo'' Som du sier var det et enkelttilfelle, og enkelte dårlige opplevelser kan en få over alt, litt tilfeldig hvor. Vet ikke hvor du har det fra at akkurat den gjengen du støtte på var frigjorte. Nå skrev jeg såkalt "frigjort" da. Burde vel hatt det i hermetegn siden jeg helelr mener det motsatte. Men jeg er nokså sikker på at de samme hadde blitt skikkelig fornerma om noen hadde påpekt at litt mer klær på seg på cafe hadde gjort seg. Som sagt, de viste mer pupp de enn jeg som amma, men det var de som reagerte negativt og komenterte. (babyen min var da tre mnd) Og er det ikke stort sett Oslo det eneste stedet der man faktisk kan bli nekta å amme på cafe? Negative ammeerfaringer er det utrolig få av mine kjente som har, og de fleste ammer mye og lenge. Men som sagt, ingen big deal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Ser at du i denne tråden har brukt fem ulike nick. Vennligst bruk kun en signatur i hver tråd du deltar i her på doktoronline. no. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 For min del kan folk amme av hjertens lyst der de ønsker det. Det gjør meg ingenting, og er langt å foretrekke framfor skrikende babyer. At det foregår på kaféer er ganske naturlig, det er jo spising. Men vi har en tenåring i familien, og han klarer ikke å se på at kusinen sitter i stua og ammer selv om hun ikke viser fram noe som helst. Da går han demonstrativt ut av rommet , akkompagnert av både yak og usj og diverse grimaser. Kanskje det er flere ungdommer som har det slik, og at det er de som reagerer mest på dette. Jeg har også sett hvordan en del ungdommer strever med å få skiftet på badestranda. De er meget bluferdige. Nå må jeg forresten tenke på en gang jeg solte meg toppløs på stranda .Da sto det plutselig en ettåring framfor meg og stirret med glassaktig og sultent blikk på pppene mine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.